Gå til innhold

Får ikke julestemning enda, nei

Anbefalte innlegg

Jeg så utrolig lyst til å klage. Vet ikke om det er det kjipe været, eller det faktum at jeg er blakk, eller aktivitetsnivået nå i desember som gjør meg grinete. Mannen min er sur og forkjøla (det er jeg og, men jeg blir ikke SÅ forkjølet når jeg er forkjølet, for å si det sånn), vi har to biler som er gamle og ikke eu-godkjente, jeg har drøssevis med gaver igjen å kjøpe til jul; men desverre ingen penger....Må bruke kredittkort....

er sliten med to alktive barn, får ikke støtte hos gemalen (synes han tenker kun på seg selv, ingen "hjlp" til klesvask etc, han følger ikke opp lekser eller andre ting som barna må være med på). Det er så slitsomt å være den som skal dra lasset hele tiden! Den som har oversikt over alt familien skal, alle gaver etc...

Har ikke pusset noe sølvtøy, ikke skrevet julekort, ikke bakt kaker, ikke vasket skap, ingenting.

Men: julaften gleder jeg meg til. Da skal vi takk og pris bort, til min familie, og roen skal senke seg. Enten den vil eller ikke :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257983-f%C3%A5r-ikke-julestemning-enda-nei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener!

MEN;

først kutter du der det ikke merkes:

Dropp å pusse søvtøy- du skal jo bort julaften!!

Hvis du ikke syns det skikker seg å sende en vinterhilsen når roen senker seg- på nyåret, så kutt ned til "God Jul & Godt Nytt År"

Bake gjør BakerHansen.

Har du noen som skal kikke og kontrollere i skapene dine i jula? Slett dem fra gjestelista:-)!

Du trenger ikke gjøre pkt.over til tradisjon, men jeg er sikker på at menneskene du skal omgi deg med, både nå og i jula, ønsker deg OPPEGÅENDE!

Og god bedring!

Skjønner hva du mener!

MEN;

først kutter du der det ikke merkes:

Dropp å pusse søvtøy- du skal jo bort julaften!!

Hvis du ikke syns det skikker seg å sende en vinterhilsen når roen senker seg- på nyåret, så kutt ned til "God Jul & Godt Nytt År"

Bake gjør BakerHansen.

Har du noen som skal kikke og kontrollere i skapene dine i jula? Slett dem fra gjestelista:-)!

Du trenger ikke gjøre pkt.over til tradisjon, men jeg er sikker på at menneskene du skal omgi deg med, både nå og i jula, ønsker deg OPPEGÅENDE!

Og god bedring!

Takk for trøsten.... :)

Skulle hente bilen på jobben idag, møtte en bil med flatt dekk. Da trant det litt over, kan du si.....

Gjest sveipetroll

Drit nå i å vaske skap, pusse sølv og bake kaker.

Ta en helt normal helgevask på bittelille eller lille julaften.

Kjøp kaker hos bakern. De er gode de også.

Må sølvet shines opp, så kan du legge det i kjøkkenevasken sammen med et ark alufolie og en teskje eller to med salt. Det tar det verste av irringa.

Sett opp ei liste over det som må gjøres nå før jul.

F.eks.:

Vaske badet

Tørke støv

Vaske gulv,

Støvsuge osv.

Handle gaver til x, y og z.

Så skriver dere på hvem som har ansvaret for hva. Og ALT skal være ferdig innen kl. 21 på lille juleaften!

Når det gjelder de små usynlige tingene tror jeg at i mange familier er det bare mor som har oversikten. Det er kanskje noen biologiske forskjeller, eller så blir detbare slik.

Og jul blir det. Det er helt sikkert!

Gjest Flystripa

Mye av dette kan du bare sløyfe fra lista si, med god samvittighet. Gjør det beste ut fra det dere har å rutte med, kutt ned på alt som er unødvendig. Det er helt naturlig at det renner over, når alt hoper seg opp.

Jeg ønsker deg god bedring, og at det nye året blir bedre enn desember -06!

Annonse

Gjest God Jul!

Om du kutter ned på listen, så er du snart ferdig.

Julen blir til det man lager den selv. Andre har ikke så store forventninger som man tror.

Kutt ut alle gavene også. Det er jo bare tull.

I år skal jeg ikke bake en eneste kake, jeg kjøper det vi skal ha, og det er ikke mye. Ingen spiser kakene allikevel, og man kan om så bake en god kake i romjulen om man har lyst.

Jeg tar vanlig lørdagsvask, unger og mann ser ikke forskjell likevel. Og ingen andre heller. Det er bare en selv som lager jobb til seg selv, ingen andre.

Sett opp arbeidsliste med initialer bak, og få alle med i husarbeidet. Og IKKE gjør det som andre er oppført med.

Men dette kommer du allikevel ikke til å gjøre :o)

Vi kvinner syter og klager, men vi gjør lite for å forandre på det når det kommer til stykke.

Og jeg er lykkelig for at jeg faktisk har tatt til fornuft og greid det.

God jul!

Julen blir til det man lager den selv. Andre har ikke så store forventninger som man tror.

I år skal jeg ikke bake en eneste kake, jeg kjøper det vi skal ha, og det er ikke mye. Ingen spiser kakene allikevel, og man kan om så bake en god kake i romjulen om man har lyst.

Jeg tar vanlig lørdagsvask, unger og mann ser ikke forskjell likevel. Og ingen andre heller. Det er bare en selv som lager jobb til seg selv, ingen andre.

Sett opp arbeidsliste med initialer bak, og få alle med i husarbeidet. Og IKKE gjør det som andre er oppført med.

Vi kvinner syter og klager, men vi gjør lite for å forandre på det når det kommer til stykke.

God jul!

Ikke bake og ingen gaver og ikke noe ekstra???

Høres ikke særlig koselig ut, synes jeg....

God jul!

Kan vel ikke kutte ut gavene, vel....?

Senk listen! Jul blir det likevel :-) Vask som vanlig, kaker kan du kjøpe (krumkakene til Baker Hansen er riktig så gode).

Gaver er vel et must, men ikke kort. Kort er bonus.

Fortsatt god førjul.

Enig. Jeg tror at det ikke blir kort i år. Kanskje romjulskort, hvis jeg får ånden over meg...I hvert fall til et par tre stykker....

Annonse

Blås i storrengjøringen, ingen ser forskjell alikavel.

Kutt ned kostnadene på kort og frimerker ved å, når du alikavel sitter ved pc, sende julekort via nettet :)

Andre kan kanskje få en koselig sms i steden for julekort ?

Hvis dere har besteforeldre, tanter, onkler ol av barna å kjøpe til så kutt kostnadene ved å sende mann og barn ut en tur til nærmeste trær.

Be ham kappe ned passe tykke pinner. Kapp den spisse i enden og et lite stykke av barken framme, oppe.

Mal toppen rød som lue og tegn ansikter på den delen du skar vekk. Noen slike "pinner" i forskjellige lengder er kjempeartige i en vase eller noe. Pinnenisser :)

Lage juledekorasjoner av litt mose, bark, eldre julepynt ol. til gaver?

Skjønner at du er sliten men si til far at han tar seg litt sammen og hjelper deg litt med alt dette, det er jo for dere alle det gjøres. Slappe av kan vi gjøre etterhvert, og artig er det også å sitte samlet rundt bordet og lage ting.

Ikke satse på å bake alle syv sortene. Det er som noen andre skriver her rimelig lite som blir spist alikavel?

Kjøp pepperkaker på Europris, koster slikk og ingen ting og er innmari gode. På Rema1000 ol. kan du finne andre rimelige sorter, et par bør duge.

Lage sånne sjokoladepopseboller?

Skikkelig enkelt og kjappt å lage og smaker nammi, nammi.

Senk skuldrene litt og kort ned lista di, bedre enn en moderat jul med glad mor, far og barn, enn en full jul med utslitte.

Foresten så er jul jul alikavel, det er stemning og glede som lager jul, ikke alt det andre, selv om litt liksom må på plass da.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...