Gå til innhold

Hva i alle dager..!!??! (Jul i Svingen)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen barneseter, en skrøpelig farsfigur på flere områder, gammel bil, mange episoder som kan påvirke våre små i negativ retning, og ikke ett eneste av barna har Reimadresser!!!

Dol-mammaer: Dette kvalifiserer vel snart for et oppgjør med NRK ;)

Gud, det la jeg ikke merke til...enda jeg er supernøye med sånt sjøl ;-)

Jeg ble derimot provosert over den teite faren som erta familien med å stikke av, for deretter å kjøre litt avgårde med bilen. Sånne saker kan unger få traumer av! Det hadde iallefall jeg fått dersom faren min hadde oppført seg sånn ;-)

Ingen barneseter, en skrøpelig farsfigur på flere områder, gammel bil, mange episoder som kan påvirke våre små i negativ retning, og ikke ett eneste av barna har Reimadresser!!!

Ikke Reimadress engang! Makan!!

Annonse

Men de satt til gjengjeld med strikkelua på i bilen, da :-))

Jeg synes serien er både morsom og bra. Men den er full av logiske brister, som gjør at jeg må følge med litt ekstra.

Liker forsåvidt serien, men har bestemt meg for at dette er noe jeg ser sammen med junior. SÅnn at jeg kan forklare at det er ikke snilt å få andre til å drikke tiss, det er ikke snilt å synge stygge sanger om besteforeldrene, det er ikke snilt å få ungene sine til å jukse osv. Moralen kommer jo som regel til slutt, men det er ikke sikkert at tålmodigheta til junior holder helt til moralen avsløres... Syns ellers at det kanskje er en del som er beregna på et voksent publikum og som blir litt feil for unger. Men det kommer jo selvsagt an på ungene også. Og hønemora!

Gjest datatrøblet

Vi var på shopping.

Tenkte å se dagens episode på naboens PC (som igår og i forgårs). Men nå gikk det ikke på hans PC heller!!?

Alle andre barnetv-episoder lar seg laste ned.

Er det lagt ned sperre, slik at hver PC får kun vist jul i svingen 3-4 ganger?

Men de satt til gjengjeld med strikkelua på i bilen, da :-))

Jeg synes serien er både morsom og bra. Men den er full av logiske brister, som gjør at jeg må følge med litt ekstra.

Dessuten tror jeg det er viktig at barna ser serien sammen med en voksen. Ikke alltid unger får med seg poenget (hva som er riktig/galt) når de ser serien alene....

Annonse

Dessuten tror jeg det er viktig at barna ser serien sammen med en voksen. Ikke alltid unger får med seg poenget (hva som er riktig/galt) når de ser serien alene....

Jeg tror ungene får med seg essensen helt greit på egenhånd. Men det er alltid koselig å se barnetv med dem.

De logiske feilene i serien har ingenting med handlingen å gjøre. De er det bare jeg som voksen som ser.

Liker forsåvidt serien, men har bestemt meg for at dette er noe jeg ser sammen med junior. SÅnn at jeg kan forklare at det er ikke snilt å få andre til å drikke tiss, det er ikke snilt å synge stygge sanger om besteforeldrene, det er ikke snilt å få ungene sine til å jukse osv. Moralen kommer jo som regel til slutt, men det er ikke sikkert at tålmodigheta til junior holder helt til moralen avsløres... Syns ellers at det kanskje er en del som er beregna på et voksent publikum og som blir litt feil for unger. Men det kommer jo selvsagt an på ungene også. Og hønemora!

Hvor gammel er sønnen din da? Sønnen min er fem, og om sønnen din er like gammel synes jeg du undervurderer ham.

Var på juleforestilling på skolen vi...

Hva har skjedd? Er ikke jul i svingen bare koselig da?

???

Syns Jul i svingen er helt OK, og som den dårlige mor jeg er så la jeg ikke merke til det selv engang.. Venninna mi som bemerka det:-)

Familien til Linus skulle besøke mormor og morfar (til Marvins store fortvilelse :), og ungene satt i bilbelte, men uten barnestol.

Satt bare her og ventet på en "storm" a la godteri kun på lørdag, ingen Nugatti, kortere dager i barnehagen, sex med barn i huset (hehe) og alt det andre som hisser op folka her inne :-D

Ja, fankern heller!!!

:o)

Ja, fankern heller!!!

:o)

Akkurat det der med å drikke tiss fatter jeg ikke.

Klara fikk jo så hatten passa av mammaen, som beslagla tissedrikken hennes. At Marvin styrta ett av de glassene, var jo fordi han bare forsynte seg uten å spørre, og helte nedpå før hun (kona) rakk å si noe.

Og når gjort var gjort, var det vel kanskje like godt å holde kjeft om styrkedriken, hehe.

Hvor gammel er sønnen din da? Sønnen min er fem, og om sønnen din er like gammel synes jeg du undervurderer ham.

Snart fem. Mulig jeg undervurderer, men det var enkelt å se at sangene om besteforeldrene slo an. De ble hengende i hele kvelden i går. Og han begynte å dikte sanger om andre han kjenner.Det poenget tok han kjapt. Og da er det greit å vite hvor det kommer fra og evt ta en prat om hva som er ok og hva som ikke er det. Syns generelt det er greit å følge med på hva han ser på og gjør for å kunne snakke om det til kveldspraten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...