Gå til innhold

Oppskrift til stor hjerteform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kornblomst1365380874

Hei. Kan hjelpe deg med oppskrift om du kan måle det store hjertet. Hvor mange cm på det bredeste?

Hilsn

Innvendig mål på det bredeste: ca.30,5 cm. Formen er 31 cm lang og 4 - 5 cm dyp.

Har aldri bakt i denne formen og aner ikke hvor mye jeg fyller i av deig. Så jeg blir kjempeglad for en oppskrift, gjerne så fort som mulig, skulle helst ha bakt nå.....

Takk!!

Innvendig mål på det bredeste: ca.30,5 cm. Formen er 31 cm lang og 4 - 5 cm dyp.

Har aldri bakt i denne formen og aner ikke hvor mye jeg fyller i av deig. Så jeg blir kjempeglad for en oppskrift, gjerne så fort som mulig, skulle helst ha bakt nå.....

Takk!!

Hei. Oppskrift følger her.

4 egg

4 dl sukker

6 dl hvetemel

3 ts vaniljesukker

3 ts bakepulver

3 ts kakao

2 dl melk

200 g smeltet smør/margarin

Egg og sukker vispes til eggedosis. Bland alt det tørre. Smelt smøret og tilsett melka. Tilsett så det tørre og det våte vekselsvis i eggedosisen.

Smør forma godt med formspray og ha oppi røra.

Stekes på 180 grader i 30-40 min. Bruk strikkepinne for å se når den er ferdig. La kaka hvile 10 min i forma før du hvelver den på rist.

Lykke til.

Mvh

Annonse

Kornblomst1365380874

4 egg

4 dl sukker

6 dl hvetemel

3 ts vaniljesukker

3 ts bakepulver

3 ts kakao

2 dl melk

Egg og sukker vispes til eggedosis. Bland alt det tørre. Smelt smøret og tilsett melka. Tilsett så det tørre og det våte vekselsvis i eggedosisen.

Stekes på 180 grader i 30-40 min. Bruk strikkepinne for å se når den er ferdig. La kaka hvile 10 min i forma før du hvelver den på rist.

Lykke til.

Mvh

Hei.

Jeg måtte bare prøve meg og valgte oppskriften til Kvikklunch langpanne kake.

Ble ikke så værst, men nå skal jeg prøve denne også.

Takk!

Kornblomst1365380874

4 egg

4 dl sukker

6 dl hvetemel

3 ts vaniljesukker

3 ts bakepulver

3 ts kakao

2 dl melk

Lykke til.

Mvh

Hei igjenn,

er det riktig med kun 3ts kakao, virker sålite??

• 3 uker senere...
Kornblomst1365380874

4 egg

4 dl sukker

6 dl hvetemel

3 ts vaniljesukker

3 ts bakepulver

3 ts kakao

2 dl melk

Lykke til.

Mvh

Hei!

Kan du hjelpe meg med oppskrift til sommerfugl kakeform også tror du? Dybden er 5,5 -6 cm. 30 cm på det bredeste og lengden er 22 - 23 cm.

Oppskriften jeg fikk til hjerteformen, var helt perfekt!!

Skal bake på tirsdag og blir kjempeglad for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...