Gå til innhold

Til Helsesøster


Gjest joda

Anbefalte innlegg

Av svarene jeg ser du gir til dem som stiller spørsmål her inne leser jeg mellom linjene at du er for fullamming hele det første leveåret.

Det virker også som om du mener at man bør amme i 6 mnd. før man begynner med annen mat og at man skal begynne utrolig forsiktig.

Til en her ser jeg at du sier at en 8 mnd. baby trenger 2 måltider med fast føde. I en bok om barnemat leste jeg at barn mellom 4 - 6 mnd. kan få to måltider med fast føde. Barn mellom 6 - 8 mnd. kan få tre måltider med fast føde og barn fra 8 mnd. og oppover får fast føde til hvert måltid (4 måltider).

Min 5 mnd. sønn får to grøtmåltider om dagen (formiddag og kveld). Det er ferdigprodusert grøtpulver blandet med ca. 0,5 dl vann. Ellers får han morsmelk etter måltidene. Hvis han får morsmelk får måltidet gulper han bare opp både melk og grøt. Han veier ca. 6800 gram (3100 ved fødsel).

Mener du at jeg går for fort frem og evt. at jeg heller bør øke melkeproduksjonen i stedet for å gi han to grøtmåltider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære joda. Mine svar er basert på anbefalinger fra Ernærings- og aktivitetsrådet og Statens helsetilsyn. Foreldre velger selv hva de vil følge. Fortsett som du gjør hvis det fungerer bra for deg og barnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...