Gå til innhold

Bør jenter med Aspergers advares mot å få barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• asper

6

• silunn

5

• Sommerfugl i vinterland

2

Gjest Psyk av alt

Nei, jeg er en med EKTE Aspergers!

INGEN barn eller ungdommer med EKTE Aspergers vil få en modenhetsalder på mer enn 14 år eller klare en vanlig utdannelse eller jobb!

Mine gjør det!

Du er altfor generaliserende.

Grusom overskrift på innlegget ditt.

Nei, jeg er en med EKTE Aspergers!

INGEN barn eller ungdommer med EKTE Aspergers vil få en modenhetsalder på mer enn 14 år eller klare en vanlig utdannelse eller jobb!

Til å ha en modenhetsalder på max 14 år, formulerer du deg overraskende bra.

Gjest Psyk av alt

jeg regner med at du muligens ikke har fått med deg at AS barn også blir karakterisert som vidunderbarn og genier? Einstein bl.a. hadde denne diagnosen.

Jeg tar med meg mine AS barn i juleselskap nå.

Kan opplyse om at min sønn allerede har hatt kjærester og er meget populær blandt jentene.

Annonse

Det er mange grader av Asbergers. Min søster har en gutt som er hardt rammet,han er på institusjon,han er fjorten år, min nabo har en jente som fungerer ganske bra, hun er åtte år, jeg har sett fin utvikling på henne de to siste årene. Tror ikke en kan generalisere her...

Dessverre, det er de. Det er ekstremt mange som faktisk er sosiale, normale mennesker som får diagnosen ved en feil. For å få en REELL Aspergerdiagnose bør man være ute av stand til å fullføre grunnskolen og ha en maks. modenhetsalder på 14 som voksen.

Hvordan føler du at ditt liv er da? -Jeg syns du er god til å formulere deg, skal vedde på at du blir oppfattet "normal nok" til å få deg en kjæreste?

Hva bruker du f.eks dagene til? :)

Hør her, dette blir litt vilt. Har du lest Donna Williams? Er du i tvil om at hun er autist? Likevel klarte hun å fullføre høyere utdanning og hun hadde et lengre forhold til en med asperger/autisme.

Men jeg skal ikke krangle med deg.

Man sier at man ikke skal krangle med en asperger.

Men søren ta, jeg er også asperger!

Og ja, jeg føler faktisk at jeg kommuniserer best med de som er flere år yngre enn meg eller flere år eldre. Men når man er sammen med en annen som har samme diagnose er man på samme planet og har bedre forutsetninger.

Jeg respekterer din mening og ingen skal kunne tvinge deg til å få deg kjæreste hvis du ikke vil: man kan helt fint leve et fullverdig liv uten. Men ikke tråkke på de av oss som har klart det for det!

Jeg er nysgjerrig. Hva måtte til for at du skulle få en diagnose -og får du noen medisinsk behandling av noe slag?

Gjest ikke signatur i dag

Aspergers syndrom er et vidtfavnende begrep, mange med dette syndromet lever et tilnærmet normalt liv.

Jeg kjenner personlig en ung mann som har denne diagnosen, han har høyskoleutdannelse og fungerer veldig godt i vanlig jobb og i hverdagen.

Hvorfor i all verdan skal han ikke få lov til å ha kjæreste og få barn???

Hilsen

Jeg er nysgjerrig. Hva måtte til for at du skulle få en diagnose -og får du noen medisinsk behandling av noe slag?

Det som skulle til for at jeg skulle få diagnose var: et liv der jeg ikke fikk til noe skikkelig, ikke fikk venner og ikke klarte å få noe ut av diverse forsøk på å kontakte psykologer o.l.

At jeg leste Donna Williams og tenkte, søren heller her er det et eller annet men dette er mye mer enn det jeg har og la det til side.

At moren min hele livet mitt har hatt mistanke om et eller annet og etter hvert begynte å spekulere på om det kunne være AS.

At jeg til slutt sluttet å springe fra meg selv fordi jeg fikk fullstendig sammenbrudd og lungebetennelse og moren min kom og hentet meg.

At jeg tenkte mye og til slutt gikk moren min til fastlegen vår og spurte om jeg kunne få noen til å sjekke og fortalte hvorfor hun trodde jeg kunne ha AS.

At jeg gikk til utredning hos en psykiater.

Så fikk jeg diagnosen tilsendt et år etter pga rot i systemet.

Tar medisin mot angst og depresjon, disse to er ofte sammen med AS vet ikke hvorfor.

Finnes ikke medisin mot AS eller autisme.

Det som skulle til for at jeg skulle få diagnose var: et liv der jeg ikke fikk til noe skikkelig, ikke fikk venner og ikke klarte å få noe ut av diverse forsøk på å kontakte psykologer o.l.

At jeg leste Donna Williams og tenkte, søren heller her er det et eller annet men dette er mye mer enn det jeg har og la det til side.

At moren min hele livet mitt har hatt mistanke om et eller annet og etter hvert begynte å spekulere på om det kunne være AS.

At jeg til slutt sluttet å springe fra meg selv fordi jeg fikk fullstendig sammenbrudd og lungebetennelse og moren min kom og hentet meg.

At jeg tenkte mye og til slutt gikk moren min til fastlegen vår og spurte om jeg kunne få noen til å sjekke og fortalte hvorfor hun trodde jeg kunne ha AS.

At jeg gikk til utredning hos en psykiater.

Så fikk jeg diagnosen tilsendt et år etter pga rot i systemet.

Tar medisin mot angst og depresjon, disse to er ofte sammen med AS vet ikke hvorfor.

Finnes ikke medisin mot AS eller autisme.

Hvordan foregikk denne utredningen? Tok det lang tid?

Og hva slags medisiner får du mot angst og depresjon?

Annonse

For det første: De bøkene du nevner er svada.

Gutter med Aspergers ligger i tenårene ca. 7 år etter jevnaldrende jenter i modenhet og det tar de aldri igjen. Etter innlegg på nettet å dømme så er de fleste menn med Aspergers kun interessert i sex, mens jenter med Aspergers enten klarer å få seg en "normal" kjæreste eller så nøyer de seg med den kjærligheten og nærheten de kan få fra et kjæledyr fordi de ikke klarer kontakt med andre mennesker.

Jeg har Aspergers og tro meg: Det er totalt umulig for menn med det å finne seg dame.

Har du hentet påstandene dine fra nettet?. Hvordan kan du generalisere så voldsomt rundt mennesker med AS?.Gjør det at du føler deg mindre ensom ved å tenke at andre med AS er helt like som deg selv?.

Det er helt klart ting som mennesker med AS sliter med. Summene av disse vanskene gjør at de havner innenfor AS-diagnosen.

men det betyr ikke at de er like med hensyn til seksuelle erfaringer og valg av kjæreste. De er som oss andre individer.

Hvordan foregikk denne utredningen? Tok det lang tid?

Og hva slags medisiner får du mot angst og depresjon?

For meg tok det ikke så lang tid, jeg tok en undersøkelse på psykologsenteret der jeg bor som tok en hel dag, det var det. Vet ikke helt hvordan de fikk en diagnose ut av det, men heldigvis er det ikke min jobb :-P

Og så samtalene med legen i forveien da, med meg og en med moren min.

Jeg tar efexor. Den er mot angst og deprejon, men jeg tar den først og fremst for å dempe en "bakgrunnsstøy" inne i hodet som jeg ærlig talt ikke visste jeg hadde før den forsvant, eller i hvert fall delvis/mye av den. Begynte på den for å slippe noen fæle stress/aggresjonslignende anfall jeg fikk med jevne mellomrom som slet veldig på folk rundt meg + på selvbildet mitt.

Håper du har fått noen svar på det du lurer på! :-)

For meg tok det ikke så lang tid, jeg tok en undersøkelse på psykologsenteret der jeg bor som tok en hel dag, det var det. Vet ikke helt hvordan de fikk en diagnose ut av det, men heldigvis er det ikke min jobb :-P

Og så samtalene med legen i forveien da, med meg og en med moren min.

Jeg tar efexor. Den er mot angst og deprejon, men jeg tar den først og fremst for å dempe en "bakgrunnsstøy" inne i hodet som jeg ærlig talt ikke visste jeg hadde før den forsvant, eller i hvert fall delvis/mye av den. Begynte på den for å slippe noen fæle stress/aggresjonslignende anfall jeg fikk med jevne mellomrom som slet veldig på folk rundt meg + på selvbildet mitt.

Håper du har fått noen svar på det du lurer på! :-)

Tusen takk skal du ha!:) Og lykk til med livet ditt, -håper du får et godt liv! *klem*

Dessverre, det er de. Det er ekstremt mange som faktisk er sosiale, normale mennesker som får diagnosen ved en feil. For å få en REELL Aspergerdiagnose bør man være ute av stand til å fullføre grunnskolen og ha en maks. modenhetsalder på 14 som voksen.

" For å få en REELL Aspergerdiagnose bør man være ute av stand til å fullføre grunnskolen og ha en maks. modenhetsalder på 14

Så de jeg kjenner som har AS har da i virkeligheten ikke AS fordi de har begynt på universitetsstudier??.Det er snevre krav synes jeg . Hvilke andre krav setter du til diagnosen?.

• 2 uker senere...
Sommerfugl i vinterland

Tusen takk skal du ha!:) Og lykk til med livet ditt, -håper du får et godt liv! *klem*

Slike som deg burde nok sperres inne. Hvor gammel er du egentlig? Jeg syns nemlig det er litt rart at moren din måtte få deg til legen, og syns også det er rart at hun/du ikke kom på dette før. Høres jo ut som du ikke har kommet ut med bestått barnehage engang. Kjenner meg absolutt ikke igjen her i allefall.

Slike som deg burde nok sperres inne. Hvor gammel er du egentlig? Jeg syns nemlig det er litt rart at moren din måtte få deg til legen, og syns også det er rart at hun/du ikke kom på dette før. Høres jo ut som du ikke har kommet ut med bestått barnehage engang. Kjenner meg absolutt ikke igjen her i allefall.

hva i all verden er det du snakker om?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...