Gå til innhold

Hvordan har dere det i huset...

Anbefalte innlegg

Jeg syns jeg kveles av for liten plass til alt..

Har deres unger egne rom? Har de klærne sine der?

Hvor har dere bøker og fotoalbum? I stuen eller gjemt på en bod?

Hvor tørker dere klær? Ikke alt som går i tørektrommelen!

Har dere eget kontor, eller er halve stua full av permer, regninger og datautstyr?

Har dere spisebord i stuen eller holder det med det lille som er på kjøkkenet?

Jeg trenger litt ideer og innspill her, for å finne skikkelige løsninger på ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258551-hvordan-har-dere-det-i-huset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

punky brewster

Vi har en stor veggseksjon i stua med plass til bøker og dvd filmer. Jentungen har sine bøker i egen bokhylle på rommet

har stort vaskerom hvor jeg tørker klærne, handuker og sengeklær går i tørketrommelen

Har dere eget kontor, eller er halve stua full av permer, regninger og datautstyr?

Har pc og noen permer i stua,har stor stue og synes det er koseligst å ha pc der enn på et eget kontor, selv om jeg har rom nok til å ha kontor.

Vi har spisebord i stua, bruker det mest, kun jentungen som spiser på kjøkkenet om morran mens jeg lager skolemat.

Men nå er vi jo ganske priviligert har et hus på 250 kvm og vi er bare to i familien, så vi har kjempegod plass, evig god nok skapplass osv.

"Har deres unger egne rom? Har de klærne sine der?" Ja og ja. Flyttet i sommer for at de skulle få hvert sitt rom. Veldig greit!

"Hvor har dere bøker og fotoalbum? I stuen eller gjemt på en bod?" På soverommet mitt er det to store bokhyller og der står albumene også.

"Hvor tørker dere klær? Ikke alt som går i tørektrommelen!" Har ikke tørketrommel så nok en gang er det mitt soverom som brukes som tørkeplass, om sommeren står stativene på verandaen da.

"Har dere eget kontor, eller er halve stua full av permer, regninger og datautstyr?" Har skrivebordet med pc'n på stua jeg, jeg sitter jo ganske mye her så... :o) Permer har jeg ikke på stua da, de står i de før nevnte bokhyllene på soverommet.

"Har dere spisebord i stuen eller holder det med det lille som er på kjøkkenet?" Har ikke spiseplass på kjøkkenet, kun på stua - det er derfor jeg må ha bokhyllene på soverommet. :o) Men jeg hater å ha det trangt på kjøkkenet så jeg valgte heller å ha litt plass der og ha bokhyllene på soverommet, det er helt grei plass til dem der så.

- Har deres unger egne rom? Har de klærne sine der?

Begge har egne rom, men minstejenta har senga si hos oss. Hun er bare 4 mnd. Hun har klærne sine på rommet sitt og i stellebordskuffene. Størstejenta har flust med kleskap både innebygd og et "løst"

- Hvor har dere bøker og fotoalbum? I stuen eller gjemt på en bod?

De fleste bøker står i kjellerstua, fotoalbumer og barnebøker på loftstua.

På ene boden har vi en reol med cd-er og dvd-er som ikke har fått sin rette plass ennå, stakkarer...

- Hvor tørker dere klær? Ikke alt som går i tørektrommelen!

Nå på vinteren: På badet i kjelleren og i kjellerstua hvis det ikke er plass på badet.

- Har dere eget kontor, eller er halve stua full av permer, regninger og datautstyr?

Har en krok under trappa ned i kjelleren med stasjonær pc og skriver, men har bærbare PCer som vi har her og der etter som det passer. Akkurat nå midt på stuebordet...:o)Permer står på loftstua og noen i et skap på loftet. Ønsker meg et kontor et eller anna sted i huset.

Regningene ligger på kjøkkenbenken til jeg legger de inn i nettbanken og deretter går de i en boks. Legger som regel inn de samme dag som de kommer.

- Har dere spisebord i stuen eller holder det med det lille som er på kjøkkenet?

Vi har stort bord på kjøkkenet med plass til 8. Ønsker meg spisestue i stua.

"Har deres unger egne rom? Har de klærne sine der?"

Vi har bare en, han har sitt eget rom, med klær, sine bøker og fotoalbum der. Ja og leker da :o)

Har 2 gjesterom, så jeg er sikret om det skulle komme flere barn.

"Hvor har dere bøker og fotoalbum? I stuen eller gjemt på en bod?"

Står i den ene bokhylla på kontoret. Bøker også.

"Hvor tørker dere klær? Ikke alt som går i tørektrommelen!"

Jeg har vaskerom med plass til 2 stativ, så der tørker jeg klær.

"Har dere eget kontor, eller er halve stua full av permer, regninger og datautstyr?"

Har kontor, men jeg er fæl til og la regninger og papir ligge i stua, ved siden av lap topèn.

Permene har jeg på kontoret (er bare så lite flink til og sette inni dem) Har også kurver, en til meg, en til sambo, der ligger papir, ubetalte regninger, betalte osv.

"Har dere spisebord i stuen eller holder det med det lille som er på kjøkkenet?"

Har åpen kjøkkenløsning, så jeg har ett stort spisebord i overgangen kjøkken-stue. Har ekstra klaffer til begge ender, som kan brukes om vi er mange.

Vi har foreløpig ett barn, men et til på vei. Han har eget rom, og klærne hans er der ja. I en kommode.

Bøker oppbevares i en bokhylle på stua. Fotoalbum står inne i en skjenk, i tillegg har vi et par esker fulle med bilder på loftet.

Vi har tørketrommel, samt et tørkestativ foran radiatoren på gjesterommet.

Gjesterommet fungerer som "kontor". Til PC-bord har vi bare noen treplater lagt på tvers i en krok, og permer o.l står i en lav skjenk inntil veggen. Gjestesengene er 2 "sovestoler" fra IKEA, slike stoler som brettes ut til senger. Ganske fine faktisk.

Har delvis åpen kjøkkenløsning, ikke noe eget kjøkkenbord, men et stort langbord med benker.

"Jeg trenger litt ideer og innspill her, for å finne skikkelige løsninger på ting."

Det kommer jo helt an på hvor mange barn du har, hvor mange rom, om du har loft/kjeller, og ikke minst - hvor mye stæsj du har. Kanskje mye kan kastes?

Annonse

thuva1365380402

Har deres unger egne rom? Har de klærne sine der? - Ja de har eget rom med noe klær på rommene og noe i stellekommoden på badet

Hvor har dere bøker og fotoalbum? I stuen eller gjemt på en bod? - De står i hylle i stua

- Vi har eget tørkerom som er bygget ved siden av kjølerommet. Der er det veldig varmt da vi får varmen fra kjøleaggregatet. Klærne tørker på et par timer inne på tørkerommet.

Har dere eget kontor, eller er halve stua full av permer, regninger og datautstyr? - PC'n står i stua, men permer, regninger etc. står i det kombinerte gjesterommet/kjellerstua sammen med skrivepulten.

Har dere spisebord i stuen eller holder det med det lille som er på kjøkkenet? - Har kjøkkenbord på kjøkkenet og spisestue i stua

Gjest baroness

Ja, og ja.

Bøkene er spredt rundt omkring. Barnas bøker er på rommene deres. Våre er i stua, i en gang, på kontoret og stablet på nattbordet mitt ;)

Har et tørkestativ på vaskerommet + tørkeskap der også.

Vi har et eget kontor - heldigvis.

Vi har et ganske stort kjøkken, så spisebordet er der. Men jeg trives dårlig der av en eller annen grunn.

Hadde leiligheten vært anderledes hadde jeg heller hatt spisebordet i stua eller i ei spisestue.

Ja, de har hvert sitt ganske store rom. Alle ders klær utenom utetøy er i skapene på romma deres.

Vi er ikke utpregede bokmennesker, noe ligger på kontoret, noe ligger i garasjen, noe har ungene hos seg og noen er, tja si det.

Hvor tørker dere klær?

På vinteren pleier jeg å bruke tørketrommelen til en del tøy. Og alltid til håndklær ol. Kan sette et lite vingestativ i gangen ved vaskerommet, et på vaskerommet og i krisetider står det et foran ovnen i stua.

Kontor, og takk og lov for det. Elsker orden i sakene :) Så kvitteringer, skrivepapir, konvolutter osv. osv. osv. er plassert på kontoret.

Stort kjøkken med god spiseplass. Stor vinkelstue med egen spisekrok.

Stort hus med mye plass, alikavel blir det aldri nok :) Ønsker meg et lite trimrom og mer bodplass inne. (har riktignok noen men.....)

Jeg syns jeg kveles av for liten plass til alt..

Ja de har egne rom, men rommet til 3 åringen er veldig liten. På rommet har de en del av lekene sine (Lego, briobane og dyr er på stua. Vi har faktisk ikke så mange leker - helt bevisst) klærne sine og det vi har av sengetøyskift til dem.

Bøker har vi på stua og på kontoret - vi har _mange_ bøker.

Har tørketrommel og et stort vaskerom. Vi har bygget en slags bod rundt varmtvarmstanken med ventil i veggen, der har jeg snor i taket og tørker det som ikke går i trommelen eller tørkes ute.

Vi har innredet det som en gang skal bli kjellerstue til kombinert gjesterom og kontor. Senere tar vi i bruk en del av huset som vi leier ut nå, da får vi både kontor og kjellerstue.

Vi har spisebord på stua, men bruker det stortsett til ungenes "prosjekter". Vanligvis spiser vi på kjøkkenet.

Jeg trenger litt ideer og innspill her, for å finne skikkelige løsninger på ting.

Her deler to og to rom, de to elsdte har som sammen, og de to yngste. Går fint da de eldste er jevngamel gutter, og de to yngste er jevngamle jenter.

De har klærne sine i skapene på rommene sine.

Bøker i bokhyllene i stua, og bilder og album i en kiste som også står i stua.

Alt som ikke går i tørketrommelen, henger på vingestativ under trappa. Om sommeren henges det på tørkestativet ute.

Har en laptop, og en stasjonær, den står i pc-skapet i stua. Bare lukke dørene der, og ingenting synes.

Vi har spisestueboed i stuen, ikke plass til seks rundt bordet på kjøkkenet. Stort sett barna som sitter der før skole, ellers spiser vi middag, og andre felles-måltid ved spisestuebordet.

Vi har også liten plass. Svarer gjerne på spørsmålene dine om det kan være til hjelp:

* Ungene deler rom. Det er et lite rom, så de har masse hyller skrudd opp på veggene som de kan ha bøker og ting på. Den ene har tøyet sitt der inne, den andre har litt av tøyet sitt der, men det meste har han i en kommode rett utenfor rommet.

* Vi har ikke så mange fotoalbum. Det meste oppbevares på dataen. Bøkene har vi i en stor bokhylle som står på soverommet vårt.

* Tøy som vi ikke vil ta i tørketrommelen tørkes på stativ. I sommerhalvåret settes stativet på balkongen, men om vinteren står stort sett stativet i stua. Venter vi besøk gjemmer vi det vekk på soverommet.

* Vi har kontor i et skap med dører, det står inne på soverommet. Når dataen ikke er i bruk lukkes dørene og ingen kan se at det er noe annet enn et skap. Permer og sånt står i samme hylla som bøkene. Ja, og så har vi en bærbar i stua.

* Vi har spisebord i stua. Ikke kjøkkenbord. Det går fint fordi stua ligger i vinkel så det blir uansett en egen spisekrok for seg selv der.

Gjest moren til jente på fire

Har foreløpig bare ett barn, men har planer om å få ett til. Barnet har og barn nr to vil også få eget soverom. Klær oppbevares på soverommet, men truser og strømpebukser oppbevares i et skap på badet slik at det er lettere å få tak i ved behov, feks er det lettere for barnet å skifte truse og evt strømpebukse selv om det har hatt et lite tisseuhell, når skifteklærne er så nært toalettet...Det var praktisk å oppbevare klærne på badet mens barnet var lite enda... feks at klærne var i nærheten når man skulle skifte bleie...

Hos oss tørkes klærne på tørkestativ inne på gjesterommet. Bruker sjelden tørketrommel.

Gjesterommet fungerer som kontor. Gjesterommet er ikke så ofte i bruk ihenhold til navnet sitt, så det er fint å bruke det til andre formål. Fotoalbumene gjemmes foreløpig inni tvskapet på stua. Bøker er litt her og der. Barnebøkene er i ei egen hylle på rommet med lekene, kokebøker mm i nærheten av kjøkkenet, hobbybøker står i ei hylle på gjestrommet. Faktabøker står i ei hylle uti gangen.

Har spisebord på stua som nok står mest til "pynt"... dvs det brukes ikke så veldig ofte. Til vanlig bruker vi nemlig kjøkkenbordet, men det er kjekt å ha et spisebord slik at vi har mulighet til å ta imot gjester. Men omman skal ha begge deler avhenger jo av plassen man har til rådighet,

Annonse

Ungene har egne rom med skap til klærne sine. Sokker og truser har alle på badet.

Fotoalbum ligger i skuffer i stua. Vi har endel bøker i stua også, men noen av barnas bøker har de på egne rom.

Det av klær som ikke går i tørketrommelen har vi på stativ på vaskerommet. Nå får vi snart nytt vaskerom. Jeg er litt usikker på om vi får stativet inn der.

Vi har eget kontor med hyller og pc. vi bruker det omtrent ikke. Det er et sted vi oppbevarer ting&tang. Pc`n der er lite attraktiv kan en vel si. Ungene liker ikke å sitte langt fra oss andre når de skal bruke den. vi har to i stua som er mer interessante.

Vi har kjøkkenbord på kjøkkenet og spisebord i stua. Når vi til neste år lager nytt kjøkken skal begge bord kastes, og vi skal kjøpe nytt spisebord til kjøkkenet. Spisebordet i stua har i hovedsak blitt brukt som underlag når jeg legger sammen klær. Kjøkkenet vårt skal bli dobbelt så stort som det er i dag, så da har vi plass til større bord der.

Unga har hvert sitt rom, jeg har egentlig kontor i kjelleren, men det er lite i bruk. Papirhelvete samler seg alltid på kjøkkenbenken før jeg får tatt et skippertak i blant. :(

Klær tørker jeg i kjellerstua.

Jeg har et ganske stort spisebord på kjøkkenet, der sitter vi alltid hele kvelden når jeg har folk på middag. Koselig, synes jeg! :)

I stua har jeg et par bokhyller, tvbenk og tv'n, piano, stofa og et lavt bord.

Vi har to barn. De deler rom (køyeseng), men har klærne sine i et skap på kontoret som er naborommet. Det er praktisk ettersom jeg da kan legge på plass tøy etter at de har lagt seg.

Vi har ingen bøker på stua, men vi har en loftstue med mange bokhyller. Der har vi alt av bøker og fotoalbum. (unntatt barnebøker som er på barnerommet)

Tørker kun håndklær, undertøy og sengetøy i tørketrommel. Vi har vaskerom og der tørkes resten.

Ettersom barna deler rom har vi eget kontor. Det flyter av papirer der, men vi klarer stort sett å holde papirene unna resten av huset.

Vi har stort kjøkken med spiseplass og har ikke spisebord på stua.

Gjest josefine1

Ja de fikk hvert sitt rom nå i høst. De har hver sin kommode på rommet, stappfulle med klær .... små rom ....

Har en datakrok i stua, her har jeg kjøpt to billige bokhyller som står bak meg, de er halvfulle med fotoalbum og bøker.

Har et vaskerom nede i 1. etg., her har jeg et klesstativ stående, hvor det som ikke blir tørket i tørketrommelen blir hengt opp. Haster det med tørkingen, setter jeg klesstativet opp i stua slik at varmepumpa tørker det.

Har en "halv" vegg i stua, bak den, inni en krok er datakroken i huset, regninger setter jeg inn i permer med en gang de er betalt, før de er betalt henger de på en oppslagstavle på kjøkkenet. Permene igjen står i bokhylla bak meg her i datakroken.

Jeg har hele 9 kvm stort kjøkken !!!! så der er det såvidt vi har plass til å spise frokost. Har spisestue i stua ja.

Vi har ikke loft, så jeg føler jeg blir kvalt av klær og sko som er pakket bort pga årstidene .... har tatt et bitte lite soverom til bruk som lagerrom for dette.

Jeg synes og vi har for liten plass.

Barna våre har egne rom, men minstemann har klærne på vårt rom. Grunnet lite rom.

Bøker har vi i bokhylle i stua. Vet ikke om jeg er kjempebegeistret for å samle på masse bøker, vi aldri har eller vil lese. Så tipper den blir redusert en gang. Mannen min har lyst på flattv, så vi vurderer å ta ut bokreolen, men har ingen andre plasser å ha bøker.

Vi har god plass på vaskerommet til å tørke klær. Jeg gjør det til og med der om sommeren*gremmes*

Vi har halve soverommet fylt med papir og skrot. Planlegger å få laget et kontor nå, men da har vi ikke plass til et barn til, så det føles stadig som om vi har for lite plass unasett.

Vi har åpen løsning, og har bare et spisebord i stua, utenfor kjøkkenet. Fungerer kjempegreit. Bortsett fra de gangene det brukes som hobbybord da...

Det beste tipset tror jeg at man har plass til de ulike aktiviteten. Eks kontor til kontorting, sybord til å sy, etc

Tusen takk for svar!

Ser det er endel forskjeller ute og går alt etter hvor stor plass man har.

Frustrasjonen min er at vi har fire soverom, ungene hvert sitt lille rom, og vi et litt større. Dermed har vi fått inn et ekstra skap hos oss til sengeklær, gardiner osv..

Vi tok en liten bod og laget om til bad, da det badet vi hadde var piiiitttelite (4-5 kvm). Dermed fikk vi et ulite vaskerom ut av det gamle badet (og beholdt doen der). Så da fikk vi vaskemasinen ut av kjøkkenet.

Kjøkkenet er ikke kjempelite, får plass til kjøkkenbord slik at vi har plass å spise hele familien der.

Stuen er liten i sammenligning med mange venner/bekjentes stue. Iogmed at vi ikke har noen boder eller kjellerstue for å lage kontor så har vi alt av kontorsaker/skolesaker i en bokhylle i stuen. Så her tar data/kontor halve stuen og det er ikke pent!

"ønsker meg plass til et lite kontor, og en annen plass å tørke klær enn inne i stuen"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...