Elis31 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Tusen takk for svar! Ser det er endel forskjeller ute og går alt etter hvor stor plass man har. Frustrasjonen min er at vi har fire soverom, ungene hvert sitt lille rom, og vi et litt større. Dermed har vi fått inn et ekstra skap hos oss til sengeklær, gardiner osv.. Vi tok en liten bod og laget om til bad, da det badet vi hadde var piiiitttelite (4-5 kvm). Dermed fikk vi et ulite vaskerom ut av det gamle badet (og beholdt doen der). Så da fikk vi vaskemasinen ut av kjøkkenet. Kjøkkenet er ikke kjempelite, får plass til kjøkkenbord slik at vi har plass å spise hele familien der. Stuen er liten i sammenligning med mange venner/bekjentes stue. Iogmed at vi ikke har noen boder eller kjellerstue for å lage kontor så har vi alt av kontorsaker/skolesaker i en bokhylle i stuen. Så her tar data/kontor halve stuen og det er ikke pent! "ønsker meg plass til et lite kontor, og en annen plass å tørke klær enn inne i stuen" Hvis du har en trapp, er det mange som har pc under trappen. Eller hvis du har en litt romslig gang. Men mange har jo skrivebord i stua og. Det er kjedelig når man føler at man ikke har nok plass. Men på den annen side et stort hus blir fort for stort igjen når barna har flyttet ut. Ellers angrer jeg bittelitt på at vi flyttet til en plass hvor det neppe går å bygge ut, ellers kunne jo det være en løsning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258551-hvordan-har-dere-det-i-huset/page/2/#findComment-2058608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patsi Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 "Har deres unger egne rom? Har de klærne sine der?" Ungene har hvert sitt rom, og hvert sitt skap. "Hvor har dere bøker og fotoalbum? I stuen eller gjemt på en bod?" Jeg har ei stor og ei mindre bokhylle i stua hvor mesteparten står (noe er studd vekk på loftet). "Hvor tørker dere klær? Ikke alt som går i tørektrommelen!" Vi har kombinert bad og vaskerom, der står det et tørkestativ til utørketromlbare ting. "Har dere eget kontor, eller er halve stua full av permer, regninger og datautstyr?" Vi har et lite kontor på loftet med en stasjonær PC, permer osv - og en bærbar PC som bruker å stå på kjøkkenbordet. "Har dere spisebord i stuen eller holder det med det lille som er på kjøkkenet?" Vi har en stor spisestue på kjøkkenet som brukes til alt. I tillegg planlegger vi å bygge ut huset for å få et større inngangsparti med et eget rom som bare skal være garderobe. Der skal vi lage knagger og hyller på rekke og rad - så vi har plass til vintertøy på sommeren og sommertøy på vinteren, regntøy, penklær, håndklær, sengetøy, annet tøy vi ikke bruker så ofte osv. Gleder meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258551-hvordan-har-dere-det-i-huset/page/2/#findComment-2058616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amparro.... Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Snuppa har eget (stort) rom hvor hun har alle klær. Vi har vaskerom, der blir alle klær tørket. Vi har kontor med pc, kontorting og alle fotoalbum i bokylle. Vi har ikke spisestue(desverre)men vi har et kjøkken med et stort kjøkken bord. Når vi har middagsbesøk kan vi samles 8 stykker rundt det bordet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258551-hvordan-har-dere-det-i-huset/page/2/#findComment-2058658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Har deres unger egne rom? Har de klærne sine der? Jentene har vært sitt rom. Klærne til ungene samt sengetøy, gardiner ol oppbevares i garderobeskap (skyvedørsgarderobe) på lillesøsters rom. Hvor har dere bøker og fotoalbum? I stuen eller gjemt på en bod? Vi har tre meter med bokhyller på stua! Pluss bokhyller på loftstua - der oppbevares bla fotoalbumene Hvor tørker dere klær? Ikke alt som går i tørektrommelen! Det som ikke går i tørketrommelen henges enten på stativ i kjelleren eller på trappegelenderet i gangen. Det ser jo ikke så pent ut, men henger jeg klær der om kvelden så er de tørre neste morgen Har dere eget kontor, eller er halve stua full av permer, regninger og datautstyr? Vi har kontor på loftstua Har dere spisebord i stuen eller holder det med det lille som er på kjøkkenet? Vi har stort kjøkken og dermed spisebord på kjøkkenet. Det brukes både til hverdags og fest Vi har enebolig med ca 150 kvm boareal samt masse bodplass 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258551-hvordan-har-dere-det-i-huset/page/2/#findComment-2059168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Har deres unger egne rom? Har de klærne sine der? Ja, begge har egne rom. Eldstemann har alle klærne på rommet sitt. Yngstemann har det meste av klær i kommoden på badet, bortsett fra tykke klær. Hvor har dere bøker og fotoalbum? I stuen eller gjemt på en bod? Vi har bøker, fotoalbum og filmer i bokhyllene i kjellerstua. Hvor tørker dere klær? Ikke alt som går i tørektrommelen! vi har stort vaskerom, så vi tørker alle klær der. Har dere eget kontor, eller er halve stua full av permer, regninger og datautstyr? Vi har et kontor. Har dere spisebord i stuen eller holder det med det lille som er på kjøkkenet? Vi har et stort spisebord i stua, det vi har på kjøkkenet er veldig lite, kun plass til oss som bor der. Men vi har stor stue da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258551-hvordan-har-dere-det-i-huset/page/2/#findComment-2059442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velouria Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg syns jeg kveles av for liten plass til alt.. Tips, kvitt deg med alt du ikke har brukt de siste to åra, tenk godt igjennom alt du kjøper, trenger jeg virkelig dette? det har hjupet på både plassen og økonomien her i huset. Har deres unger egne rom? Har de klærne sine der? De har rom i sammen (2 barn) og har hvert sitt klesskap der inne. Hvor har dere bøker og fotoalbum? I stuen eller gjemt på en bod? Vi har en vegg i stuen med bokhyller, der har vi alt, bøker, album, spill og en kasse med leker. Hvor tørker dere klær? Ikke alt som går i tørektrommelen! Vi har "vaskerom og bod i et, der er det akkurat plass til et tørkestativ. Eller så tar vi et på badet, tidligere hadde vi veldig lite bad, så vi satt tørkestativet i badekaret. Har dere eget kontor, eller er halve stua full av permer, regninger og datautstyr? Eget "kontor", det er egentlig en liten gang som fungerer som vi har klesskap til oss voksne, en kommode med undertøy og pysjer til oss og barna, kontorpult og hyller til permer pg annet kontorskrot. Har dere spisebord i stuen eller holder det med det lille som er på kjøkkenet? Vi har ikke plass til spisebord i stuen, men skulle gjerne hatt plass til et så vi kunne ha mange gjester. Jeg trenger litt ideer og innspill her, for å finne skikkelige løsninger på ting. Vi har en skrote eske i gangen, hvor vi putter "lommefyll" nøkler, småpenger, kvitteringer og annet rot, så syns det iallefall ikke så godt. Mange knagger i gangen, stort skostativ, som vi har snekret sammen, vi har noen bokser i stuen også som vi fyller med skrot når vi skal lynrydde fordi vi får besøk *S* og en avishylle som vi har hengt på veggen og det er egentlig en grytelokk henger til å ha på innsiden av kjøkkenskap. Vi har også to bokser på hjul som vi kan skyve under sofaen, som det er bøker i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/258551-hvordan-har-dere-det-i-huset/page/2/#findComment-2059462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.