Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis jeg har lyst til å søke overføring fra en barnehage til en annen, er det på det vanlige søknadsskjemaet som man søker om barnehageplass da, tro? Kanskje forskjellig fra kommune til kommune...?

Også et spørsmål om merking. Er sprittusj godt nok? Har merket noe nå som hun har vært hos dagmamma, men det er plagg som sjekden vaskes (cherrox, utedress). Vil det funke på vanlige bukser og gensere også, eller forsvinner det i vask? Hvis jeg må ha en spesialpenn, hvor, hvilken?

Også har hun endel hjemmestrikka ullklær, og da er det uaktuelt å skrive i med tusj, så vi må ha noe annet system. Har jeg lest om noe man bare klemmer på da, tro? Noe enkelt. Om jeg må frem med symaskina, nål og tråd eller strykejernet hver gang jeg skal merke noe så går det vel dårlig...

Jobber i staten, er det noen som vet hvor mye jeg har krav på fri i forbindelse med barnehagestart?

Når det står i skrivet at barnehagen stiller med tørrservietter, og vi må ha med våtservietter om vi bruker det, tror dere da de har vask tilgjengelig så de får fuktet disse tørre serviettene? Har ikke lyst til å plutselig begynne med ekle våtservietter NÅ, men hun må vel få vaska vekk bæsjen ordentlig med vann, ikke bare tørket bort liksom. Sikkert en helt fjern bekymring.

Og en ting til. Dere som har månedsbetaling for mat, hvor mye dekker det? Sånn det ser ut fra infoen vi har fått og fra vår nåværende situasjon med måltider, må vi smøre tre matpakker til hver dag. Hadde håpet at disse matpengene skulle dekke litt mer enn det, men. Får vel bare begynne å gjøre det på kvelden. Nydelig å ha en dagmamma som stiller med all mat ja.

Også var det visst enda en ting jeg lurte på. Hvor mye koster en barnehageplass? Har bare fått beskjed om at de følger vanlige satser eller kommunens satser, men fant ikke noe på kommunens hjemmeside. Er det likt for hele landet?

Uæh, tenk at jeg skal bli barnehagemamma da... Skummelt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258627-noen-barnehagesp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder å bytte barnehage, sjekk på kommunens hjemmesider. I vår kommune finner man mye info der. Prisene står sikkert også der.

Jeg merker alle klærne med sprittusj (latskap fra min side). Det fins spesialpenner hvor man må varme skriften med stykejern for at den skal sitte bedre. Det fins også mang slagt merkelapper, med styrking, eller som må sys på osv.) Sprittusj blir gradvis borte når tøyet vaskes, men da er det jo bare å skrive på nytt.

Hjemmestrikka ullklær kan merkes med Taggit, det er tøystrimler med navn som man klipser fast eller syr på. Jeg vegrer meg også mot å finne frem strykejernet...

Jeg tror man har rett på tre fridager når man jobber i starten. Selv er jeg ansatt i det private, og vi får ikke fri med lønn.

Barnehagen har helt sikkert vann til tørrserviettene!

Vår månedsbetaling dekker bare ett måltid i uken og daglig frukt (150kr). (Disse pengene går til mer enn mat. Turer og lignende)

Det er supert å være barnehagemamma! Jeg har aldri brukt dagmamma til mine to barn, men jeg syns det høres MYE skumlere ut...

Vi betaler 2250 nå og så øker det noen kr rett over nyttår , vi betaler ikke matpenger . I bhg får hun et smøremåltid om dagen . Hun har med mat til frokost samt 14.00 måltidet . Vi tar med frukt for alle barna hver 8 uke .

Jeg er sløv med merking . Men har merket alle støvler , votter sov med vannfast spritusj bergnet for formålet . Denne ligger i forlomma på sekken slik at jeg enkelt kan merke det om det er noe jeg har glemt . Ulltøy har vi ikke merket da det er en småbarnsavdelig hvor de får hjelp til av og påkledning samt at barna har alle ulike ullklær .

Vi tar ikke med noen servietter av noen slag men bhg har noen tørre servietter de fukter . I de bhg vi har hatt vår datter i har de alltid hatt vask ved siden av der de steller barna .

I oslo søker du på vanlig måte den bhg du ønsker overflyttning til men du får en annen prioritet i og med at det er overflytting og ikke ny plass .

Merking:

Sprittusj holder en stund, så hvis du er flink til å følge med kan du bare skrive på nytt hvis det trengs.

Men: er det virkelig sååå stress å ta fram det strykejernet, da? :) Jeg synes det er mye enklere enn å måtte skrive navnet + helst telefonnummer massevis av ganger. Bare legg på navnelappen, og 10 sekunder med jernet, så sitter det garantert bedre enn tusj og taggits (de løsner...) Jeg bestiller lappene fra markmaster.no. Brukes også på ulltøy!

Våtservietter:

Barnehagen må da ha bad hvor stellene foregår, vil jeg tro. Vi bruker tørrservietter i vår barnehage, og de blir selvfølgelig fuktet med vann og ev. litt lactacyd hvis nødvendig. Det er jo mye bedre enn våtservietter, synes jeg...

Matpenger:

Det vil nok være forskjellig fra bhg til bhg hva matpengene dekker. Vi betaler 300 kr/mnd for mat/tur (100% plass), og da får ungene lunsj, drikke og frukt hver dag. Må bare ha med frokostmatpakke hvis man ikke spiser hjemme. 300 er litt mye i forhold til hva som er "vanlig", tror jeg, men det er jammen verd det når det inkluderer så mye, synes jeg. :)

Pris på plass:

2330+kostpenger fra årsskiftet, tror jeg det skal være.

Lykke til - det så fint å være barnehagemamma, så! :)

Merking:

Sprittusj holder en stund, så hvis du er flink til å følge med kan du bare skrive på nytt hvis det trengs.

Men: er det virkelig sååå stress å ta fram det strykejernet, da? :) Jeg synes det er mye enklere enn å måtte skrive navnet + helst telefonnummer massevis av ganger. Bare legg på navnelappen, og 10 sekunder med jernet, så sitter det garantert bedre enn tusj og taggits (de løsner...) Jeg bestiller lappene fra markmaster.no. Brukes også på ulltøy!

Våtservietter:

Barnehagen må da ha bad hvor stellene foregår, vil jeg tro. Vi bruker tørrservietter i vår barnehage, og de blir selvfølgelig fuktet med vann og ev. litt lactacyd hvis nødvendig. Det er jo mye bedre enn våtservietter, synes jeg...

Matpenger:

Det vil nok være forskjellig fra bhg til bhg hva matpengene dekker. Vi betaler 300 kr/mnd for mat/tur (100% plass), og da får ungene lunsj, drikke og frukt hver dag. Må bare ha med frokostmatpakke hvis man ikke spiser hjemme. 300 er litt mye i forhold til hva som er "vanlig", tror jeg, men det er jammen verd det når det inkluderer så mye, synes jeg. :)

Pris på plass:

2330+kostpenger fra årsskiftet, tror jeg det skal være.

Lykke til - det så fint å være barnehagemamma, så! :)

Strykejernet er ikke noe særlig stress å ta frem nå som jeg skal merke ALT, men hvis jeg kjøper et nytt plagg i ny og ne så virker det litt pesete å dra det frem hver eneste gang. (Må i kjelleren for å hente strykebrettet, og på loftet og hente strykejernet) ;)

Annonse

Strykejernet er ikke noe særlig stress å ta frem nå som jeg skal merke ALT, men hvis jeg kjøper et nytt plagg i ny og ne så virker det litt pesete å dra det frem hver eneste gang. (Må i kjelleren for å hente strykebrettet, og på loftet og hente strykejernet) ;)

Jammen du trenger ikke strykebrett for å sette på de små lappene, skjønner du! :) Ønsk deg et reisestrykejern du kan ha i kjøkkenskuffen, så bruker du bare benken som underlag!

Hilsen ei som egentlig bare stryker bunadskjorter -

Jeg er også for lat til å finne fram strykejernet. Bruker bare klistrelapper jeg bestiller fra Askeladden. De sitter som bare det .Bruker dem på ALT. Matbokser, sko, klær, you name it. Genialt enkelt:-)

Hvor på nettet finner jeg disse?

Sitter klistrelapper på klær i 60-graders vask? Høres jo genialt ut.

Gjest Flystripa

Merking: Kjøp en tekstil-merketusj/penn på bokhandelen, obs eller Ciro. Den koster 20-30 kr og er genial. Mye av det tøyet som skal merkes har jo så bittesmå lapper. Det viktige er at merkepenna/tusjen er tynn, så skrifta ikke blir for bred.

Har strykefastlapper og klistrelapper fra Askeladden i tillegg.

Merking: Kjøp en tekstil-merketusj/penn på bokhandelen, obs eller Ciro. Den koster 20-30 kr og er genial. Mye av det tøyet som skal merkes har jo så bittesmå lapper. Det viktige er at merkepenna/tusjen er tynn, så skrifta ikke blir for bred.

Har strykefastlapper og klistrelapper fra Askeladden i tillegg.

Hvor finner jeg askeladden?

Annonse

Jeg er også for lat til å finne fram strykejernet. Bruker bare klistrelapper jeg bestiller fra Askeladden. De sitter som bare det .Bruker dem på ALT. Matbokser, sko, klær, you name it. Genialt enkelt:-)

Bruker du klistremerkene fra askeladden på klærne, eller påstrykmerkene?

Bruker du klistremerkene fra askeladden på klærne, eller påstrykmerkene?

http://www.navnelapper.no/navnelapper.no/

Jeg bruker klistrelappene på klær også, men de er vel egentlig beregnet for plast og denslags. Har enda ikke opplevd at de har løsnet, og jeg begynte å bruke dem i fjor en gang. De sitter bedre enn strykemerkene:-)

http://www.navnelapper.no/navnelapper.no/

Jeg bruker klistrelappene på klær også, men de er vel egentlig beregnet for plast og denslags. Har enda ikke opplevd at de har løsnet, og jeg begynte å bruke dem i fjor en gang. De sitter bedre enn strykemerkene:-)

Søren at jeg ikke leste dette svaret ditt før jeg bestilte, for nå har jeg bestilt både strykelapper og klistremerker. Men kan ta strykelappene i første omgang da, og klistremerkene etter hvert sånn når det kommer til nye plagg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...