Gå til innhold

Være med til helsesøster?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min sønn var 8 da han fikk sprøyta og jeg var ikke med. Han er ikke redd for sprøyter og sånt, så jeg følte meg trygg på at det gikk greit. Men det var også helt greit at foreldrene var med for dem som gruet seg. Sønnen min fortalte at en del hadde foreldrene med, men på langt nær alle.

Annonse

Poden tok vaksina der da han var 7 1/2 år og gikk på andre trinn. Helsesøster hos oss ville gjerne ha en av foreldrene der, for som hun sa:"De er tross alt ikke sååå store ennå."

Men jeg mener å huske som du - foreldrene var ikke med oss da vi tok sprøyter etter at vi hadde begynt på skolen.

Annonse

Vet jo ikke hvor gammel du er men på 70 tallet var jo aldri foreldrene med på noen ting. Vet ikke hva slags pedagogikk det var da men jeg fikk BCG sprøyte i 6.klasse tror jeg det var og holdt på å besvime satt jeg iallefall alene på venteværelset............husker det enda....

Caloni Makaroni

Vet jo ikke hvor gammel du er men på 70 tallet var jo aldri foreldrene med på noen ting. Vet ikke hva slags pedagogikk det var da men jeg fikk BCG sprøyte i 6.klasse tror jeg det var og holdt på å besvime satt jeg iallefall alene på venteværelset............husker det enda....

I 6. klasse er det vel ikke vanlig å ha med foreldre uansett? Jeg husker ikke hvordan det var i 1. klasse, men stivkrampe i 5. klasse og BCG i 6. klasse var vi alene, og det ville vært helt unaturlig å ha med foreldre.

Sånn var det i 89 også, da vi fikk den.. Tenkte forøvrig aldri på å ha mamma der. Men det er vel som du sier fordi foreldre ikke pleide å være med på noe som helst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...