Gå til innhold

Husarbeid

Gjest vaskefilla meg

Anbefalte innlegg

Hrrmmf!!

Jeg hadde aldri blitt lykkelig med å legge lista lavt...Klarer ikke å tenke med masse rot rundt meg. Jeg blir lykkelig av å ha det rent og ryddig, men heldigvis går ikke det utover familien. Vi har faste rutiner, så jeg føler sjelden at jeg rydder huset. Kjapp tørrmopping av gulvene tar meg fem minutter :-)

Jeg innser at jeg har et lite "problem" og skulle igrunnen ønske jeg hadde et mer avslappa forhold til det hele...men så lenge det ikke går utover noen, så gidder jeg ikke gå til psykologen ;-)

(Psst: Jeg er ikke skikkelig ekstrem altså ;-))

Så lenge verken du eller familien din lider under det, er det jo ikke noe problem - da har du lagt lista akkurat der den passer for dere.

Men når det blir et endeløst hverdagsmas og slit for alle, er det på tide å vurdere en liten omlegging av rutinene - eller en senking av lista til et mer levelig nivå.

Vi vasser ikke konstant rundt i dritt, vi heller, altså. Men jeg har heldigvis fått et veldig pragmatisk forhold til det etter hvert. Om folk kommer på uanmeldt besøk, får de ha folkeskikk nok til å overse evt. rot og smårusk. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258844-husarbeid/page/3/#findComment-2062212
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

4

• annegunn

4

• Lillemus

2

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Så lenge verken du eller familien din lider under det, er det jo ikke noe problem - da har du lagt lista akkurat der den passer for dere.

Men når det blir et endeløst hverdagsmas og slit for alle, er det på tide å vurdere en liten omlegging av rutinene - eller en senking av lista til et mer levelig nivå.

Vi vasser ikke konstant rundt i dritt, vi heller, altså. Men jeg har heldigvis fått et veldig pragmatisk forhold til det etter hvert. Om folk kommer på uanmeldt besøk, får de ha folkeskikk nok til å overse evt. rot og smårusk. :o)

Enig. Folk må ha det slik de selv ønsker det. Dessuten tror jeg mange lider under at de ikke har struktur på husarbeidet. Jeg er f.eks. ganske sikker på at husvask hadde blitt et evig diskusjonstema her i heimen om vi ikke hadde hatt bestemte oppgaver som skulle gjøres bestemte dager (innenfor rimelighetens grenser selvsagt).

Dessuten har vi bra systemer (hyller, skuffer, flytting av leker fra A til B) etc. Hele familien er inneforstått med det og ungene gjør ting helt automatisk nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258844-husarbeid/page/3/#findComment-2062236
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...