Gå til innhold

Så mye de skal forholde seg til stakkars 6-åringer

Anbefalte innlegg

På den flotte skolen du kjenner til, har de plutselig kutta ut løkkeskriftopplæring i 1. klasse i år... :(

Dessuten glemte du setningen "Luciadagen er den 13. desember" som skulle skrives 5 ganger. For ikke å snakke om "Blir det snø til jul?"

*gretten*

Mulig jeg har ramlet av her, men hva er galt med slike oppgaver? Da trener man jo skriving, motorikk, konsentrasjon osv? Selvsagt ikke alt for mange sånne oppgaver, men av og til? Ser ikke noe galt i det, jeg.

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariamamma

23

• Atene

8

• mumitrollet

8

• frosken

3

Mulig jeg har ramlet av her, men hva er galt med slike oppgaver? Da trener man jo skriving, motorikk, konsentrasjon osv? Selvsagt ikke alt for mange sånne oppgaver, men av og til? Ser ikke noe galt i det, jeg.

Jeg synes det er fullstendig meningsløst å sitte og terpe løkkeskrift i 2. klasse når man heller kunne fokusert på lesetrening. De har ikke hatt leselekse på over 3 uker, men løkkskriftlekse minst 3 ganger i uka.

Jeg synes det er fullstendig meningsløst å sitte og terpe løkkeskrift i 2. klasse når man heller kunne fokusert på lesetrening. De har ikke hatt leselekse på over 3 uker, men løkkskriftlekse minst 3 ganger i uka.

De gjør vel det i tillegg til lesetrening? 3 ganger i uka var kanskje i overkant, ja.

Jeg skjønner i hvert fall hva du mener. Foreldrenes holdninger er ekstremt viktige. Får barna støtte hjemme for sine synspunkter så blir det "sannhenten" tvert. Mna skal selvsagt vært lydhør og ikke bagatellisere det ungene kommer med, men man bør høre nøye etter hva som er verdt å ta alvorlig og hva man kan bidra til å "roe ned".

Ja, helt enig i det!

Sånn tenker jeg også! Mitt lille svimehode glemmer det meste og trenger å trene på å ta i mot beskjeder...

Jeg mener bestemt at jenta mi fiksa dette mye bedre ifjor, når hun var fem år gammel. Er nok bare et stadium de skal gjennom... Glad når det er overstått ;-)

Jeg mener bestemt at jenta mi fiksa dette mye bedre ifjor, når hun var fem år gammel. Er nok bare et stadium de skal gjennom... Glad når det er overstått ;-)

Ja, men det er mye mer å holde rede på nå, flere beskjeder. Tror det er en del av læringen, å takle stadig mer informasjon.

Annonse

Ja, men det er mye mer å holde rede på nå, flere beskjeder. Tror det er en del av læringen, å takle stadig mer informasjon.

Det er nok riktig, men samtidig ser jeg tendensen her hjemme. For bare måneder siden kunne jeg gi henne en beskjed _en_ gang og hun gjorde det. Nå må beskjeden ut minst tre ganger før hun har fatta pointet. Hun vimser verre enn ei høne og armer og bein går i alle retninger *ler*

Til og med minstemor på 2 1/2 år merker det. Hun ser oppgitt på storesøster og sier "Ærlig talt"! :-)

Det er nok riktig, men samtidig ser jeg tendensen her hjemme. For bare måneder siden kunne jeg gi henne en beskjed _en_ gang og hun gjorde det. Nå må beskjeden ut minst tre ganger før hun har fatta pointet. Hun vimser verre enn ei høne og armer og bein går i alle retninger *ler*

Til og med minstemor på 2 1/2 år merker det. Hun ser oppgitt på storesøster og sier "Ærlig talt"! :-)

Akkurat det samme her. Ber jeg ham gå å kle på seg pysjen glemmer han hva han skal på veien til badet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...