Gå til innhold

Førsteklassinger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hun leser ikke flytende, men hun klarer fint å lese det som står der etter litt tenking om ordet er litt langt. Dette gjelder store bokstaver, da.

De små kan hun en del av, men hun påstår hun ikke får til ;) Merkelig at hun leser ord med små bokstaver da *flire*.

Min førsteklassing kunne lese etter en mnd :o)

Han kan og lese litt løkkeskrift bokstaver.

Mor er sååååå stolt av gutten sin.

De to største knekte koden siste halvdel av året i første klasse.

Det var stort når alle kom hjem og kunne lese,da ble de plutselig så store.

Gjest morentilfire

En av mine knekte lesekoden som 4-åring, leste bøker om romferd som 6 åring, men er totalt sett ganske gjennomsnittlig skoleflink.

Barnet mitt som nok er mest skoleflinkt, er ikke den raskeste til å lese. Det barnet

som var skolelei og gav blaffen, har senere tatt eksamener i selvvalgte fag og får toppkarakter.

Etter mange tunge og lette stunder, tror jeg fremdeles på at barn skal elskes mer enn oppdras, styrk de sterke sidene og minimiser de svake.

Jo, det er viktig å oppdage lese/skrivevansker tidlig. Men

jeg tror læring skjer best i rause omgivelser. Kan det haste slik, da?

Annonse

Min førsteklassin lærte å lese skikkelig halvannen måned etter skolestert (han fylte seks sent i høst), bare lurte på om det var "som forventet" eller om det var tidlig/sent. Mitt intrykk er forsåvidt at det er litt sånn fifty/fifty som kan lese.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...