Gå til innhold

Har noen sett Katitzi-bøkene i handelen/ bibliotek?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De er så gamle så de er vel ikke å få kjøpt lengre, utenom antikvariat som Lillemus nevner,og kanskje loppemarked.

Jeg ser for meg at det ville medført en del misnøye om de skulle blitt utgitt nå, jfr tidens "hottentott-debatt". Slik jeg husker bøkene, er det en del som ikke ville passert nåløyet i dag.

De er så gamle så de er vel ikke å få kjøpt lengre, utenom antikvariat som Lillemus nevner,og kanskje loppemarked.

Jeg ser for meg at det ville medført en del misnøye om de skulle blitt utgitt nå, jfr tidens "hottentott-debatt". Slik jeg husker bøkene, er det en del som ikke ville passert nåløyet i dag.

Tja - nå er vel Katarina Taikon (eller Katitzi) selv sigøyner selv og hun beskrev vel sin egen barndom?

Tja - nå er vel Katarina Taikon (eller Katitzi) selv sigøyner selv og hun beskrev vel sin egen barndom?

Joda, det stemmer det. Men jeg er ikke sikker på om benevnelsen sigøyner i det hele tatt er gangbar i dag. Som en sammenlikning: det er jo mange mørkhudede som kaller seg neger også, uten at det medfører at alle de andre aksepterer begrepet neger.

Men dette med sigøyenere er ikke noe jeg har forsket på, da. Fra min barndom på 70-tallet husker jeg forresten godt omreisende følger, men jeg innbiller meg at det er historie nå?

Vi har dem på biblioteket da vet du! :o) Men jeg tror ikke de er i handelen lenger nei.

Her har de en:

http://www.antikvariat.net/search.cgi?post

Ikke på biblioteket her, iallefall. Men mulig dere har dem i Trondheim, der har jeg ikke undersøkt.

Flotte bøker, selv om kanskje ikke alt er gangbart i dag, som Lisabeth sier.

Annonse

Ikke på biblioteket her, iallefall. Men mulig dere har dem i Trondheim, der har jeg ikke undersøkt.

Flotte bøker, selv om kanskje ikke alt er gangbart i dag, som Lisabeth sier.

Joda, de skal ha en på biblioteket hos deg, men den står i magasinet - spør i skranken! :o)

Joda, de skal ha en på biblioteket hos deg, men den står i magasinet - spør i skranken! :o)

Hmmm no må eg ta eit søk på biblioteket vårt også. Eg likte dei så godt da eg var lita, tru om dei framleis fins i systemet...

Hurra, der er dei :-D

10 titlar frå 1975 til 1980. Katalog på nett er toppers.

Vi har dem på biblioteket da vet du! :o) Men jeg tror ikke de er i handelen lenger nei.

Her har de en:

http://www.antikvariat.net/search.cgi?post

Vi har nylig kassert de siste på "vårt" bibliotek. De sto der uten å bli lånt i årevis....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...