Gå til innhold

Julegaver under treet

Anbefalte innlegg

Vi voksne legger alle julegavene under treet når barna er sovnet natt til julaften. Om morgenen når de står opp er det et fantastisk syn for de morgentrøtte fjesene. De har lov å se og kjenne forsiktig, men ikke å flytte på pakkene. På noen pakker har vi med vilje skjult merkelappen... Jeg morer meg like mye hvert år :)

Da jeg vokste opp la vi pakkene under treet sammen med de voksne.

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259288-julegaver-under-treet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi legger de der en gang før middagen, altså om ettermiddagen.

Unnskyld meg, altså... Jeg MÅ bare fortelle det. Jeg trodde jeg klikket meg inn på innlegget om kirkegårder. Gjett om jeg lurte på hva du mente med at "du legger dem der før middag"... HÆHÆÆ!

hare1365380455

Unnskyld meg, altså... Jeg MÅ bare fortelle det. Jeg trodde jeg klikket meg inn på innlegget om kirkegårder. Gjett om jeg lurte på hva du mente med at "du legger dem der før middag"... HÆHÆÆ!

LOL

Det med kirkegårder har jeg ikke lest! Men jeg gjør ikke noen skumle ting altså!

Annonse

Hver natt til julaften så legger jeg en pakke til hver av ungene under treet. Denne gaven og julestrømpe med godteri, er barnas start på dagen. pakkene er liksom fra nissen (har fortsatt selv om de ikke tror på nissen lengre).

Resten av pakkene blir lagt under treet på ettermiddagen. Alle er med å bærer :) De åpnes litt etter middagen er over.

I år blir vi mange til julefeiring her hjemme, og jeg forstår ikke hvor vi skal få plassert alle gavene! (luksusproblem ja) Ei kusine av meg har med seg 27pakker, noen er hennes, andre til oss andre.

Videokamera _måå_ huskes ;) God jul!

Pleier å sette de på kontoret eller i et hjørne i stua, så pleier ungene å spørre om vi ikke kan legge de under og da gjør vi det :)

Så her ligger pakkene under treet mange dager før de får åpnes. En og annen pakke kommer til siden også.

Ungene fryder seg over å se på haugen.

Venninda mi kaller det barnemishandling :D

Juletreet ble pyntet allerede i dag. Tror vi kommer til å legge gavene under treet på julaften om formiddagen. Har ei lita ei på 20 mnd som eeelsker å pakke opp gaver. Å passe på at hun ikke tyvstarter julegaveåpninga har vi ikke tid til den dagen. Alternativet er å legge julegavene under treet med ei flyttbar grind rundt, hi,hi - det ville ha sett snålt ut. Og vesla hadde garantert stått på utsida og skjelt og smelt.

Vi har pleid å gjøre som dere, men i år har vi pyntet treet i dag, ettersom vi skal bort i morgen ettermiddag/kveld.

Dermed havnet gavene også under treet, og jeg ser umiddelbart at det er litt fint, for guttungen rekker virkelig å opparbeide seg den spenningen og ventegleden/verken som skal til får å få den skikkelige julefølelsen. :o)

Annonse

Hver natt til julaften så legger jeg en pakke til hver av ungene under treet. Denne gaven og julestrømpe med godteri, er barnas start på dagen. pakkene er liksom fra nissen (har fortsatt selv om de ikke tror på nissen lengre).

Resten av pakkene blir lagt under treet på ettermiddagen. Alle er med å bærer :) De åpnes litt etter middagen er over.

I år blir vi mange til julefeiring her hjemme, og jeg forstår ikke hvor vi skal få plassert alle gavene! (luksusproblem ja) Ei kusine av meg har med seg 27pakker, noen er hennes, andre til oss andre.

Videokamera _måå_ huskes ;) God jul!

Julestrømpen er det første de våkner til her også.

Juletreet ble pyntet allerede i dag. Tror vi kommer til å legge gavene under treet på julaften om formiddagen. Har ei lita ei på 20 mnd som eeelsker å pakke opp gaver. Å passe på at hun ikke tyvstarter julegaveåpninga har vi ikke tid til den dagen. Alternativet er å legge julegavene under treet med ei flyttbar grind rundt, hi,hi - det ville ha sett snålt ut. Og vesla hadde garantert stått på utsida og skjelt og smelt.

Vi har også ei lita snuppe som vi ikke helt hvordan reagerer på alt styret med pakkene. Hun er 17 mnd. Jeg har 3 barn til da som kommer til å vokte pakkene som gull :)

Vi har pleid å gjøre som dere, men i år har vi pyntet treet i dag, ettersom vi skal bort i morgen ettermiddag/kveld.

Dermed havnet gavene også under treet, og jeg ser umiddelbart at det er litt fint, for guttungen rekker virkelig å opparbeide seg den spenningen og ventegleden/verken som skal til får å få den skikkelige julefølelsen. :o)

På vegne av barna kjenner jeg allerede verk/venteglede :) En fin følelse..

Her så legger vi gavene under treet tidlig på julaften, 2 åringen og 4 åringer har nemlig blitt veldig flinke til å være helt lydløse når de våkner på morran.

De sniker seg ned i stua og sitter der og ser å Barne Tv når jeg står opp. Har begynt å stille alarmen tidlig i helgene for å prøve være oppe før de. For de finner som regel på noe rampestreker mens vi sover.

Så hvis vi legger pakkene under treet før så er jeg sånn 99 % sikker på at de hadde rukket å åpne noen av de før jeg rakk å hoppe ut av sengen...

Vi pleide å legge pakkene under treet sammen med ungene på julaften. Et hår kjørte Snuppa bl.a. pakkene fra soverommet mitt og inn på stua i dokkevogna si. :o)

Da jeg var liten samlet vi alle pakkene i ei dobbeltseng på loftet frem til julaften, først da ble de båret ned og lagt under treet. Men du verden så mange turer det ble opp trappa de siste dagene før jul! Og jeg kan husket at dobbeltsenga var breddfull av spennende pakker!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...