Gå til innhold

Trist situasjon, svigermor igjen for de som vil hoppe over.

Anbefalte innlegg

Ja da, det er vel kun her jeg lufter ut frustrasjoner om min kjære svigermor. Så snu her hvis du er lei ;)

I dag er jeg egentlig bare litt trist fordi svigermor bare greier ikke å holde freden. Ikke engang i jula.

I går så ringte min sambo henne og hun var sint, og skjelte han ut i tlf. Veldig koselig oppførsel sånn like før julaften.

Sambo hadde ikke lyst til å gå kjøre julegavene til henne i dag, men jeg fik snakket han til å gjøre det. Sa at han måtte bare ta med ungene, fordi hun holder seg på matta når de er med.

Har sagt til henne, at hvis det er noe hun vil snakke om så vet hun tlf til meg, og da kan hun ta ting opp med meg direkte og ikke hogge på sønnen sin hele tiden.

Men nei, det gjør hun jo selvfølgelig. At hun ikke ser hvilken situasjon hun setter sønnen sin i ?

Er så lei dama, syns hun oppfører seg barnslig i en alder av 60 år.

Greit nok at hun ikke liker meg, men løgner og manipulering har jeg ikke mye til overs for.

Naive meg trodde at hun ville holde freden i jula. Men nei da, om å gjøre å ødelegge stemningen da også.

Sambo og barna er invitert til middag der 1.juledag. Så jeg går her og krysser fingrene for at de to klarer å holde freden foran ungene.

De har ihvertfall ikke godt av å høre bestemor snakke negativt om mamma. Eller se at bestemor og pappa krangler.

Ohhhhhh, det er jo så teit av meg å tenke slik. Men jeg klarer bare ikke å la være....

For hvis jeg viste hvordan dama var når jeg ble kjent med samboeren, så er det jammen ikke sikkert på at vi hadde fått noe forhold i det hele tatt.

Orker nemlig ikke sånne personer i livet mitt, men er jo fanget nå siden hun er min "kjære" svigermor.

Dagens sutre innlegg fra

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt at du er både lei deg og frustrert og jeg vil gjerne sende deg en stor klem. :)

Jeg vet ikke helt hva annet jeg skal si, men jeg føler veldig med deg. Jeg har til tider sliti litt med min egen svigermor, men det er ingenting i forhold til det dere har vært igjennom. Når mannen tok et (noen) skikkelig oppgjør med henne skjønte hun til slutt at

dette ikke nyttet, han hadde glatt gitt opp kontakten med henne om hun ikke oppførte seg som folk. Argumentet, "mor dette er ikke sånn jeg er oppdratt til å behandle folk og jeg er sjokkert over at du kan gjøre det." Den satt i hjerterota hennes og nå er hun mye enklere å forholde seg til og hun hører faktisk hva jeg sier. Men det var ikke meg det te egentlig skulle handle om.

Jeg ønsker deg og dine en god og fredelig jul Skygge.

Håper svigermoren din vokser opp snart.

kakki1365380609

Det er virkelig synd at voksne mennesker ikke klarer å bite ting i seg og oppføre seg høflig som minstemål, ihvertfall foran barna. Du eller mannen din kan jo spørre henne hvordan hun har lyst til at barnebarna skal huske henne når hun en gang er død og de tenker tilbake på henne.

Min svigermor har jeg ikke noe nært forhold til, men vi er alltid høflige. Har litt problemer med det nå, må jeg innrømme, og det går litt utover mitt forhold til min mann. Men jeg gjør så godt jeg kan.

*juleklem*

Uff, så trist å høre. Såvidt jeg skjønte så holder du deg unna henne så godt du kan og det er kanskje like greit. Du er ei flott jente, Skygge, det vet alle vi som har kjent deg her inne gjennom flere år!

Ikke la denne heksa ødelegge for deg - hun er ikke verdt det!

Vet godt hvordan det er. Utrolig at folk ikke kan holde fred bare for noen timer i jula engang.

Jeg har selv meldt avbud til et juleselskap iår, pga at en person ikke greier å holde seg fra å komme med ironiske og til dels stygge kommentarer til/om. Riktignok er dette en som er gammel, men likevel er det ikke noe jeg vil utsette verken barn eller meg selv for.

Juleselskap skal være koselig og man skal kunne snakke hyggelig med hverandre, og jeg vil heller avstå fra å gå framfor å sitte å ta imot dritt fra folk - uansett alder og grunn.

Det hjelper ikke at vedkommende kanskje greier å la det bli med halvkvedede viser, for det er så altfor tydelig hva som blir sagt uansett. Jeg vil ikke ha en 1.juledag med dårlig stemning som går ut over både barn og voksne. Da er det bedre å la være å gå.

Så jeg skjønner veldig godt situasjonen din, skygge, og for deg er det ekstra ille siden det er svigermor. Hos meg er det ikke det, heldigvis.

Uff.. så slitsomt. Er bare samboeren din og barna bedt på middag og ikke du??? Er det SÅ ille? Hjelps.. tror jeg hadde bedt om et møte med henne der ejg hadde tatt opp alt og prøvd så godt jge kunne å få retta ting litt opp. Noen må bare få seg en midt i trynet før de klarer å respektere en.. sånn var det med min svigerfar. Da jeg en dag tok igjen skikkelig og satte han på plass, SÅ likte han meg plutselig... Nå har vi et godt forhold. Måtte sette meg respekt rett og slett, barsnlig ja...

God jule til dere da, håper svigermor ikke ødelegger for dere. Da må dere bare si at dere vil ha en fredlig jul, og siden hun ikke greier det får dere heller snakkes på nyåret. Så får hele dama holde seg for seg selv, kanskje DA hun skjønner for en megge hun er.

Annonse

Uff.. så slitsomt. Er bare samboeren din og barna bedt på middag og ikke du??? Er det SÅ ille? Hjelps.. tror jeg hadde bedt om et møte med henne der ejg hadde tatt opp alt og prøvd så godt jge kunne å få retta ting litt opp. Noen må bare få seg en midt i trynet før de klarer å respektere en.. sånn var det med min svigerfar. Da jeg en dag tok igjen skikkelig og satte han på plass, SÅ likte han meg plutselig... Nå har vi et godt forhold. Måtte sette meg respekt rett og slett, barsnlig ja...

God jule til dere da, håper svigermor ikke ødelegger for dere. Da må dere bare si at dere vil ha en fredlig jul, og siden hun ikke greier det får dere heller snakkes på nyåret. Så får hele dama holde seg for seg selv, kanskje DA hun skjønner for en megge hun er.

Nei da, jeg ble invitert også. Men det er flaut å si det, men jeg bare orker ikke å gå.

Har fått helt nok av dama...

Bare sa til samboeren min at jeg ikke orket og han respekterte det heldigvis.

Jeg synes det var bedritent gjort av henne å invitere samboeren din og barna deres, men ikke deg! Men du er kanskje bare glad til, så slipper du henne?

Skrev litt lengre ned at jeg ble invitert men orker ikke å gå.

Klarer bare ikke mer fra henne.

Har fått helt nok av dama.

At det går an.

Hadde jeg vært dere, så hadde jeg funnet på noe koselig sammen hele familien første juledag og at ingen dro dit på middag.

Man plukker ikke enkeltmedlemmer fra en familie og ber på middag - uansett hvordan forholdene måtte være.

Barnebarna får hun heller treffe ved en senere anledning.

Annonse

Det må vel føles ekstra tungt nå som du er gravid..

Tja, jeg vet ikke... Dette har pågått i så mange år, at jeg har svært begrensede forventninger om normal oppførsel fra den kanten. Men pga at hun jo skal bli bestemor, og at det nå er jul, så gjorde vi i det minste et forsøk på kontakt. Til vanlig har det vært minimalt med kontakt de senere årene fordi det rett og slett ikke fungerer. Har snakket ut, konfrontert, osv. i flere omganger, men kommer ingen vei.

Men jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet når dama ikke klarte oppføre seg og holde julefred da vi kom innom lille julaften, både med tanke på julen, og det at jeg er gravid. Men, det viser meg bare at det er liten eller ingen vits i å tro at det noengang kan bli bedre.

Tja, jeg vet ikke... Dette har pågått i så mange år, at jeg har svært begrensede forventninger om normal oppførsel fra den kanten. Men pga at hun jo skal bli bestemor, og at det nå er jul, så gjorde vi i det minste et forsøk på kontakt. Til vanlig har det vært minimalt med kontakt de senere årene fordi det rett og slett ikke fungerer. Har snakket ut, konfrontert, osv. i flere omganger, men kommer ingen vei.

Men jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet når dama ikke klarte oppføre seg og holde julefred da vi kom innom lille julaften, både med tanke på julen, og det at jeg er gravid. Men, det viser meg bare at det er liten eller ingen vits i å tro at det noengang kan bli bedre.

Nå har jeg et godt forhold til min mor, så det blir litt vanskelig å sette seg inn i hvordan det egentlig føles å ha et dårlig forhold. Uansett høres det veldig vondt ut, og man kan vel aldri venne seg til at det er sånn.. Bare prøve å være forberedt på at det er litt mot normalen der i gården, og prøve å beskytte seg selv ved å ikke legge for mye forventninger og følelser i det.

En mor er en mor, så det båndet vil vel for alltid være der. Så håper man jo alltid på at de som oppfører seg dårlig vil forstå en dag.. Jeg håper du har en svigermor som gir deg noe av det du savner fra din mor.

Nå har jeg et godt forhold til min mor, så det blir litt vanskelig å sette seg inn i hvordan det egentlig føles å ha et dårlig forhold. Uansett høres det veldig vondt ut, og man kan vel aldri venne seg til at det er sånn.. Bare prøve å være forberedt på at det er litt mot normalen der i gården, og prøve å beskytte seg selv ved å ikke legge for mye forventninger og følelser i det.

En mor er en mor, så det båndet vil vel for alltid være der. Så håper man jo alltid på at de som oppfører seg dårlig vil forstå en dag.. Jeg håper du har en svigermor som gir deg noe av det du savner fra din mor.

Ja, jeg har gode relasjoner til de aller fleste andre slektninger, både en tante (min mors søster...), svigermor, min fars sambo m.fl., så jeg klarer meg fint :)

Men et slikt forhold som jeg har med min mor (men også veldig mange andre i slekten har med henne, så det er ikke bare mor-datter relasjonen som er vanskelig her), det er umulig å sette seg inn i hvis man ikke har opplevd noe slikt selv. Det er egentlig ganske surrealistisk å oppleve det selv også, når man vet hvordan det normalt skal være. Ikke at det er bare rosenrøde relasjoner i andre familier heller, det vet jeg jo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...