Gå til innhold

Sympati til alle enslige adoptanter!!!

Anbefalte innlegg

Gjest môvenpink

Vil bare si til dere enslige adoptanter som er her på DOL at jeg har stor medfølelse med det dere gjennomgår nå! Lurer veldig på hva adopsjonsforeningene tenker å gjøre med alle dere som er i systemet, enten i ventekø eller at papirer er formidlet videre. Håper virkelig at dere som er godkjente og nettopp funnet VEL kvalifiserte, får anledning til å kunne gi et barn som trenger det et hjem!! Selv om det kanskje ikke ser så veldig håpefullt ut fremover mtp et misforhpld mellom antallet av enslige som vil adoptere og de svært få adoptivbarna som frigis til enestående adoptanter fra noen av de adopsjonslandene foreningene har samarbeid med. Hadde jo vært fint om foreningene felles kunne gjort noe for å tenke hva de kunne gjort for dere som søkergruppe! I det minste for å tenke fremover, klargjøre tankene, la idèer komme frem og se på mulighetene til at mer enn en håndfull av dere enslige som vil adoptere kan få tildelinger!!

Sympati- og støttehilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259522-sympati-til-alle-enslige-adoptanter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv håper jeg å snart få bekreftet at endringene gjelder de som blir logget inn etter 1.mai2007. Selv har jeg hatt papirene i Kina siden februar 06 og fikk like før jul forespørsel etter tilleggsopplynsinger fra CCAA. Synes derfor det ville være veldig dårlig gjort av dem å ikke si fra nå hvis reglene ville få tilbakevirkende kraft. Siden de spurte om tilleggsopplysninger i stedet for å gi et avslag lever jeg med godt håp om at jeg vil få tildeling engang selv om det blir etter at de nye reglene begynner å gjelde. Så fremt at ryktene om at reglene ikke får tilbakevirkende kraft stemmer går jeg jo igjennom. Men selv om jeg egentlig tror jeg ikke blir berørt av de nye reglene lever jeg "litt på nåler" for tiden. Fikk et brev fra VB like før jul og torde knapt nok åpne brevet fordi jeg var redd for hva brevet kunne inneholde. Jeg selv slipper altså trolig gjennom nåløyet, men tenker med tristhet på alle de som enten er godkjente men som pga 8%regelen ikke har fått sendt papirene til Kina, og også på alle dem som enten står på venteliste for oppstart eller som har startet prosessen men som sannsynligvis aldri får fullført den..

Selv håper jeg å snart få bekreftet at endringene gjelder de som blir logget inn etter 1.mai2007. Selv har jeg hatt papirene i Kina siden februar 06 og fikk like før jul forespørsel etter tilleggsopplynsinger fra CCAA. Synes derfor det ville være veldig dårlig gjort av dem å ikke si fra nå hvis reglene ville få tilbakevirkende kraft. Siden de spurte om tilleggsopplysninger i stedet for å gi et avslag lever jeg med godt håp om at jeg vil få tildeling engang selv om det blir etter at de nye reglene begynner å gjelde. Så fremt at ryktene om at reglene ikke får tilbakevirkende kraft stemmer går jeg jo igjennom. Men selv om jeg egentlig tror jeg ikke blir berørt av de nye reglene lever jeg "litt på nåler" for tiden. Fikk et brev fra VB like før jul og torde knapt nok åpne brevet fordi jeg var redd for hva brevet kunne inneholde. Jeg selv slipper altså trolig gjennom nåløyet, men tenker med tristhet på alle de som enten er godkjente men som pga 8%regelen ikke har fått sendt papirene til Kina, og også på alle dem som enten står på venteliste for oppstart eller som har startet prosessen men som sannsynligvis aldri får fullført den..

Gjest morentilfire

Håper det går seg til for deg! Vi vil tenke på deg, så hold oss informert, er du snill!

Må innrømme at jeg også er litt indignert på vegne av alle andre enslige forsørgere. Betviles deres omsorgsevne?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...