Gå til innhold

Hvor mye sover ditt 1-1,5 år gamle barn?

Anbefalte innlegg

Vår yngst på 20 mnd legger seg ca 19.30 om kvelden og våkner ca 07.00 på morgenen. Sover ca 2 - 2,5 t om dagen. Er vel varierende hvor mye søvn de trenger, hvis du ikke opplever at barnet ditt blir ekstra fort sliten i løpet av dagen og de aktiviteter som skal gjøres - vil jeg tro variasjonen er normal.

Fortsetter under...

Gjest venter tredjemann

Alle barn har ulike søvnbehov. Det høres ut som han sover mye - men hvis han blir grinete og sur uten, så trenger han det nok. Viktigste er at han får det han trenger - ikke bry dere så mye om hva andre får av søvn. Mange barn får altfor lite søvn.

Hvis du skal redusere, hva med å kutte litt av dagsøvnen?

Oj, så heldige dere er da!

Lillebror er 14 mnd. Han legger seg ca 18.30 og sover til alt mellom 05.30 til 07.00 Oftest omtrent 06.30.

Så sover han 1-1,5 time på dagen.

Nja, det er littegranne kjipt å bli lenket til hjemmet fra 12.00-14.00 og fra 17.30 hver kveld. Han sover kun i sengen sin, er vi ute mens han skulle hatt dagsøvn, så sovner han ikke. Det kan nok være grunnen til hans store søvnbehov, han er veldig tilstede der ting skjer.

Yngstemann hos oss la seg ca 1930 på den alderen, og sov til rundt kl 0700. I tillegg hadde hun en dupp på dagen på minst et par timer. Eldstemann la seg også rundt 1930 men sov glatt natten gjennom til rundt kl 0900 på morgenen. Til gjengjeld sov hun sjelden mer enn en times tid på dagen.

Takk for svar :)

Vår yngst på 20 mnd legger seg ca 19.30 om kvelden og våkner ca 07.00 på morgenen. Sover ca 2 - 2,5 t om dagen. Er vel varierende hvor mye søvn de trenger, hvis du ikke opplever at barnet ditt blir ekstra fort sliten i løpet av dagen og de aktiviteter som skal gjøres - vil jeg tro variasjonen er normal.

Takk for beroligende svar :)

Jeg ser jo nå at flere barn sover nesten like mye :)

Annonse

Begge mine to har alltid trengt mye søvn.

Datra mi er snart 3

Nå i juleferien sover hun fra 19.30 til 08.00 (+/- en halvtime i begge ender), samt 2 timer på dagen.

Lillemann er 7,5 og sover ca 11 timer hver natt.

Det var fint å høre (at noen barn bare er slik) :)

Alle barn har ulike søvnbehov. Det høres ut som han sover mye - men hvis han blir grinete og sur uten, så trenger han det nok. Viktigste er at han får det han trenger - ikke bry dere så mye om hva andre får av søvn. Mange barn får altfor lite søvn.

Hvis du skal redusere, hva med å kutte litt av dagsøvnen?

Ja, jeg har også inntrykk av at mange barn får for lite søvn (etter å ha jobbet i barnehage) og er selvfølgelig glad for at jeg har muligheten til å tilrettelegge for mye og god søvn :)

Han har selv kuttet ned til 1,5 time på dagen nå i jula, så det ser ut som dette regulerer seg selv, i forhold til hva han har behov for.

Nja, det er littegranne kjipt å bli lenket til hjemmet fra 12.00-14.00 og fra 17.30 hver kveld. Han sover kun i sengen sin, er vi ute mens han skulle hatt dagsøvn, så sovner han ikke. Det kan nok være grunnen til hans store søvnbehov, han er veldig tilstede der ting skjer.

Jeg kan forstå at det kan være litt dumt. For meg som stort sett er hjemme med de andre barna likevel hadde det ikke gjort så mye.

Vel, 17.30 er jo veldig tidlig da...

Trøsten for oss begge får være at ting endrer seg hele tiden. Plutselig er det konfirmanter vi har med å gjøre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...