Gjest Yoyou Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Fikk vallergan til min ettåring, og når toåringen min fikk det i sin tid, fikk han 5-10 ml. Minsten skal nå ha 0,25 ml Det er jo ingenting i forhold. Kan legen ha skrevet feil? http://www.esculape.com/pediatrie/medicament_dose.html#trimeprazine 0 Siter
kaffepiken Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Det spørs om styrken på miksturen er den samme som dere fikk foreskrevet sist da? 0 Siter
Gjest Yoyou Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Det spørs om styrken på miksturen er den samme som dere fikk foreskrevet sist da? jepp, samme styrken.... 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Miksturen er 5 mg/ml i følge www.felleskatalogen.no. 0,25 ml blir dermed 1,25 mg. Igjen, i følge felleskatalogen, er dosering for barn med søvnvansker mellom 10 og 30 mg, eller mellom 2,5 og 5 ml mikstur. Det ser med andre ord absolutt ut til at legen har foreskrevet feil. 10 ml vil si 50 g, så om to-åringen din fikk så mye, er det nær dobbelt så mye av anbefalt dose, selv for voksne. Nå ser jeg forresten at felleskatalogen definerer barn som 2-14 år. Kanskje det er derfor legen din har dosert så lavt? Synes det er merkelig det ikke står noe om det i felleskatalogen. Du kan jo forsøke bare for "sikkerhets skyld" med doseringen som er angitt, og heller øke litt etterhvert, i tråd med felleskatalogen.no. Det ville jeg gjort, i alle fall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.