Gå til innhold

Svelgte en kjempekamel i dag...

Anbefalte innlegg

Synes hull i ørene er fint, jeg! Men snuppa er bare 1 år ennå, så hun får pent vente til ca skolealder. Hun er ei jåledukke uten like. Hun doller seg opp med det hun finner - skikkelig jåletøtta, og det har hun ikke fra mora si! Hun er nok bare født slik, ser det ut til... "Pyn, pyn", sier hun. Det er pynt; ørepynt, smykker og julepynt *hehe*

Er du trønder, eller? City Syd er jo mitt Mekka :D

City Syd heter det både i Oslo og Moss....også

Fortsetter under...

Gjest angrer myye:(

håper hun slipper svære arr på øreflippene, det har jeg og det er kjempeekkelt. skal få vurdering på sykehuset om jeg kan få sprøyter med kortison inn i det største arret for å dempe det litt.

Men kan risikere at det blir en diger rød klump på øreflippen om de skjærer bort arret. sa legen (men det er jo allerede en stor rød klump der! tenkte jeg...)

dette visste jeg ingenting om før jeg tok hull i ørene, visste bare om allergi.

Men du kan også få stygg overdreven arrdannelse om øredobben gror seg ut.

Dagens dobber er nok bedre enn de var for 10-20-30 år siden uansett, det merker jeg jo, men det skal ikke så mye til før det begynner å verke og blø, særlig på baksiden av øreflippen. Det kan kanskje tyde på at det er låsen jeg ofte reagerer på?

Forøvrig lot jeg meg en gang overtale til å kjøpe briller med metallstenger av en optikerdame som hevdet at "iiingen reagerer på dette metallet!" Husker ikke om det var titan, men jeg tror det. Det tok ikke mange dagene før jeg var tilbake i butikken med sår på begge sider av hodet... Da hevdet hun at det var fordi stengene lå for tett innpå huden, ikke fordi jeg ikke tålte metallet, men hun hadde ikke noen flere gode argumenter da jeg spurte hvorfor jeg da ikke reagerte på plast-stenger, de lå jo like tett inntil...

Festet på de øredobbene av 100% titan er også helt allergifrie. Damen jeg kjenner sa at denne typen passer for alle med div. allergier. Hun sa at selv de som reagerer på plast, tåler disse. Jeg forhørte meg om dette fordi niåringen helst bør ha helt allergifri ørepynt. Hun var plaget av atopisk eksem som liten, så hun bør nok være ekstra forsiktig. Moren min har også nikkelallergi, men tåler sølv og gull. Klokker kan hun derimot ikke bruke dersom hun ikke har tapet dem på innsiden...

Skjønner forøvrig at du ikke har lyst å utsette deg for dette igjen, men det er altså en mulighet dersom du skulle ønske det (satser på at damen jeg kjenner vet hva hun snakker om da ;-))

Jeg vet om en som tok hull i ørene på sin 9 mnd gamle datter. Moren syntes det var SÅ fint. Men hun lurte litt på om hun hadde fått en infeksjon fordi jenta var skikkelig grinete etterpå og tok seg til øret, som var rødt og hovent...

Hun hadde ikke lyst til å ta øredobben ut, håpte det skulle gå over.

Jeg ble helt rystet da hun fortalte det. Hvilken glede har en baby av hull i ørene? Det blir iallefall mange år til mine jenter får hull i ørene.

Festet på de øredobbene av 100% titan er også helt allergifrie. Damen jeg kjenner sa at denne typen passer for alle med div. allergier. Hun sa at selv de som reagerer på plast, tåler disse. Jeg forhørte meg om dette fordi niåringen helst bør ha helt allergifri ørepynt. Hun var plaget av atopisk eksem som liten, så hun bør nok være ekstra forsiktig. Moren min har også nikkelallergi, men tåler sølv og gull. Klokker kan hun derimot ikke bruke dersom hun ikke har tapet dem på innsiden...

Skjønner forøvrig at du ikke har lyst å utsette deg for dette igjen, men det er altså en mulighet dersom du skulle ønske det (satser på at damen jeg kjenner vet hva hun snakker om da ;-))

Jeg har hull i ørene ennå jeg! Har vel tatt hull 3 eller 4 ganger tilsammen, delvis har jeg latt dem gro igjen og delvis har de grodd igjen av seg selv.

Tåler greit nok de jeg fikk med hos frisøren da jeg tok hull nå sist, men jevnlig (hver uke egentlig) må jeg legge dem i pyrisept eller klorhexidin en liten stund og så rense ørene med samme væske. Mest det venstre øret av en eller annen grunn.

Kjøpte nylig noen dobber som skulle være helt nikkelfrie og jeg tåler dem i korte stunder i alle fall. De er hengende så jeg bruker dem ikke om natten da, så jeg vet ikke om jeg vil tåle dem over lengre tid.

Annonse

Jeg har hull i ørene ennå jeg! Har vel tatt hull 3 eller 4 ganger tilsammen, delvis har jeg latt dem gro igjen og delvis har de grodd igjen av seg selv.

Tåler greit nok de jeg fikk med hos frisøren da jeg tok hull nå sist, men jevnlig (hver uke egentlig) må jeg legge dem i pyrisept eller klorhexidin en liten stund og så rense ørene med samme væske. Mest det venstre øret av en eller annen grunn.

Kjøpte nylig noen dobber som skulle være helt nikkelfrie og jeg tåler dem i korte stunder i alle fall. De er hengende så jeg bruker dem ikke om natten da, så jeg vet ikke om jeg vil tåle dem over lengre tid.

Da burde du absolutt kjøpe de i rent titan hos hudpleier! Nikkelfri ørepynt tåles ikke av alle...

Da vi gikk på babysvømming, var det mor til en baby på 5 mnd som hadde skutt hull i ørene på henne... Far til ungen var i nordsjøen da det skjedde, så han var rimelig forbanna på kona si da han kom hjem! Men tydligvis måtte han også bare svelge de kamelene, for babyen har fortsatt hull i ørene stakkar... Moren minner ganske mye om Janice i "Friends" i både utseende og væremåte, så du kan jo bare tenke deg selv....

Jeg fikk også hull i ørene som 7-åring. Har aldri hatt problemer jeg da.

Uansett så er nok jenta di lykkelig og hjelper dere henne med å rense ordentlig og passe på at hun har skikkelige øredobber så håper jeg kamelen kommer opp igjen og at alt går greit.

Lykke til!

Annonse

Bare pass på å rense godt og ofte i starten. Da min tulle fikk hull i ørene i sommer, fikk hun beskjed om å bare skylle med lunkent vann når hun dusjet (hver dag). Det gikk desverre rett i dass. Hun gjorde som dama sa, men betennelse ble det, og ble vi ikke kvitt den før hun tok dem ut for godt (vi renset daglig med pyrisept når betennelsen ble oppdaget). Hun får nye hull om noen år, når hun evt er klar for det igjen.

Bare pass på å rense godt og ofte i starten. Da min tulle fikk hull i ørene i sommer, fikk hun beskjed om å bare skylle med lunkent vann når hun dusjet (hver dag). Det gikk desverre rett i dass. Hun gjorde som dama sa, men betennelse ble det, og ble vi ikke kvitt den før hun tok dem ut for godt (vi renset daglig med pyrisept når betennelsen ble oppdaget). Hun får nye hull om noen år, når hun evt er klar for det igjen.

Ja, vi renser morgen og kveld. Jeg sørger for å vaske hendene godt med såpe og vann før jeg renser med pyrisept på kompress.

Gjest Persille

Den kamelen blir det leeeenge til jeg svelger ja! Med de allergiplagene jeg har fått etter at jeg tok hull i ørene som 10-åring uten å være disponert for nikkelallergi såvidt jeg kan se av resten av slekta - så blir det ikke aktuelt med hull i ørene på noen av ungene så lenge jeg har noe jeg skulle sagt.

Og det er faren veldig klar over så jeg tviler på at han kommer til å gjøre noe slikt uten å spørre meg først. Dessuten har jeg, med vilje!, skremt vannet av ungen ved å fortelle henne at hullene skytes i øret med noe som ser ut som en pistol.... *Hehe*

Det var jo litt annerledes da du var 10 år enn det er i dag...

Jeg har også nikkelallergi - og det skal svært lite til før jeg reagerer på urent metall. Men; jeg har både piercing og hull i ørene - uten at det er noe problem.

Piercingen er av titan, og jeg bruker bare gull/hvitt gull i ørene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...