Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt dette innlegget på allmennmedisin, men prøver her også. Jeg er ei jente på 36 år, og hendene mine hovner opp når jeg går turer. Det kan være shopping eller gåturer som varer mer enn ca. 1/2 time, da begynner det å prikke i fingrene, også hovner de veldig opp. Det er ganske ubehagelig, hevelsen går over etter hvert, men noen ganger kan det ta 5-6 timer eller mer.

Hvis jeg går tur med staver, hovner jeg ikke opp.

Noen som aner hva jeg kan gjøre for å unngå dette? Jeg kan jo ikke gå med staver når jeg skal gå en liten tur med barna :-).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259706-hevelse-i-hender/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karpaltunnel-syndrom eller noe sånt? (nerveklem i håndleddet, tunnelen der nervene går fra arm til hånd). Har selv fått problemer med å sy og strikke etter at jeg var gravid. Må få sirkulasjonen tilbake i hendene før de funker igjen. Kanskje stavene hjelper deg med å holde sirkulasjonen i gang? Hvis det er det, så er operasjon mulig, men gir ikke garantert resultat. Kanskje det er noe annet du kan gjøre med hendene når du går tur for å holde sirkulasjonen i gang? For å slippe stavene, mener jeg.

Lykke til uansett, da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259706-hevelse-i-hender/#findComment-2070804
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...