Gå til innhold

Så har vi tatt avgjørelsen (skole)

Anbefalte innlegg

Ja så har vi tatt avgjørelsen: Vi tar jenta vår ut av skolen, flytter dit vi begge vokste opp og lar henne begynne på Steinerskolen der (har selv gått der).

Vi har gått maaaaange runder og uansett ville det få følger.

Jenta vår har slitt så veldig og vi merker bare mer og mer hvor liten hun er og vi nekter å la henne bli presset inn i noe vi i utgangspunktet ønsket å utsette. rett før jul bestemte vi oss. Jenta vår våknet etter et grusomt mareritt. Vi fortalte hva vi hadde bestemt og hun sovnet med en trilliende tåre og et "Tusen takk mamma".

Vel, man kan mene hva man vil om vår avgjørelse, men den går vi ikke tilbake på. Selger leiligheten her og kjøper der ute. Heldigvis fins det nettverk av familie og venner så vi kommer ikke til helt nye omgivelser.

VEL, til sakens kjerne: Hvordan går vi nå frem i forh til skolen? Skriver vi brev til rektor? Bydelen? Hun går ikke tilbake til skolen 4/1. Hun slutter helt, så vi skal da vel ikke søke permisjon heller.

Noen som har vært borti dette før? Leter og leter, men finner bare lovverk men ingen retnigslinjer.

Takk for svar - hvis du har!

Fortsetter under...

Har overhodet ikke fulgt med på hva som har skjedd med barnet ditt og skolen.

Men vil bare si at jeg ble veldig rørt over det som dere har bestemt dere for.

Virker som om barnet deres ble veldig glad for avgjørelsen og det viktigste her i verden er å gjøre ting på riktig måte for barna!

Lykke lykke til videre.

Har overhodet ikke fulgt med på hva som har skjedd med barnet ditt og skolen.

Men vil bare si at jeg ble veldig rørt over det som dere har bestemt dere for.

Virker som om barnet deres ble veldig glad for avgjørelsen og det viktigste her i verden er å gjøre ting på riktig måte for barna!

Lykke lykke til videre.

Takk for det!

jenta vår var knapt 5 1/2 ved skolestart og skulle atpåtil gå i alderblandet gruppe med 2.klassinger. Vi ønsket å utsette men ble overbevist og skolen virket fantastisk fin. Det er den også, men den er helt feil for jenta vår og skolestart kom på et totalt feil tidspunkt for henne. Hun er overhodet ikke klar, og hvertfall ikke til å gå i en gruppe på 18 barn med så ulikt nivå og bare 1 lærer som ikke har mulighet til å fangee henne opp.

men nå starter vi på ny frisk!

Fortsatt god jul!

Godt dere har kommet frem til en konklusjon. Så må vi håpe at dette blir en bedre løsning for dere alle.

Jeg ville ringt skolekontoret i kommunen og forhørt meg om hvordan dere skal gå frem.

Takk for svar. da prøver vi det!

Håper du har hatt en fin jul ;o)

Annonse

Annonse

Gjest feliznavidad

Er det Steinerskolen på Ljabru(1.klasse)/Nordstrand? Kjenner flere som går der, og har hørt mye godt om den.

Er det ikke dere som bor på Holmlia? Vet at det er flere elever fra Holmlia der. Så kanskje er det ikke nødvendig å flytte av den grunn. Man kan jo alliere seg med andre foreldre. Dessuten har de gode følge-ordninger på Steinerskolen.

Vi bor i samme bydel som dere, og har også vår førsteklassing på privatskole... ikke Steinerskolen. Syns det fungerer fint. Han har godt miljø her hjemme og på skolen.. Forholder seg til to miljøer helt greit.

Så fint at dere har tatt en avgjørelse både dere og jenta er fornøyd med.

Send en epost til skolen allerede nå. Skolene har sikkert hjemmesider med mailadresser. Så ringer du igjen når de er på plass i det nye året...

Er det Steinerskolen på Ljabru(1.klasse)/Nordstrand? Kjenner flere som går der, og har hørt mye godt om den.

Er det ikke dere som bor på Holmlia? Vet at det er flere elever fra Holmlia der. Så kanskje er det ikke nødvendig å flytte av den grunn. Man kan jo alliere seg med andre foreldre. Dessuten har de gode følge-ordninger på Steinerskolen.

Vi bor i samme bydel som dere, og har også vår førsteklassing på privatskole... ikke Steinerskolen. Syns det fungerer fint. Han har godt miljø her hjemme og på skolen.. Forholder seg til to miljøer helt greit.

Så fint at dere har tatt en avgjørelse både dere og jenta er fornøyd med.

Send en epost til skolen allerede nå. Skolene har sikkert hjemmesider med mailadresser. Så ringer du igjen når de er på plass i det nye året...

Er ikke nicket ditt brasiliansk...?

Jeg snufset litt, jeg, når jeg leste det første innlegget ditt og så dette....

Dere har tatt den beste avgjørelsen for deres datter! Ble så glad og lettet, når jeg leste, at hun slipper å gå på skolen i januar...

Lykke til med veslemor!

Gjest vil-ikke-bli-outet-pga-jobb

er detSå bra at dere har tatt den avgjørelsen. Er selv lærer og har hatt 1 klasse flere ganger. Vet at det eksperimenteres med aldersblanding mellom 1 og 2 klasse i vår by også. Kanskje det er vår by, for det stemmer så godt med det du skriver. Men blås i det. Tror at Steinerskolen er et godt alternativ for henne, jo mer jeg har jobbet i det vanlige skoleverket jo mer tror jeg på alternative læringsmåter. Den skoledagen 6 åringene har i dag mener jeg på mange måter er et overgrep for flere barn. Det tidligere pensum for den gamle 1.kl (det som nå er 2 kl trinn)er i stor grad flyttet ned i 1. kl. Det er galskap å begynne rene bokstavprogram for alle barna. Barna er av ulik modenhet, har ulik motivasjon og forutsetninger. Da reformen ble gjennomført het det så fint at det skulle blandes det beste fra skolen og barnehagen. Men jeg tror at det sistnevnte har gått i glemmeboka.Skolen for de minste er blitt for ensartet og skolsk.

Dere må ta kontakt med den nåværende skolen deres og melde flytting. Dere fyller ut skjema og de sender dette til den nye skolen. Ring til Steinerskolen og forbered dem på at lillemor kommer slik at de kan ta godt imot henne. Lykke til og fortell hvordan det går.

Det er en avgjørelse det står respekt av!

Lykke til på ny skole :-)

Er helt enig med deg togli. Synest det står stooor respekt av foreldre som klarer å sette barnas behov foran sine egne. For det er jo som mariamamma sier: En forutsetning for at man selv skal ha det bra er at barna har det bra.

Håper virkelig at jenta deres får en ny og bedre start som er bedre tilpasset henne og hennes alders/modningstrinn. Kjenner at jeg ble litt lettet på jenta sine vegne jeg også. Dere er modige, mariamamma:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...