Gå til innhold

Blødningene etter fødsel.

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på hvor lenge man skal blø etter en fødsel, det skifter mellom blødninger og brunt utflod. Utfloden lukter vondt og i boka jeg fikk om barn og barseltid står det at det skal lukte som vanlig mensen, men det gjør ikke dette. Har ikke feber eller andre plager så det kan vel ikke være infeksjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259770-bl%C3%B8dningene-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg blødde tre-fire uker, deretter utflod til ca seks uker med alle mine tre, men etter minstejenta begynte jeg å blø mer igjen ette ca seks uker. Tok kontakt med helsestasjonen, de sendte meg til fødeavd. for sjekk. Prøv helsestasjonen...

Det stemmer ikke at det skal lukte som vanlig mesnen. Jeg snakka tilogmed med overlegen på fødeavdelingen om dette. Det er mye bakterier og blod fra morkake-såret, derfor lukter det "vammelt" som legen kallte det. Det er helt normalt, og står du naken bå badet kan faktisk de rundt deg kjenne lukten av det på 1,5 meters avstand. Jeg blødde i 8-9 uker, deretter hadde jeg noen uker med brun utflod. Men husk at fra såret kommer det mye bakterier og blod, så du skal ikke være redd fordi det lukter sterkere enn når du har mensen :)

Annonse

Men hvordan fant du ut at du måtte ha utskrapning da? pga vond lukt?

Nei, det var fordi det begynte å blø litt mer igjen (altså litt mer enn det som hadde vært et par uker). Men det luktet ikke så veldig godt heller, men tror ikke akkurat lukten var noe forskjell fra de andre gangene...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...