Gå til innhold

Urokråke under bleieskift..uffameg!!

Anbefalte innlegg

Gjest bleiemamma

Datteren min på 15 mnd gjør bleieskift (bæsj) til et mareritt for alle parter..Er så urolig at jeg blir helt fra meg..blir jo bæsj overalt hvis man ikke fåt holdt henne fast, og føler liksom det blir voldsomt når hun er så sterk..blir nesten voldelig synes jeg..er så synd, for det blir jo en ond sirkel for hun liker nok ikke bleieskift noe bedre etter de opplevelsene det blir..uff..hva kan jeg gjøre? Flere medslike urokråker? Prøver alt av avledning med tuber o.l. men funker ikke lenger..hyler med en gang vi går inn på badet..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259792-urokr%C3%A5ke-under-bleieskiftuffameg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bleiemamma

Ja, har hatt et par sånne selv ja:-)

Løsningen for oss var å skifte/ vaske med barnet stående.

Har alltid skyllet dem i dusjen når de har bæsjet

Har prøvd stående og men hun er så sinna at hun bare siger sammen i knea og ikke vil stå..hehe..Har tenkt på å spyle i dusjen men ikke så lett når hun ikke vil stå kanskje? Og spyler du uten å tørke av noe først i det hele tatt? Blir ikke det grisete?

Har prøvd stående og men hun er så sinna at hun bare siger sammen i knea og ikke vil stå..hehe..Har tenkt på å spyle i dusjen men ikke så lett når hun ikke vil stå kanskje? Og spyler du uten å tørke av noe først i det hele tatt? Blir ikke det grisete?

Det var sånn vi gjorde det også, bleieskiftene ble mye hyggeligere for oss alle sammen. Det er bedre med litt ekstra gris, selvom jeg ikke syns det var det, enn en sint unge og en sint mor ved hvert bleieskift. :)

Tørker av det "grøvste" stående før jeg tar dem i dusjen... Jo det er sikkert nok litt grisete, men alternativet med en sprellende unge full av bæsj på stellebordet ble verre...

Tørker av det "grøvste" stående før jeg tar dem i dusjen... Jo det er sikkert nok litt grisete, men alternativet med en sprellende unge full av bæsj på stellebordet ble verre...

Annonse

Det er ikke så veldig lenge siden min jente var rasende under alle bleieskift. Det var jo så utrolig kjedelig å ligge der.

Jeg løste problemet ved å ha spennende ting hun kunne holde på med under bleieskift, sånt som hun aldri ellers lekte med. F eks en tube med salve, hårbørste en shampoflaske, en q-tips.. Veldig spennende greier for henne.

Jeg lot meg aldri påvirke av sinnet hennes. Jeg var like vennlig og arbeidet, men var bestemt på at dette skulle gjøres. Hun tjente ingenting på å være sint og på å prøve å komme seg unna. Noen ganger hjalp det å synge tullesanger som innebar rare lyder og blinking. Den der perioden varte ikke så lenge :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...