Gå til innhold

Er det ingen som _skriver_ julekort lengre?

Anbefalte innlegg

Etter at alle julekort nå vel er mottatt har jeg kun mottatt to uten bilde av barn, og kun et som har mer tekst enn det obligatoriske "God Jul og godt nytt år". En del av kortene har ikke engang signatur skrevet med penn, men også navnene til avsenderne er ferdig trykket.

Missforstå ikke - jeg synes det er kjempehyggelig med barnebilder på julekort, jeg skulle bare ønske at avsenderne kunne formidle litt mer enn bare et jule og nyttårsønske. Det var da ikke sånn før? Er det bare jeg som synes det er litt kjedelig å få en ferdigtrykket hilsen + et bilde. Jeg trenger ingen kjempelang avhandling, men bittelitte grann om hva som har skjedd det i det siste året kanskje. Og ja - jeg sender selv bilde av barna, men jeg sender også med en liten personlig hilsen til hver mottaker med litt nytt fra familien - så sender jeg heller færre julekort. Er det jeg som er sær tro?

Fortsetter under...

Følte meg litt truffet der. Jeg fikk til og med ferdigtrykket alle navnene våre...

En grunn er latskap, en annen grunn er tiden vi er i nå. De jeg sendte julekort til som jeg snakker med ofte vet jo alt som skjer her likevel. Resten er slike julekort jeg sender til litt mer fjerne familiemedlemmer, slike som jeg ikke vet hva jeg skal skrive til. Jeg sender de julekorta mest av hensyn til min mor som vil at jeg skal sende bilde av barnebarna hennes.

Nå i dag er det så lett å holde kontakt på sms, msn og telefon, at jeg synes det blir kunstig å skrive julekort og repetere ting de vet fra før av.

Egentlig er jeg litt enig med deg, noen ord bør jeg klare å skrive ned. Håper på mer ro og mindre latskap neste jul :)

kakki1365380609

Vet du, etter å i flere år bruke penger og tid på å lage koselige julekort og sende til familie og venner uten å få omtrent noen hilsner tilbake, så droppet jeg kortene. Nå sender jeg kun til mine foreldre, oldemor og min bror. De sender tilbake til barna mine som synes det er kjempestas å få post.

I år fikk vi et julekort nå i romjulen fra min svigerinne, kun god jul og godt nyttår og så så slurvete og hastig skrevet at det var et under det kom frem. Synes ikke det er så koselig jeg.

Så, ja, julekort har jeg gitt opp. Sender noen mailer og smser istedet til venner :o)

Jeg sendte 10 vanlige julekort i år, og det har jeg ikke gjort på mange år.

Må si at jeg er lei av de upersonlige SMSene med engler og annet svada, og disse kommer fra folk du kun har hatt kontakt med 2 ganger i løpet av 5 år!

Da er det mye artigere med julekort hjemmelaget eller ei.

Annonse

For å være helt ærlig:

Jeg blir glad for alle sammen. Enten de er løkkeskrift håndskrevet, maskinprintet, sms-er, eller kopi av kopier, eller kostbare fotografier.

At noen har tenkt på meg og ønsket meg gode ønsker, det rører meg usigelig. Jeg takker !! Og føler meg litt sterkere til det nye årets utfordringer.

Godt nyttår til alle her!!

ylvali1365381015

For å være helt ærlig:

Jeg blir glad for alle sammen. Enten de er løkkeskrift håndskrevet, maskinprintet, sms-er, eller kopi av kopier, eller kostbare fotografier.

At noen har tenkt på meg og ønsket meg gode ønsker, det rører meg usigelig. Jeg takker !! Og føler meg litt sterkere til det nye årets utfordringer.

Godt nyttår til alle her!!

Så enig så enig!

Vi har seksten ulike og usigelig kjært mottatte julekort hengende i gangen.

Selv lager jeg kortene selv, klipper og limer og skriver så pent jeg kan i gull eller sølv. Limer på bilder av barna, men skriver stort sett bare at jeg setter pris på mottaker og ønsker en god jul og ditto nyttår... Det holder da, er ikke det selve vitsen med julekortene?

Kunne selvsagt hatt noen avsnitt der jeg oppsummerte året og skrøt litt av podene, men det regner jeg som avsenders behov for godkjennelse av familielivet. (for å være litt streng).

Kort er kort, og at noen husker på meg i jula er koselig- enten det er et bilde av familiens katt, et skrytebrev som kopieres til flere eller et ferdigkort med de enkle ønsker om en god jul jeg får.

Skal folk begynne å evaluere og kritisere kortene fortjener de saktens ingen.

Slemt, men sant.

Det finnes mange måter å formidle gode ønsker på!

:-) God jul!

Jeg sendte nærmere 50 julekort med bilde og personlig, håndskrevet hilsen.

Men jeg må samtidig ile til og si at jeg blir glad for alle typer kort vi selv får. Selv om det er ekstra hyggelig med en personlig hilsen på dem. :o)

Gjest Underskrift

Hei!!

Uff og uff, jeg har i alle år skrevet lange avhandlinger og gjort hver og ett julekort personlig.

Men i år ble det anderledes. Med nermere 70 julkort, og alt for mye jobb, ble det den ferdigtrykkte varianten. Skrev ikke mer enn andressen på konvoluttene.

Men det var nå sånn at jeg elsker og både få og sende julekort, så om jeg skal holde meg på mottagers liste (er jo kjempemange som sender julekort etter di julekortene man fikk året før), var dette bedre enn ikke noe.

Men julekortet fra oss var nokså flott syns jeg, tiltross for mulig liten omtanke som lå bak.

Jeg liker og få alletyper julekort selv jeg da, kan muligens styre unna disse fellesjulebrevene, men selv di er velkommen hit. Og så elsker jeg og få julekort med bilde, og all teksten på den siden, fordi jeg alltid limer inn alle julekortene vi får i album.

Vennlig hilsen upersonlige

Jeg skriver "gode gammeldagse julekort", og har sendt av gårde en del i år som i fjor.

(ungene er litt for store til at det er særlig stas å klippe/lime julekort nå)

Har ikke skrevet noen lengre hilsen på noen av de for samtlige som har fått har vi såpass kontakt med at de ikke trenger noe referat fra året som har gått.

Sender jeg til folk som vi ikke ser ofte og som jeg tror har interesse av å "vite" så skriver jeg gjerne litt ekstra.

Skriver ikke bare "god jul og godt nyttår" da, men sørger for å formulere meg på en litt mer personlig måte.

Og jeg skriver med penn (i fjor var det gullpenn) og med pen løkkeskrift :)

thuva1365380402

Jeg har sendt 70 julekort i år, og alle er med bilde og tekst som jeg selv har skrevet for hånd. Har bl.a. fortalt om vår nye sønn som vi snart skal hente i Sør-Korea en gang på nyåret. Jeg har imidlertid skrevet alle adresser på etiketter for å spare hånden litt. Jeg blir utrolig sliten av å skrive for hånd, og brukte 3 kvelder på disse 70 julekortene. Vi får også en del bilder tilbake, og disse limer jeg inn i album.

I år har jeg også fått et julekort jeg ikke aner hvem er fra. Det er en gutt på bildet (ser ut som han er adoptert fra Sør-Korea), også står det bare trykket God Jul og godt Nyttår. Ikke noen underskrift og heller ingen avsender på konvolutten. Men det sto mitt navn på konvolutten så det må jo ha kommet riktig fram. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få vite hvem dette egentlig er.

Jeg synes det er veldig koselig å få julekort. Har også fått noen nå i romjula. Syntes det er mest koselig å få julekortene før jul jeg, så jeg synes mange sender julekortene altfor sent. Nå i går fikk jeg et som var sendt som B-post også fredag før jul. Da må man vel forstå at julekortene ikke kommer fram til jul. Men...men...

Annonse

Jeg skriver og sender slike kort som du etterlyser. Men jeg har trappet litt ned på mengden, siden barna nå er blitt så store at det liksom ikke er "halve kortet" å vise fram et bilde av dem.

Tidligere sendte jeg ca. 40 julekort - med bilde og masse innhold tilpasset mottaker - nå blir det ca. 25.

Gjest Antall ingen hindring

60 julekort...., ble bare bilde med god jul og navn på, sier seg selv at vi ikke får gjort mer utav det enn det.

Bilde av barn synes jeg er veldig moro å få, har tre små selv.

Fordi???

Jeg sendte 50 julekort, skrev litt om året som har gått på data og printet ut. Hva er så vanskelig da??

nei, jeg er helt enig med deg.

synes det er litt trist med alle ferdigtrykte kortene og ingen personlige hilsener. evt. at hilsenen er skrevet på pc og er helt lik til alle, det synes jeg også er litt kjedelig da...

jeg skriver noen julekort som er personlige, mens andre julekort er med bare god jul og bitte litt tekst.

men alle kortene er håndskrevet, og det synes jeg er litt av sjarmen da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...