Gå til innhold

Tripp-trapp stol?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Persille

Fordeler med tripp-trapp:

* høyden kan justeres, og stolen kan dermed brukes fra de klarer å sitte selv - til de er nærmere ti år. Vanlige spisebord er gjerne litt høye for barn, hvertfall frem til de er sånn syv-åtte år.

* Brett til å ha bena på, så de slipper å dingle.

* Den kan vaskes :)

* De klarer å klatre opp selv så man slipper å løfte (ikke noe problem nå, men bare vent til du har et barn på 15-20kg...)

* De varer "evig" (min er 28 år nå, og like fin...)

* Du får solgt dem igjen etter bruk, alle barna dine kan bruke den, du kan lagre den til barnebarna

Den stolen du har nå brukte jeg til Billa da hun var under året - men etter det ble det både trangt og farlig.

Når hun skulle åle seg ut av den (og det skjedde ofte) så holdt den jo på å velte flere ganger, den er ikke på langt nær like stødig...

Men; du MÅ ikke kjøpe tripp-trapp bare fordi "alle andre" har det :)

Caloni Makaroni

Om det er et "must", det vet jeg ikke. Men om dere kjøper tripp-trapp-stol så trenger dere ikke være redd for at den slites ut eller at den kommer til å stå i et hjørne og støve ned, i alle fall.

Jeg fikk tripptrappstol for omtrent 20 år siden (da jeg var rundt 3 år). Etter det har den blitt flittig brukt av lillebror, fostersøster, og en haug med unger (som familien min har vært dagmamma eller barnevakt for, eller når noen kommer på besøk med barn).

Jeg brukte den da jeg var ni husker jeg, men mamma mente at lillebroren min på to måtte få bruke den, og da ble jeg mektig irritert, husker jeg. Stolen var jo perfekt til meg som niåring også :)

Vi fikk låne en slik stol som du nevner, men ønsket oss Tripp Trapp etter et par måneder.

Den stolen du nevner er ikke egnet til de minste barna (under året) fordi den ikke gir noen støtte i ryggen. Når barnet er over året er den heller ikke så egnet, fordi barnet ikke kan gå opp og ned av den selv. Den har med andre ord veldig kort "levetid".

Tripp-trapp'en har man glede av i mange år.

Annonse

Vi fikk låne en slik stol som du nevner, men ønsket oss Tripp Trapp etter et par måneder.

Den stolen du nevner er ikke egnet til de minste barna (under året) fordi den ikke gir noen støtte i ryggen. Når barnet er over året er den heller ikke så egnet, fordi barnet ikke kan gå opp og ned av den selv. Den har med andre ord veldig kort "levetid".

Bare en ting..stolen hun nevner kan da fint brukes under året hvis man har pute som passer til. Den vi har har vi med ganske tykk plastpute som dekker sitteplate og rygg og minsten har sitett der støtt og fint fra ca 7 mnd!:)

Bare en ting..stolen hun nevner kan da fint brukes under året hvis man har pute som passer til. Den vi har har vi med ganske tykk plastpute som dekker sitteplate og rygg og minsten har sitett der støtt og fint fra ca 7 mnd!:)

Ok, den puten kjenner jeg ikke til. Vi brukte diverse improviserte puter, men åpningen oppe er så stor at det er vanskelig å få god støtte, uten samtidig å bli sittende langt fra bordet.

Vihadde en sånn "gammeldags" stol fra jeg var liten. Og vår sønn klatret ut og opp i den. Så etterhvert byttet vi til en tripp-trapp stol men da uten bøyle

Vihadde en sånn "gammeldags" stol fra jeg var liten. Og vår sønn klatret ut og opp i den. Så etterhvert byttet vi til en tripp-trapp stol men da uten bøyle

Barna våre har etterhvert også klatret opp og ned av den, men det må unektelig sies å være en del enklere og mindre risikabelt i Tripp Trapp.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...