Gå til innhold

Vaksine - livmorhalskreft. (utenom tema)

Anbefalte innlegg

Nå hjar det jo kommet vaksine mot livmorhalskreft.. Kan alle kjøpe denne hos fastlegen? Mener å huske den koster totalt 3600,- og gis kun til de under 26 år? Noen som har greie på dette? Den vil jeg gjerna ha siden det er kreft i familien (hvilken familie er det vel ikke det i nå..? Uff..) og siden jeg har hatt celleforandringer tidligere, og påvist den bakterien som kan være forstadiet til livmorhalskreft.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259859-vaksine-livmorhalskreft-utenom-tema/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilgjengeligheita skal eg ikkje seie noko om, men det er vel mindre mon i å vaksineres mot eit virus du alt har vorte smitta av, vil eg tru :-( Da er det vel hyppige kontrollar som gjeld for å avdekke endringane i tide.

AAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaa.... :) Herregud, det tenkte jeg ikke på. :) Var så fokusert på selve kreften jeg at jeg ikke tenkte på at vaksina er mot det viruset ja.

Gjest Persille

Vaksinen hjelper jo ikke om du allerede har det?

Og har du fått påvist celleforandringer, så får du også konisering - og da både fjerner og analyserer de problemcellene, så du får vite om det er farlig eller ikke.

Og så blir du fulgt opp årlig - det er bra :)

Vaksinen hjelper jo ikke om du allerede har det?

Og har du fått påvist celleforandringer, så får du også konisering - og da både fjerner og analyserer de problemcellene, så du får vite om det er farlig eller ikke.

Og så blir du fulgt opp årlig - det er bra :)

Hadde det for mange år siden etter jeghadde hatt spiral jeg ikke tålte.. Har ikke hatt det siden, var ingen skumle cellefornadringer. Gikk bort av seg selv. Tat flere prøver senere og aldri hatt det igjen.

Annonse

Den bør gis til jenter før seksuell debut, ettersom det viruset som fører til den typen kreft overføres seksuelt.

Dermed er det nok litt i seneste laget for deg å ta vaksinen, dessverre. Men det er jo noe å tenke på med eventuelle døtre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...