Gå til innhold

Alkoholfri nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mulig det blir servert et glass rødvin hvis noen ønsker det, selv med barn tilstede.. Men nå tror jeg faktisk vi har glemt å gå på polet og det gidder jeg ikke i morgen :-) En av oss er alltid helt edre. Uansett blir det ikke mer en et glass eller to på noen av oss når barna er her.

vh

Ikke fanatisk, bare et valg dere har tatt! Ingenting galt i det...

Sant nok. Men du vil ikke tro hvor ofte jeg har vært utsatt for det jeg kaller drikkepress. 'Ta litt da, smak litt, da... Det er ikke farlig, vet du.'

Og folk blir gjerne litt snurte når jeg ikke tar.

Sant nok. Men du vil ikke tro hvor ofte jeg har vært utsatt for det jeg kaller drikkepress. 'Ta litt da, smak litt, da... Det er ikke farlig, vet du.'

Respektløst, spør du meg. Liker selv øl avogtil, men tvinger ingen andre til å drikke.

Stå bare på valget ditt, du! Er man avholds, så blir det rett og slett idiotisk å si det ikke er så farlig. De fleste oppegående mennesker vet faktisk det!

Annonse

Har vært alkoholfri de to siste årene på nyttårsaften, og før det var jeg vel ikke særlig edru siden omtrent det året jeg var 13.

Men jeg syns det er nydelig å se på rakettene edru, kose seg med brus og potetgull og legge seg i anstendig tid.

Egentlig syns jeg at all festing bare er slitsomt og unødvendig, det skal mye til for å overtale meg nå. Tidligere var jeg stort sett ute hver helg i perioder.

Sånt syns jeg er helt sykt. Folk må da få velge selv om de vil drikke alkohol eller ikke. Men de setter nok pris på edrue folk når de skal hjem på natta. :)

Hos oss får alle så mye alkohol de vil på nyttårsaften, sev med barn. Vi vet at det innebærer max. et glass vin til maten og en cognac til kaffen så det er ingen fare her i huset.

Julaften får de juleøl og akevitt til maten. og cognac til kaffen. Vi snakker da om kanskje to som drikker en øl og en akevitt hver, og kanskje en til tre som tar en cognac. Dette er da fordelt på sikkert 5 timer, så ingen er beruset i synlig /følelig fortsand. DET er ikke tillatt med små barn i huset.

Gjest Flystripa

Vi serverer øl/vin til dem som vil, for ingen her har problemer med det, og ingen blir fulle av et glass til maten. MEN i år passer det bare for to-tre stk å nyte alkohol til maten, for vi andre skal kjøre bil etter middag, slik at ungene skal få se byens fyrverkeri kl 19:00

Annonse

Takk, jeg kjenner til den... Var totalavholds til jeg var over 30, og det var veldig greit å ha bilen som unnskyldning ;-) "Drikker du ikke????!!??" Jaja, man venner seg til alt. Jeg klarte meg som avholds gjennom 13 år i korpsbevegelsen, og det skal litt til for å si det sånn ;-)

Nå tar jeg meg gjerne ett glass rødvin eller en øl til maten da, men det har vært mitt eget valg, ikke andres mas.

Det må da være helt og holdent opp til en selv om en ønsker å drikke alkohol eller ikke :o)

Vi kan godt finne på å ha et glass rødvin til maten. Men noe drikkelag blir det ikke. Det er ingen som tar mer enn ett glass rødvin eller øl til maten når barna er tilstede heldigvis. Hvis det hadde blitt et problem hadde vi ikke nølt med å la være å servere alkohol i det hele tatt.

Vi serverer øl/vin til dem som vil, for ingen her har problemer med det, og ingen blir fulle av et glass til maten. MEN i år passer det bare for to-tre stk å nyte alkohol til maten, for vi andre skal kjøre bil etter middag, slik at ungene skal få se byens fyrverkeri kl 19:00

Skal dere på festningen?

Takk, jeg kjenner til den... Var totalavholds til jeg var over 30, og det var veldig greit å ha bilen som unnskyldning ;-) "Drikker du ikke????!!??" Jaja, man venner seg til alt. Jeg klarte meg som avholds gjennom 13 år i korpsbevegelsen, og det skal litt til for å si det sånn ;-)

Nå tar jeg meg gjerne ett glass rødvin eller en øl til maten da, men det har vært mitt eget valg, ikke andres mas.

Det må da være helt og holdent opp til en selv om en ønsker å drikke alkohol eller ikke :o)

På sist fest var ikke bilen god nok unnskyldning engang. For jeg kunne da smake _litt_ likevel... He-he!

Nyttårsaften i år blir som i fjor. Vi går tur i mørket med fakler, gløgg og pepperkaker i sekken sammen med de vi er hos..

Deretter drar vi hjem (til vertskapet) og får på finstasen og spiser middag, drikker vin og vi sitter lenge ved bordet og prater, mens ungene får gå i fra bordet for å leke.

Deretter spiller vi spill med ungene frem til 24.00.Tar kanskje en likør til og med. Så skyter vi opp rakettene og skåler i champangne.

Alt foregår så pent og pyntelig så og ungene er med hele veien.

Vi er ikke hysterisk. Ungene vil se at vi er avslappet og i godt humør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...