borealis6 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hei! Er en mann på 35 år som har fått et ubehagelig problem. Noen ganger jeg har drukket mye alkohol tisser jeg på meg om natten. Dette skjer ikke så ofte, men ofte nok til at jeg opplever det som et problem. Det skjer aldri når jeg ikke har drukket. Har ikke først noen logg over hva jeg har drukket når dette skjer, men tror nesten alltid jeg har drukket brennevin og øl eller vin (tror aldri det har skjedd hvis jeg bare har drukket øl/vin). På dagtid har jeg små lekkasjer rett etter toalettbesøk, men ellers aldri noen lekkasjer. Jeg går også veldig ofte på do i perioder. Jeg drikker mye kaffe på jobb, så kanskje dett er årsaken? Lider jeg ev inkontinens? Er det noe jeg selv kan gjøre for å bli kvitt spesielt vannlatingen om natten, eller kan en operasjon hjelpe meg? Håper dere kan hjelpe meg, da dette oppleves som et psykisk problem i hverdagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260116-sengev%C3%A6tinginkontinens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri Harket, uroterapeut Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei. Forstår at du blir usiker over dette. Det å ikke vite hvordan det går på natten etter alkoholinntak kan nok være slitsomt.Regner med at du alltid later vannet før du legger deg. Du sier du går ofte på toalettet i perioder, noe du tror har sammenheng med mye kaffedrikking. Kaffe er svært vanndrivende og det kan være årsaken til hyppige dobesøk. Det at du lekker små porsjoner etter toalettbesøk er litt uvanlig. men det er viktig å bruke god tid på toalettet, og prøve å få ut alt. "Stryk" også pekefinger langs penisroten og oppover etter endt vannlating slik at de siste dråpene kommer ut. Det du kan forsøke å gjøre er å gå på toalettet ti litt regelmessing tider gjennom dagen.Jeg ville nok også forsøkt å komme til en undersøkelse for å se litt hvordan kapasiteten i blæra er.Det kan være du har liten blærekapasitet. Det er også viktig å utelukke urinveisinfeksjon.Det kan skyldes hyppig vannlating, og også lekkasje. Du sier ikke noe om tarmfunksjonen, men dersom du f. eks har treg mage, er obstipert kan dette også påvirke.Tror ikke detr er aktuelt med operasjon, men det kan være ok med en utredning. Sjekk om det finnes en uroterapeut der du bor. Kanskje hun kan se på litt av det jeg har nevnt her. Håper du finner ut av det, slik at du slipper den usikkerheten på natten 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260116-sengev%C3%A6tinginkontinens/#findComment-2080117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.