Gjest knapper Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Vi har en datter som blir 5 år i år. Hun er eneste på sin alder i barnehagen. I bygda vi bor er det ca 15 andre født samme året, men de går i andre barnehager. Jeg vurderer å ta ut mitt barn fra den bygdebarnehagen hun er i, for å finne en barnehage med barn født samme år som henne. Ser for meg at det er stusselig med bare yngre barn fra høsten av. Den andre barnehagen i bygda er ikke aktuell under noen omstendigheter, men det finnes flere gode barnehager i nabobygdene som det er ledige plasser i. Samtidig er jeg usikker. Er det bedre å være på samme sted med bare yngre barn enn å få ny barnehageplass fra høsten? Bør vi heller skifte nå i vår? Uansett er jo sannsynligheten for å begynne på skolen med noen av de i barnehagen minus. De andre barna født samme år som henne er i ulike andre barnehager,de går ikke alle i den andre. Vi kjenner heller ingen av de andre fordi vi bare har bodd her i et år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260172-barnehage-grupper-alder-bytte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vici Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg ville undersøkt litt og funnet ut hvor det finnes flest andre barn som hun skal gå på skolen med og så sett om dette var en barnehage for dere. Tror det er fordel å gå sammen med noen en skal begynne på skole med og iallefall ha andre barn på samme alder å leke med. Jeg hadde byttet barnehage så fort som mulig jeg, hvorfor vente viss det er ledig plass? Så fremt dette er et barn som "tåler" en slik flytting, men de fleste barnehagebarna er vel det? Jeg tror kanskje barnet har gått av å ha andre barn å lære og strekke seg etter, at de andre 5åringene leker på et helt annet nivå enn de mindre barna gjør. Kanskje kan overgangen til skole bli større dersom hun bare har forholdt seg til mindre barn i barnehagen? Hos oss er det anderledes. Det er en stor bybarnehage og det kryr av barn på samme alder, både på avdelingene og ellers i barnehagen. Problemet er at ingen vet hvilken skole barna skal gå på før de får brev i posten. Så barna blir fordelt på ca 8 skoler (mange bor litt i fra her). Guttene mine kan havne på 4 skoler og vi aner ennå ikke hvilken. Lykke til med valget! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260172-barnehage-grupper-alder-bytte/#findComment-2075920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest efoll Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Enig med Vici her; jeg ville valgt en barnehage der det går minst ett (helst flere) barn som barnet mitt skulle begynne på skolen sammen med. Barn tåler som regel en flytting, hun trenger også barn å leke med på samme alder. Men det er klart at dersom de barna i den nåværende barnehagen er bare litt yngre, så fungerer jo det også. En moden 4 åring kan være en bedre lekekamerat enn en umoden 5 åring....Så det er ikke alltid alder har så mye å si. Det gir jo også en selvtillitts følelse å være eldst, men hun blir jo minst igjen neste år, da....Dersom alle de andre barna er MYE yngre, ville jeg absolutt har prøvd å flytte henne til en annen barnehage. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260172-barnehage-grupper-alder-bytte/#findComment-2076022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
akicha Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg hadde nok lagt vekt på at mitt barn skal gå i samme barnehage som barna i nærmiljøet om mulig. Det blir jo en vurderingssak hvis disse barna er mye yngre enn ditt barn... Hvis barna i en eventuell ny barnehage ikke kommer til å gå i samme klasse som ditt barn, så hadde jeg kommet til å lagt enda mer vekt på nærmiljø. Vent og se om det faktisk er et problem at de andre barna er yngre. Blir det et problem så må man vurdere andre muligheter tenker jeg. Det er ikke bare bare for alle å bytte barnehage.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260172-barnehage-grupper-alder-bytte/#findComment-2076495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.