Gå til innhold

første dag i barnehagen..

Anbefalte innlegg

uvitende......!

hei.

på onsdag skal prinsessen vår endelig begynne i barnehage.. hun er nå 22 mnd, om har vært hos dagmamma til nå.. men på onsdag altså, så skal hun begynne.

men da lurer jeg på, har ikke en av oss foreldre rett på fri første dagene hennes i barnehagen?

hva skal vi ta med? hva bør henge i barnehagen, og hva har de med seg i sekkene sine som de har med seg hver dag....

jeg har absolutt ikke peiling...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260180-f%C3%B8rste-dag-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i nesten samme situasjon som deg, og like uvitende.

Har fått litt info fra barnehage. Hun bør ha et skift + varmt tøy liggende i barnehagen tror jeg det stod. Men jeg tror nok helt sikkert at barnehagen din har noen tips når du spør, det trenger jo ikke å være perfekt første dagen, så lenge barnet har klær nok + et skift f.eks.

Viktig å merke alle klær!!

Ang fri fra jobb, jeg jobber i stat/kommune og har krav på 2 eller 3 dager fri med lønn, men er ikke sikker på hva som står i lovteksten, men fri har du nok krav på, men i det private er det ikke sikkert du har krav på mer fri enn en dag uten lønn, det vet jeg ikke. Du får spørre sjefen eller sjekke personalhåndboka.

Ja, også må du ha en bleiepakke stående i barnehagen.

Har inntrykk av at det stort sett bare er matboksen som ligger i sekken som man har med til/fra hver dag. Vi har brukt dagmamma det siste året og da har hun hatt med nok bleier til en dag + litt klær om været forandrer seg den dagen...

Jeg jobber i kommunen, der har vi rett til 3 dager fri med lønn i forbindelse med barnehagestart. Spør arbeidsgiveren din, du.

I sekken hver dag har vi kun med matpakke; evnt drikkeflaske på turdagen samt frukt.

Du må ha bra med klesskift i barnehagen, bleier hvis hun bruker det, kanskje våtservietter eller papirkluter (spør), godt med klær til all slags vær, kosebamse el.l. til sovestudn hvis hun sover...kort sagt det samme som hun trengte hos dagmammaen, vil jeg tro.

Lykke til med barnehagestarten! Hun vil sikkert kose seg der og få mange nye venner og bli kjent med nye voksne som hun knytter seg til :)

Innbiller meg at du har rett på fri, men ikke nødvendigvis rett til lønn - det kommer an på arbeidsgiver. Tre dager tilvenning er det vanlige.

Hun må ha bleier - det er ofte ikke ønskelig med up & go, men dette varierer fra bhg til bhg. Eventuelle kremer, frostkrem e.l. Og skift i mengder...ullsokker, ekstra bodyer, strømpebukser, et par bukser og gensre, gjerne en ekstra lue. Kan være greit med mykt yttertøy til soving om dette skjer utendørs, fleece e.l. Ullsokker. Innesko (sandaler, tøfler e.l). Det kan være greit å ha ganske mye skift i bhg, så slipper du å huske ekstratøy fullt like ofte som du får med brukt skift hjem.

Sekken er stort sett til matpakka, og eventuelt skittentøy som sendes med hjem.

Annonse

Det er i alle fall vanlig med noe fri i forbindelse med tilvenning i barnehage. Men du må nesten sjekke med arbeidsgiver.

Vi har bestandig liggende minst 1 fullstendig klesskift i barnehagen. Regnklær, vinterdress, parkdress henger stort sett i barnehagen så lenge det ikke er veldig vått eller veldig skittent. Tar det med hjem i helgene eller hvis vi vet vi skal være ute etter barnehagen.

Har også ekstra votter og lue liggende i barnehagen.

Vi har ikke med oss noe til og fra hver dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...