Gå til innhold

Pakke "føde-baggen"

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26

Terminen nærmer seg og jeg har pakket baggen. Jeg føler at jeg ikke har fått med meg alt.. så hjelp meg litt da dere.

Jeg har pakket ned klær og reisetøy til knerten, ammeBH og innlegg, klær jeg selv kan reise hjem i, slipperser.. kamera og lader og mobil-lader selvfølgelig. Toalettsaker som tannkrem, tannbørste, shampo og deo. Og dett var dett..

Noe mer jeg burde ha med? Har jo vært gjennom detta før, men husker liksom dårlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260240-pakke-f%C3%B8de-baggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarte joggebukser til å bruke på sykehuset.

Selv pakket jeg så stor bag forrige gang at jeg tok klærne til mini i en egen bag som mannen hentet hjemme etter fødsel.. men kommer nok ikke til å dra med meg halvparten så mye denne gangen. ;) Men svarte joggebukser er et must. Jeg tror jeg trengte 3 stk.

Annonse

Gjest trultemor26

Svarte joggebukser til å bruke på sykehuset.

Selv pakket jeg så stor bag forrige gang at jeg tok klærne til mini i en egen bag som mannen hentet hjemme etter fødsel.. men kommer nok ikke til å dra med meg halvparten så mye denne gangen. ;) Men svarte joggebukser er et must. Jeg tror jeg trengte 3 stk.

Har pakka ned en adidas joggebukse. Hvorfor trengte du så mange? Pga lekkasje og slikt? Får kanskje pakke ned en til.

Har pakka ned en adidas joggebukse. Hvorfor trengte du så mange? Pga lekkasje og slikt? Får kanskje pakke ned en til.

Ja... De første gangene jeg reiste meg opp rant det mengder av blod nedover bena mine, selv om jeg hadde på meg 5 bind. Det med 5 bind er faktisk ikke en overdrivelse, det var fullt mulig med nettingtrusa fra sykehuset altså. ;) Og det var jo ikke akkurat libresse night heller, men de var svære...

Gjest trultemor26

De hadde ikke det til minstemann i hvert fall når jeg fikk ham.

De sparer på Ullevål så det har sikkert ikke blitt bedre.

Jeg skal føde på Ahus og der hadde dem plenty sist. Tok faktisk med meg en liten bunke hjem også *kremt* Men kan jo ta med noen for sikkerhets skyld. Har jo handla inn. :)

Gjest trultemor26

Ja... De første gangene jeg reiste meg opp rant det mengder av blod nedover bena mine, selv om jeg hadde på meg 5 bind. Det med 5 bind er faktisk ikke en overdrivelse, det var fullt mulig med nettingtrusa fra sykehuset altså. ;) Og det var jo ikke akkurat libresse night heller, men de var svære...

HEhe.. nei, det var svære saker. Jeg hadde ingen problemer med lekkasje sist, men man vet jo aldri.

Da jeg var på barsel sist så var det flere nybakte mammaer som spradet rundt i hvite linbukser. Jeg skjønte ikke dette.. skjønner det fortsatt ikke, for det første så syntes jo bleia SÅÅ godt igjennom, for det andre så synes jo en liten prikk av lekkasje på en-to-tre da.

Annonse

HEhe.. nei, det var svære saker. Jeg hadde ingen problemer med lekkasje sist, men man vet jo aldri.

Da jeg var på barsel sist så var det flere nybakte mammaer som spradet rundt i hvite linbukser. Jeg skjønte ikke dette.. skjønner det fortsatt ikke, for det første så syntes jo bleia SÅÅ godt igjennom, for det andre så synes jo en liten prikk av lekkasje på en-to-tre da.

Ja, jeg så noen som gikk med trange bukser og gensere, de hadde helt sikkert gledet seg til å få de på igjen... Jeg gikk med sykehusskjorte og gubbens joggebukser. ;)

Morgenkåpe!

Selv pakket jeg ned alt for mye så pappaen tok med seg litt hjem hver dag. Hadde pakket vanlig tøy for hele oppholdet til både meg og babyen, men det var helt uødvendig. Selv gikk jeg og subbet i joggebukse og sykehusets skjorter, eller i morgenkåpe. Til babyen brukte jeg sykehusets utvaskede baby-tøy. Det var så deilig å slippe å ha med skittentøy med hjem.

Hovedsaklig trenger man joggebukser, sokker, slippers/tøfler, evt bind og bleier hvis man ikke får det på sykehuset, toalettsaker og kamera. Og hjemreiseklær til mor og barn.

Ellers kan det være et tips å pakke ned lesestoff, mobillader, musikk feks.

Gjest trultemor26

Morgenkåpe!

Selv pakket jeg ned alt for mye så pappaen tok med seg litt hjem hver dag. Hadde pakket vanlig tøy for hele oppholdet til både meg og babyen, men det var helt uødvendig. Selv gikk jeg og subbet i joggebukse og sykehusets skjorter, eller i morgenkåpe. Til babyen brukte jeg sykehusets utvaskede baby-tøy. Det var så deilig å slippe å ha med skittentøy med hjem.

Hovedsaklig trenger man joggebukser, sokker, slippers/tøfler, evt bind og bleier hvis man ikke får det på sykehuset, toalettsaker og kamera. Og hjemreiseklær til mor og barn.

Ellers kan det være et tips å pakke ned lesestoff, mobillader, musikk feks.

Sokker har jeg faktisk ikke pakket ned! Takk for påminnelse! Brukte ikke sokker forrige gang da snuppa kom midt på varmeste sommeren så det hadde jeg glemt!

Jeg skal føde på Ahus og der hadde dem plenty sist. Tok faktisk med meg en liten bunke hjem også *kremt* Men kan jo ta med noen for sikkerhets skyld. Har jo handla inn. :)

Det er bra. Jeg fikk utdelt seks av hver til meg og babyen og var der i 14 dager så faren måtte ut å shoppe :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...