Gå til innhold

Matlyst av å amme?

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Jeg ammer fortsatt min sønn på 9 mnd. Ca 4 ganger i døgnet.

Jeg har et utrolig sug etter noe hele tiden og har lagt på meg 4-5 kg disse månedene.

Vil dette matsuget avta når jeg slutter å amme?

Det hjelper ikke akkurat på vekten at jeg drikker 1,5 l cola og spiser en stor plate sjokolade om dagen. (det har jeg alltid gjort uten å være tykk, men jeg begynner kanskje å bli gammel også... 30 år)

Når jeg har lyst på noe søtt (sjokolade) hjelper det ikke å drikke litt vann og spise en kiwi isteden!

Det hadde kanskje hjulpet litt å ikke ha skapet fullt av sjokolade også....

Kan jeg håpe matsuget avtar når jeg slutter å amme, eller har jeg vent magen til å få noe hele tiden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260253-matlyst-av-%C3%A5-amme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kutte ned på sukkeret

Produksjonen av melk krever endel ekstra kalorier, så det er helt normalt at man skal ha litt ekstra sultfølelse så lenge man ammer.

Tror nok heller det er sjokoladen og brusen du bør kutte ut, det er utrolig mange unge som får diabetes, så å kutte ned på sukkerinntaket er lurt uansett om du vil ned i vekt eller ikke.

Jeg ble alltid veldig sulten av å amme, men så var jeg sånn at vekta bare raste ned av ammingen også..

Du er nok like sjokoman som meg. Jeg har gjerne i meg en stor plate stratos om dagen og kan _aldri_ ha stratos i huset uten å _måtte_ spise sjokoladen i løpet av dagen. Mitt viktigste råd må være å unngå å ha fristelser i skapet! Spis en appelsin eller ta en kopp te med suketter når suget kommer. Da er det lettere å motstå å løpe på butikken...

margerita1365380476

Produksjonen av melk krever endel ekstra kalorier, så det er helt normalt at man skal ha litt ekstra sultfølelse så lenge man ammer.

Tror nok heller det er sjokoladen og brusen du bør kutte ut, det er utrolig mange unge som får diabetes, så å kutte ned på sukkerinntaket er lurt uansett om du vil ned i vekt eller ikke.

Jeg vet! Har drukket cola hver eneste dag i 15 år. Prøvde å slutte en dag, men følte meg helt dårlig. jeg må bare ha det. Prøvde å like cola zero, men den smaker pyton.

Kanskje jeg bare må være hard å få godteriet ut av huset. Når jeg åpner kjøleskapet og det lyser en kald cola mot meg....Huset her har nesten like mye godteri som i butikken!

Nytt år, nye muligheter.

Annonse

Det som er så dumt med cola og sjokkis er at det øker blodsukkeret i vill fart også raser det like fort igjen!

hvis du skal prøve å ikke bli rassulten bør du jevnlig gjennom hele dagen fylle på med riktig mat, mye fiber mm som nettopp gjør at du ikke får det suget. Grovt brød gir metthetsfølelse lenge. Du slutter sikkert med det værste suget etter ammingen men det krever jo mer energi så derfor er du nok så sugen. Hvis du legger om kosten litt(vet jo ikke hva du spiser men hvis du kutter ut colaen og sjokko)vil du sikkert se rwesultater fort!

lykke til!

Oi, jeg tror ikke du kan skylde på amminga nei... IKKE ha cola og sjokolade tilgjengelig. Kjøp kun på lørdag, men kjøp en halvliter og en liten plate i stedet... Dette er verken bra for deg eller ungen din som får dette gjennom melka. Kjøp krom på helsekosten, det skal dempe søthungeret. Er vanlig at man går opp når man slutter å amme, og hvis du ikke skjerper deg med den spisinga der kommer du til å bli smellfeit er jeg redd.

margerita1365380476

Oi, jeg tror ikke du kan skylde på amminga nei... IKKE ha cola og sjokolade tilgjengelig. Kjøp kun på lørdag, men kjøp en halvliter og en liten plate i stedet... Dette er verken bra for deg eller ungen din som får dette gjennom melka. Kjøp krom på helsekosten, det skal dempe søthungeret. Er vanlig at man går opp når man slutter å amme, og hvis du ikke skjerper deg med den spisinga der kommer du til å bli smellfeit er jeg redd.

Kjøpte krom, men kan ikke ta det når man ammer.

Jeg har en forferdelig søthunger ja.

Har alltid spist masse godteri, er 165 høy og veier nå 58kg, men har alltid veid 50kg (før).

Det er kanskje lettere å legge på seg når man blir eldre også.

Og når jeg går her hjemme i huset hele dagen er det lett å bare dytte innpå det som finnes i skapet.

I stad var jeg flink og tok meg et knekkebrød istedenfor sjokolade! Får se hvor lenge det varer....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...