Gå til innhold

Sparer dere barnetrygden?

Anbefalte innlegg

Hos oss går den inn på egen konto (som vi ikke har tilgang til fra nettbanken), men tømmes nå og da i spesielle tilfeller. Sist var da vi kjøpte bilsete, så nå står det nok sikkert 8000 kr eller noe der. Men nå kommer forsikring og masse greier, så det kan hende det blir en liten tur i banken i løpet av årets tre første måneder.

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

17

• mariaflyfly

4

• org

2

• Spirello

2

Mest aktive i denne tråden

Vi sparer den, men ikke til at han sksl få alt i henda senere. Vi sparer den så voi har en reservekonto å ta av når det tregs. I første omgang til f.eks sykkel, lappen og sånne dyre ting (Hadde snowboard på lista, men tviler på at han oplever noe snø.. :( ) vi ikke bare kan ta av fra lommeboka og punge ut med. Har måtte bruke litt av de pengene på en høy strømregning, fordi vi rett og slett ikke hadde råd den mnd. Men prøver å la pengene stå i fred. Vi får barnetrygden inn på egen høyrentekonto i mitt navn. Poden har egen konto som jeg sparer 200,- kr på i mnd. + vi setter inn fra sparebøssa hans og pengegaver. Blitt litt der og, men skal IKKE gå over 75 000,- selv om det er lenge igjen til vi nærmer oss det.. :) men nå er han bare 17 mnd og da.

Annonse

Nope, den går i det store sluket hver mnd. Men jeg sparer 200,- til hver av ungene hver mnd. Ikke store summen, men det er jo en ok ting å gjøre. :)

Det gjør vi og. :) Selv om det ikke er store summen så blir det jammen penger ut av det! :) Og som org sier: uten at vi merker det går ut av kontoen siden det er så "liten" sum. Knotten vår har 7000,- på konto han i en alder av 17 mnd. Og det synes jeg er mye. Vi har kun spart 200,- kr i mnd. + han har sparebøsse som vi har tømt en gang + par pengegaver.

Det gjør vi og. :) Selv om det ikke er store summen så blir det jammen penger ut av det! :) Og som org sier: uten at vi merker det går ut av kontoen siden det er så "liten" sum. Knotten vår har 7000,- på konto han i en alder av 17 mnd. Og det synes jeg er mye. Vi har kun spart 200,- kr i mnd. + han har sparebøsse som vi har tømt en gang + par pengegaver.

Synes det er bra, jeg. :) Foreldra mine gjorde noe lignende til meg og broren min. Da jeg flytta hjemmefra, kjøpte jeg meg ei sofagruppe for pengene. :)

Gi deg da. Tror ikke du følger med her inne eller vet du noe vi andre ikke vet. I så fall burde du holde kjeft.

Noe heelt annet som jeg har tenkt på å spørre deg om - jeg har lest at du laster ned TV-serier og slikt, hvor gjør du det fra? Er det gratis?

Noe heelt annet som jeg har tenkt på å spørre deg om - jeg har lest at du laster ned TV-serier og slikt, hvor gjør du det fra? Er det gratis?

Herfra som oftest http://www.eztvefnet.org/ eller http://www.mininova.org/

Omtrent like ulovlig som å laste ned musikk.

Foreløpig går hele lillegutts barnetrygd inn på en egen konto til sparing. Det er fordi vi har hatt råd til det hittil.

Ser for meg at det skal bli en startkapital for å komme seg inn på boligmarkedet.

Men det er jo lenge til ennå, og vi venter et barn til om få uker pluss at huskjøp står høyt på årets to do-liste, sambo søker ny jobb.. Mye kan skje med økonomien fremover.

Annonse

Gjest abrahamsen

Med din manns fantastiske lønn og mangel på kontakt med barna, sparer dere ikke engang barnetrygden til dem?

Hva er bra med å spre barnetrygden? Det eneste man får er bortskjemte unger som lærer at når man trenger penger går man til mamma og pappa. Man lærer økonomisk nøkternhet ved å måtte ha det litt trangt økonomisk i en periode i livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...