Gå til innhold

Sparer dere barnetrygden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

17

• mariaflyfly

4

• org

2

• Spirello

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Sparemor

Ja vi har mulighet til det og har spart alt på høyrentekonto vi har fått siden nr. 1 ble født for 8 år siden. Med 3 barn har det jo blitt noen penger, har godt over kr. 200 000 på den nå. Planen er å kunne gi dem en startkapital når de flytter hjemmefra.

Barnetrygden går rett i det store sluket. Jeg syns litt synd i de ungene som får en masse penger i hendene når de blir store. Snakk om å sy puter under armene!! Det er en ting man lærer av å det er å tjene og spare penger selv.

Der er jeg enig med deg. Men en _liten_ hjelp fra foreldre er også noe som kommer godt med.

Barnetrygden går rett i det store sluket. Jeg syns litt synd i de ungene som får en masse penger i hendene når de blir store. Snakk om å sy puter under armene!! Det er en ting man lærer av å det er å tjene og spare penger selv.

Tja, det kommer vel an på.

Jeg kjenner flere på min egen alder som har fått forskudd på arv, bidrag til første leilighet osv fra foreldre, og de kom dermed inn på boligmarkedet mye tidligere enn meg og har fått med seg mer av prisoppgangen enn meg. På det tidspunktet jeg kjøpte min første bolig, solgte de kanskje sin første med gevinst og kjøpte ny og større osv.

Så jeg kan ikke si at "synd på" er den første følelsen som slår meg når jeg tenker på enkelte av dem, nei! ;-)

Gjest Elextra

Tror ikke man blir så bortskjemt av å få en slump penger til leilighet at det er noen grunn til å synes synd på de det gjelder.

I så måte tror jeg det er langt verre å få penger til høyt forbruk opp gjennom årene.

Annonse

Vi har to barn, og barnetrygden går inn på en egen konto i Postbanken (Barnas trygghetskonto).

Dette var et valg vi tok da den første ble født for 12 år siden bare for å unngå at pengene gikk inn i "det store sluket" på lønnskontoen - og prøvde på den måten ut om vi kunne greie oss likevel. Det var helt klart fra starten av at vi skulle bruke penger derfra om vi trengte det, og av og til har vi gjort det.

(Men det er faktisk slik at det har blitt en ganske stor sum der likevel - som altså ikke er hellig.)

Utenom barnetrygden sparer jeg penger i fond til barna mine - et lite trekk hver måned.

Gjest redd dolpolitiet

Det lærte ikke jeg:(

Alt måtte jo kjøpes når jeg startet for meg selv og det var veldig lett å få "lån uten sikkerhet" som plutselig en dag skulle betales :(

Greit å spare til førekort iallefall.

Annonse

Den som er så bra, men hvis du ikke liker sykehusserier så er det jo kjørt.

Det er bare greia med at han skal være så inni granskauen eksentrisk og genial - og sarkastisk. Jeg kjøper det bare ikke. :-)

Ser på Grey's, men er ikke storfan der heller.

Frasier er min store favoritt ;-)

Jeg er enig med deg - men akkurat når det gjelder å komme seg inn på boligmarkedet kan det være helt nødvendig med litt oppstartshjelp. Og man vil jo gjerne ha ungene ut etterhvert ;-)

Det er bare greia med at han skal være så inni granskauen eksentrisk og genial - og sarkastisk. Jeg kjøper det bare ikke. :-)

Ser på Grey's, men er ikke storfan der heller.

Frasier er min store favoritt ;-)

Han liker ikke jeg. Derimot er ser jeg medium, ghost whiperer, cold case, ER og også Grey's men den er den kjedeligste :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...