Gå til innhold

Hva faen er vitsen med en sånn skritteller...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefaler heller en tur i skauen for å telle furunåler.

Jeg gjør jo det da - MED skritteller - den teller for meg - så kan jeg tenke på hyggelige ting, eller høre på musikk.

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

30

• flisa

19

• Dorthe

13

• Babette

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det er utrolig hva man klarer å prakke på folk som vil ned i vekt.

Det finnes ingen grenser for hva folk kjøper.

Egentlig er det irriterende at jeg ikke kommer opp med noe ubrukelig selv, og blir en av gutta som ler hele veien til banken. :)

Slankesokker! Litt tyngre sokker som gjør at man brenner litt flere kalorier.

Det hadde sikkert solgt det også.

Min far har angina - og han har veldig glede av den skrittellern -han vil holde seg i form, søsteren hans døde i fjor 66 år gammel -og broren hans året før 65 år gammel -moren hans ble 57, og selv er han 63. Så han kjøpte en til meg også - vi har moro av det!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg gjør jo det da - MED skritteller - den teller for meg - så kan jeg tenke på hyggelige ting, eller høre på musikk.

"Jeg gjør jo det da - MED skritteller - den teller for meg - så kan jeg tenke på hyggelige ting, eller høre på musikk."

I motsetning til oss andre som faktisk må telle skrittene vi tar manuelt. :)

Skrevet

Men tidligere målte man i meter. Man jogget f.eks. 3 kilometer hver dag. Eller gikk 3 km rundt et vann. Eller jogget/gikk i 45 minutter.

Jeg forstår ikke poenget med å finne ut nøyaktig hvor mange skritt man kliner til med når man går rundt det vannet. :)

Joda -det gjør at jeg går litt ekstra på jobben - for det blir med i "regnskapet". tar trappen i stedet for heisen, i syden gikk vi opp og ned 5 etasjer -moren min og jeg -mens jentene tok heisen, På denne måten fikk vi "gratis" trim - ble bevisste på at alle monner drar -og bevis for det med denne tellern.

Skrevet

Men hva slags praktisk nytte har far din av å vite at han går 20000 skritt hver dag på jobb?

Er det ikke fort gjort å bruke denne informasjonen som en hvilepute nå som man også vet at alle anbefales å gå 10000 skritt per dag?

Han går jo tross alt det dobbelte av anbefalt skrittdose. :)

(Det med anbefalte skritt så jeg i denne tråden. Jeg vet ikke om det stemmer eller om jeg har misforstått noe).

Det forteller ham hvor mye han faktisk er i aktivitet hver dag, tallfester det, at han ikke trenger gå tur i tillegg for å trene, men at han kanskje bør fokusere på annen type trening. Han har nemlig enkelte helseplager, og fikk beskjed av legen om å gå mer. Men det viste seg jo at det ikke var det han burde, men heller trene på andre måter.

Dessuten var det en internkonkurranse på arbeidsplassen hans, der han vant et ganske så bra gavekort på en sportsbutikk, så det var jo en økonomisk gevinst også... hehe

ShitDiddelyDo
Skrevet

Joda -det gjør at jeg går litt ekstra på jobben - for det blir med i "regnskapet". tar trappen i stedet for heisen, i syden gikk vi opp og ned 5 etasjer -moren min og jeg -mens jentene tok heisen, På denne måten fikk vi "gratis" trim - ble bevisste på at alle monner drar -og bevis for det med denne tellern.

Så hvis dere ikke hadde vært ustyrt med teller hadde dere ikke forstått at det er sunnere å gå trappene enn å ta heis?

Skrevet

"Jeg gjør jo det da - MED skritteller - den teller for meg - så kan jeg tenke på hyggelige ting, eller høre på musikk."

I motsetning til oss andre som faktisk må telle skrittene vi tar manuelt. :)

Musikern ba meg telle furunåler.

Hvorfor er det så vanskelig å skjønne at noen kan bruke en slik teller for å få et spark i røva.?

Det hjelper på samme måte som å kjøpe flotte sykkelhansker, drikkeflakse etc - å være litt snill med seg selv - skape en "greie" en idrett - også for oss som har dagene fulle fra vi står opp til vi legger oss - med sitting på kontor, sitting i bil, etc. etc. Det gjør meg bevisst på at jeg MÅ opp fra pc'en innimellom -for jeg !"sanker helse på kontoen" og min teller er slik at jeg ser alle dagene i en uke,'''

Det er jo GØY for fanken! -gjør ikke du noe som er moro - og også sunt da?

Skrevet

Så hvis dere ikke hadde vært ustyrt med teller hadde dere ikke forstått at det er sunnere å gå trappene enn å ta heis?

Jo - men jeg hadde ikke gjort noe med det.

Skrevet

For å holde seg i form vel. Jeg har km-måler jeg.

Skrevet

Ja, det er utrolig hva man klarer å prakke på folk som vil ned i vekt.

Det finnes ingen grenser for hva folk kjøper.

Egentlig er det irriterende at jeg ikke kommer opp med noe ubrukelig selv, og blir en av gutta som ler hele veien til banken. :)

Slankesokker! Litt tyngre sokker som gjør at man brenner litt flere kalorier.

Det hadde sikkert solgt det også.

Alt som lages for at det skal hjelpe slankere selger. Dessverre. Noe av det er sikkert bra, men det finnes nok myyyye humbug.

Jeg sier ikke at skrittellere er humbug, altså, men mye er det :-)

"Slankere" er god butikk.

Skrevet

Det neste blir vel en shitteller. En hundebæsj der, en der......minst 50 hundebæsjer må du telle daglig. Da har du trent nok. Om vinteren blir turene kanskje lengre, men men.....

Skrevet

Alt som lages for at det skal hjelpe slankere selger. Dessverre. Noe av det er sikkert bra, men det finnes nok myyyye humbug.

Jeg sier ikke at skrittellere er humbug, altså, men mye er det :-)

"Slankere" er god butikk.

Man blir ikke slank av 10000 skritt for dag -det er helsen man sikrer ved det antall skritt. Alle de som får beskjed fra legen sin om å gå - kan fint se at de går nok da. Skal man gå ned i vekt må man npk helt sikket går over det dobbelte -og med litt tempo så man svetter også, og har litt puls. MIn skritteller forteller om jeg har gått noen av skrittene i slik takt - mer enn 10 minutter i strekk feks.

Skrevet

Man blir ikke slank av 10000 skritt for dag -det er helsen man sikrer ved det antall skritt. Alle de som får beskjed fra legen sin om å gå - kan fint se at de går nok da. Skal man gå ned i vekt må man npk helt sikket går over det dobbelte -og med litt tempo så man svetter også, og har litt puls. MIn skritteller forteller om jeg har gått noen av skrittene i slik takt - mer enn 10 minutter i strekk feks.

Mange skritt er en km?

Skrevet

Hehe, typisk bedrevitende gutter som allerede er spreke og ikke skjønner at det ikke faller like lett for alle andre...

Jaja, i morgen skal jeg ringe og be pent om å få være med på varmtvannsbasseng-trening, selv om jeg ikke har bekkenløsning. Har artrose, så jeg har jo absolutt behov... Orker ikke gå mye for tiden, har så vondt i knær og ellers i leddene at jeg må gjøre noe som belaster mindre. Skikkelig værsjuk for tida, og nå kan jeg jo heller ikke ta noen medisiner for å roe det verste...

:)

Min er sånn; http://images-eu.amazon.com/images/P/B000FBRC64.01.MZZZZZZZ.jpg

Skrevet

Jeg mente ikke skritteller når jeg skrev om at det finnes mye humbug for slankere.

Jeg mente bare å si at det er mange som er ute etter å tjene penger på mennesker som vil slanke seg :-)

Skritteller trenger ikke være en dum ting det, altså, jeg mente det ikke sånn.

Skrevet

Jeg mente ikke skritteller når jeg skrev om at det finnes mye humbug for slankere.

Jeg mente bare å si at det er mange som er ute etter å tjene penger på mennesker som vil slanke seg :-)

Skritteller trenger ikke være en dum ting det, altså, jeg mente det ikke sånn.

Klart mange kan sko seg på elendigheta :) vi som er feite griper jo i alle de halmstrå vi finner - for å slippe å få ræva i gir. :) Så av alt man tjener penger på -så syns jeg faktisk at staver og skrittellere er av de gode :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Musikern ba meg telle furunåler.

Hvorfor er det så vanskelig å skjønne at noen kan bruke en slik teller for å få et spark i røva.?

Det hjelper på samme måte som å kjøpe flotte sykkelhansker, drikkeflakse etc - å være litt snill med seg selv - skape en "greie" en idrett - også for oss som har dagene fulle fra vi står opp til vi legger oss - med sitting på kontor, sitting i bil, etc. etc. Det gjør meg bevisst på at jeg MÅ opp fra pc'en innimellom -for jeg !"sanker helse på kontoen" og min teller er slik at jeg ser alle dagene i en uke,'''

Det er jo GØY for fanken! -gjør ikke du noe som er moro - og også sunt da?

Men jeg forstår hvorfor sykkelhansker, drikkeflaske eller nye joggesko gjør det litt morsommere / mer praktisk å trene.

Den slags har tross alt en misjon.

En skritteller gir like ubrukelige opplysninger som Stones hundebæsjteller.

Skrevet

Klart mange kan sko seg på elendigheta :) vi som er feite griper jo i alle de halmstrå vi finner - for å slippe å få ræva i gir. :) Så av alt man tjener penger på -så syns jeg faktisk at staver og skrittellere er av de gode :)

Staver har jeg veldig stor tro på - gjør gåturen mye mer effektiv vil jeg tro?

Selv liker jeg step aerobic på helsestudio best av alt, DET er gøy det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...