Gå til innhold

Hva faen er vitsen med en sånn skritteller...?

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

Det skader jo ikke.

Men jeg personlig ville syntes det var like tilfredsstillende, for ikke å snakke meningsfullt, å telle antall promper per dag, og kanskje skaffet til veie en eller annen mekanisme som målte desibel.

Smak og behag.

Morroa skader ingen så da er det harmløst for meg :)

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

30

• flisa

19

• Dorthe

13

• Babette

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"For øvrig er jeg av den oppfattelsen at gåing er latterlig dårlig trening, og ikke noe jeg ville regnet som fysisk aktivet for annet enn folk med svært nedsatt allmenntilstand"

Pøh, det der er bare tull!

Alle monner drar og hvis man tenker bevisst på å være aktiv gjennom hele dagen, er det utrolig hva det hjelper.Man får bedre kondis av å gå også og bedre humør ikke minst, men man bør selvfølgelig gå ganske mye og for en helt utrent person, hjelper det med bare et lite stykke også. Alt er bedre enn å sitte i sofaen eller å dole for den saks skyld:)

Jeg skal ned 4 kilo nå og jeg vet av erfaring at når jeg bare begynner og gå igjen, samt supplerer med litt helsetudio er det en lett sak. Jeg tror faktisk det er gåingen som fungerer best. Helsestudio er man på en liten stund, men å være bevisst på å være aktiv kan man gjøre hele dagen.

Jeg har forresten kjøpt meg manualerer i dag. Ikke le nå, men de er på 1.4 kilo og jeg ble sliten bare etter 25 gjentagelser.Har ikke trent på lenge. Hvis jeg gjør dette flere ganger daglig fremover, tror du det vil gi synlige resultater?

Ja, jeg er klar over at jeg ikke får særlig muskler med så lette manualer, men fastere armer kanskje?

Hvor fikk du kjøpt manualer, jeg er ute etter 1,8 kg for jeg vil ikke ha store muskler.

Skrevet

Det er litt gøy. Don't knock it 'til you've tried it.

Gjest i tilfelle noen fra jobben er her så...nickløs i dag
Skrevet

Vi hadde konkurranse på jobben om å gå lengst mulig i løpet av en mnd.

Min avdeling vant avdelingskonkurransen, og vi fikk premie. Ulvangsokker.

Beste mann, kvinne og div. andre kategorier fikk også premie. De fikk gavekort på 500 kr.

Underveis var det ukespremiering til de som hadde best fremgang fra uka før. De fikk NonStop eller noe sånn...

Vitsen med det... det var nå litt artig når det pågikk :-)

Skrevet

Hvor fikk du kjøpt manualer, jeg er ute etter 1,8 kg for jeg vil ikke ha store muskler.

G-sport i Torggata.

Skrevet

Nja. Jeg er litt usikker på hva 1.4-kilos vekter kan brukes til. Mulig de funker hvis du holder dem i hendene når du jogger. :)

Vet du ikke hva de kan brukes til?

Ha ha, når tuller du vel? Det vet ihvertfall jeg:)

Skrevet

G-sport i Torggata.

Der jeg har kjøpt kmtelleren min. Der kommer jeg inn :o)

Skrevet

Der jeg har kjøpt kmtelleren min. Der kommer jeg inn :o)

Det er bra:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Smak og behag.

Morroa skader ingen så da er det harmløst for meg :)

Harmløst, ja, men jeg tror likefullt den virker mot sin hensikt for mange.

Det å få god samvittighet fordi man har gått 10000 skritt en dag, og dermed ikke se det store behovet for mer trening, er helseskadelig.

For vanlig gange, sånn til og fra jobb, i butikker, opp en og annen trapp, osv, har ingenting for seg som trening - for normalt friske folk.

Men det forundrer meg ikke om denne telleren lurer unnasluntrere til å tro de er flinke som går noen skritt hver dag, og dermed gjør seg selv en bjørnetjeneste.

Og det finnes knapt en kundegruppe med en større flokk unnasluntrere og late folk enn slankegjengen, der de i 20 år har saumfartet det som er av butikker på jakt etter det ikkeeksisterende produktet som vil få dem til å se ut som Tyra Banks, uten å måtte svette for det.

Vel; i dette produktet har de funnet det. De vil riktignok ikke se noen framgang, men de vil få applaus for tilnærmet ingenting.

Som moro er det naturligvis harmløst.

Men den markedsføres ikke som uskyldig moro, men tvert imot et helseprodukt.

Gjest Pontiac
Skrevet

Det å få god samvittighet fordi man har gått 10000 skritt en dag, og dermed ikke se det store behovet for mer trening, er helseskadelig.

For vanlig gange, sånn til og fra jobb, i butikker, opp en og annen trapp, osv, har ingenting for seg som trening - for normalt friske folk.

Men det forundrer meg ikke om denne telleren lurer unnasluntrere til å tro de er flinke som går noen skritt hver dag, og dermed gjør seg selv en bjørnetjeneste.

Og det finnes knapt en kundegruppe med en større flokk unnasluntrere og late folk enn slankegjengen, der de i 20 år har saumfartet det som er av butikker på jakt etter det ikkeeksisterende produktet som vil få dem til å se ut som Tyra Banks, uten å måtte svette for det.

Vel; i dette produktet har de funnet det. De vil riktignok ikke se noen framgang, men de vil få applaus for tilnærmet ingenting.

Jeg ser virkelig poenget ditt her, og ja, jeg tror nok at du kan ha rett i det du sier når vi snakker om en gruppe mennesker.

Jeg håper dog at folk generellt vet eller skjønner nok til å vite at å gå 10000 skritt ikke er "nok trim" hvis de er i en situasjon hvor trim er en viktig del av livet.

Trodde at de aller fleste skjønte at om de ville ha virkelig trim så måtte meget annet til enn å småtrippe rundt med en skritteller.

Men igjen, jeg er ikke i den situasjonen selv at jeg trenger å slanke meg så det er muligens litt vanskelig for meg å se saken fra den siden.

Jeg har som sakt denne dingsen for morro, skjønt jeg må jo si jeg rynker litt på bryna i kveld når jeg nå kan se at jeg ikke en gang har rundtet 4000.

Jeg vet jo at trim er trim, men jeg hadde kanskje trodd at jeg skulle bevege meg noe mer i løpet av en dag.

Nå har jeg riktig nok drevet med avslutning på jobb i dag og har derfor sittet mer stille enn normal, men alikavel.....

Jeg vet tross alt at hvis jeg skal bli skikkelig trent eller i noe form over normalt så må det mer til enn å trippe rundt på jobb eller hjemme.

Trodde vel egentlig at de aller fleste skjønte det.

Men det blir vel med denne lille saken som med så mye annet, det blir mote og så glemmer kanskje folk hva det egentlig var til fra begynnelsen av, det blir mote å ha det og alle glemmer å sjekke først om det virkelig kan ha noe for seg eller ei.

Så, igjen, jeg ser poenget ditt, men siden det helt rent er et "leketøy" for meg så har jeg liksom ikke dannet meg en så altfor stor mening om dens egentlige nytte til nå :)

Gjest Pontiac
Skrevet

Hva faen som er vitsen med en skritteller?

He, kan du tenke deg noe bedre julegave til Rune Rudberg for eksempel??? He?

;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ser virkelig poenget ditt her, og ja, jeg tror nok at du kan ha rett i det du sier når vi snakker om en gruppe mennesker.

Jeg håper dog at folk generellt vet eller skjønner nok til å vite at å gå 10000 skritt ikke er "nok trim" hvis de er i en situasjon hvor trim er en viktig del av livet.

Trodde at de aller fleste skjønte at om de ville ha virkelig trim så måtte meget annet til enn å småtrippe rundt med en skritteller.

Men igjen, jeg er ikke i den situasjonen selv at jeg trenger å slanke meg så det er muligens litt vanskelig for meg å se saken fra den siden.

Jeg har som sakt denne dingsen for morro, skjønt jeg må jo si jeg rynker litt på bryna i kveld når jeg nå kan se at jeg ikke en gang har rundtet 4000.

Jeg vet jo at trim er trim, men jeg hadde kanskje trodd at jeg skulle bevege meg noe mer i løpet av en dag.

Nå har jeg riktig nok drevet med avslutning på jobb i dag og har derfor sittet mer stille enn normal, men alikavel.....

Jeg vet tross alt at hvis jeg skal bli skikkelig trent eller i noe form over normalt så må det mer til enn å trippe rundt på jobb eller hjemme.

Trodde vel egentlig at de aller fleste skjønte det.

Men det blir vel med denne lille saken som med så mye annet, det blir mote og så glemmer kanskje folk hva det egentlig var til fra begynnelsen av, det blir mote å ha det og alle glemmer å sjekke først om det virkelig kan ha noe for seg eller ei.

Så, igjen, jeg ser poenget ditt, men siden det helt rent er et "leketøy" for meg så har jeg liksom ikke dannet meg en så altfor stor mening om dens egentlige nytte til nå :)

"Trodde at de aller fleste skjønte at om de ville ha virkelig trim så måtte meget annet til enn å småtrippe rundt med en skritteller. "

Men det gjør de ikke. Det er en grunn til at helsekostindustrien selger ubrukelige slankeprodukter i vilden sky - selv nå - etter alt fokuset det har vært på trening og kosthold de siste 10 årene.

Du ser på den som et leketøy, og selv om jeg heller ikke forstår det artige i å telle skritt, har du i det minste et realistisk syn på dens funksjon, men så lenge den selges som et helseprodukt, og det åpenbart (forutsatt at det som kommer fram i denne tråden stemmre) også er fastsatt hva som er anbefalt mengde skritt om dagen (!), er det ikke sånn de fleste ser på denne dingsten.

Jeg tror dingster som dette fort kan bli en hvilepute for mange.

"Jaja, da har jeg gått dagens 10000 skritt!".

Hvis de 10000 skrittene finner sted ute i naturen - opp et fjell, vil det fungere som mosjon, men det er ikke mosjon å gå til og fra butikken, eller opp og ned en trapp et par ganger om dagen i stedet for å ta heisen.

Ikke for normalt friske folk.

Gjest Pontiac
Skrevet

"Trodde at de aller fleste skjønte at om de ville ha virkelig trim så måtte meget annet til enn å småtrippe rundt med en skritteller. "

Men det gjør de ikke. Det er en grunn til at helsekostindustrien selger ubrukelige slankeprodukter i vilden sky - selv nå - etter alt fokuset det har vært på trening og kosthold de siste 10 årene.

Du ser på den som et leketøy, og selv om jeg heller ikke forstår det artige i å telle skritt, har du i det minste et realistisk syn på dens funksjon, men så lenge den selges som et helseprodukt, og det åpenbart (forutsatt at det som kommer fram i denne tråden stemmre) også er fastsatt hva som er anbefalt mengde skritt om dagen (!), er det ikke sånn de fleste ser på denne dingsten.

Hvis de 10000 skrittene finner sted ute i naturen - opp et fjell, vil det fungere som mosjon, men det er ikke mosjon å gå til og fra butikken, eller opp og ned en trapp et par ganger om dagen i stedet for å ta heisen.

Ser som sakt poenget ditt og er enig. Håper dog ikke du har rett i at mange kan finne på å se på dette som en "hvilepute".

Det er som du sier helt rett at mosjon bør foregå i "ordnede" former for å kunne kalle sunn mosjon, eller funksjonell mosjon :)

Men det er da så mye i media om dette med mosjon at jeg trodde helt ærlig talt at folk skjønte at denne dingsen er et form for supplement eller motivasjonsøker om du vil og ikke stort mer enn det.

Men igjen, siden jeg er svært dårlig på å trene "mer enn normalt" selv og ikke trenger å slanke meg så er jeg nok litt "naiv og kort" i slike tankeganger, det må nok innrømmes.

Skrevet

Du som jogger:

Hvordan gjør du det om vinteren? Har du joggejakke eller noe sånt?

Har veldig lyst til å ta meg en joggetur nå, men kom på at jeg ikke har klær til det. Antar det blir litt kaldt med superundertøy og vanlig genser?

Er joggejakke (hvis det heter det ...) fryktelig dyrt?

Du får bra jakker til ryndt 200 kroner på salg i disse dager, vil jeg tro. Jeg har en som er vanntett og vindtett, og en som er lett, men varm og med avtagbare ermer. Under sverger jeg til en tynn fleecegenser hvis det er kuldegrader. Den føles aldri for varm, og er lett som en fjær.

Nedentil har jeg super under løpertightsen. Det er viktig at buksa er helt ettersittende.

Ellers er det ikke så farlig hva du har på deg, og man skal ikke ha for mye klær på. Da blir man unødvendig svett og deretter kald.

Hvis det er helt vindstille og ikke så veldig kaldt, kan du godt klare deg uten jakke. En lett genser ytterst av ull eller fleece går helt fint.

Noen mener at man ikke bør løpe hvis det er skikkelig kaldt, men jeg løper uansett om det er 20 kuldegrader eller 35 varmegrader.

Skrevet

Nå har jeg kjøpt meg manualer:)

Flink pike. Det burde jeg også gjøre. Jeg vil gjerne bli sterkere i armene.

Skrevet

"Det å få god samvittighet fordi man har gått 10000 skritt en dag, og dermed ikke se det store behovet for mer trening, er helseskadelig."

Nå forutsetter du at de fleste med skritteller allerede går minst 10 000 skritt om dagen, og at man derfor får en slgas "bekreftelse" på at man har gått nok og ikke trenger å gå mer.

Men hva med alle dem som oppdager at de bare går 3-4-5-6000 skritt på en vanlig dag, og som da omsider skjønner at de må ut og gå en ekstra lang kveldstur el lign?

Du kan vil om at "dette burde folk skjønne av seg selv", men det ER nå engang et faktum at både når det gjelder trimming/komme i bedre form og dette med slanking/kosthold, så VET de aller fleste at trikset er å bevege seg mer og spise sunnere, men man gjør det ikke likevel. Mange trenger ett eller annet dill dall for å motivere seg, hva enten det er en skritteller eller at man går på Grete Roede-kurs eller lignende.

Skrevet

"Hvis de 10000 skrittene finner sted ute i naturen - opp et fjell, vil det fungere som mosjon, men det er ikke mosjon å gå til og fra butikken, eller opp og ned en trapp et par ganger om dagen i stedet for å ta heisen"

Når overrasker du meg;o)

10.000 skritt = 10.000 skritt.

Eneste forskjellen ved å gå på fjellet er at du får friskere luft og en finere opplevelse.

Og selvsagt er det mer trim i å gå opp 5 etasjer (som jeg må) enn å ta heisen.

Skrevet

"Hvis de 10000 skrittene finner sted ute i naturen - opp et fjell, vil det fungere som mosjon, men det er ikke mosjon å gå til og fra butikken, eller opp og ned en trapp et par ganger om dagen i stedet for å ta heisen"

Når overrasker du meg;o)

10.000 skritt = 10.000 skritt.

Eneste forskjellen ved å gå på fjellet er at du får friskere luft og en finere opplevelse.

Og selvsagt er det mer trim i å gå opp 5 etasjer (som jeg må) enn å ta heisen.

"10.000 skritt = 10.000 skritt.

Eneste forskjellen ved å gå på fjellet er at du får friskere luft og en finere opplevelse."

Og den største forskjellen på det er nok at de 10.000 skrittene i fjellet kommer i tillegg til de daglige skrittene man uansett tar. Man blir vel sjelden fraktet rett fra sengen til fjellet og tilbake til sengen ;-)

Jeg ble faktisk overrasket over hvor mange skritt jeg tar før jeg forlater huset om morgenen,- hvis det er en sånn morgen med litt forskjellig å gjøre (klesvask - i kjelleren - vekke unger x antall ganger i forskjellige etasjer, alt det jeg glemmer å gjøre før jeg har gått ut av et rom/til en annen etasje osv.) Ofte 3-4000 skritt...

Skrevet

"10.000 skritt = 10.000 skritt.

Eneste forskjellen ved å gå på fjellet er at du får friskere luft og en finere opplevelse."

Og den største forskjellen på det er nok at de 10.000 skrittene i fjellet kommer i tillegg til de daglige skrittene man uansett tar. Man blir vel sjelden fraktet rett fra sengen til fjellet og tilbake til sengen ;-)

Jeg ble faktisk overrasket over hvor mange skritt jeg tar før jeg forlater huset om morgenen,- hvis det er en sånn morgen med litt forskjellig å gjøre (klesvask - i kjelleren - vekke unger x antall ganger i forskjellige etasjer, alt det jeg glemmer å gjøre før jeg har gått ut av et rom/til en annen etasje osv.) Ofte 3-4000 skritt...

"Og den største forskjellen på det er nok at de 10.000 skrittene i fjellet kommer i tillegg til de daglige skrittene man uansett tar. Man blir vel sjelden fraktet rett fra sengen til fjellet og tilbake til sengen ;-)"

Joda det er sant, men man kan ta skritt i tillegg til de 10.000 likevel hvor som helst. Det behøver ikke å være på fjellet.

Det var det jeg gjorde tidlig på høsten og det er det jeg har tenkt til å gjøre nå.

Det skal ikke så mye til for å komme opp i 10.000.

For å komme opp i 20.000 kreves litt mer og da kan man begynne å snakke om trim.

For meg virker skrittelleren som en motivasjonsfaktor og hvis jeg kan konkurere med noen blir det enda morsommere. Jeg er litt barnslig sånn. Liker å konkurere:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...