Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I går skulle eks-svigers hente ungene hos meg og ha dem en dag eller to før pappaen kommer hjem fra ferie. Det er nå 7-8 mnd siden pappaen og jeg splitta opp, og det siste jeg så (og hørte) fra eks-svigersfronten var da svigerfar smelte igjen døra rett foran trynet på meg om kvelden 16. mai. Hyggelig.

Jeg gleda meg altså ikke så innmari til de skulle hente unga i går, men taktikken var å være blid og hyggelig og late som ingenting. So far, so good.

De skulle hente kl 14.00, jeg og ungene dreiv på kjøkkenet, hadde akkurat spist litt lunsj og kost oss, de lekte på gulvet mens jeg rydda bordet. Tilfeldigvis så jeg bilen dere komme utenfor, og sa til ungene at de kunne begynne og kle på seg. Bilen blei stående der, ingen kom ut av den, og jeg begynte å lure på om det var noen andre. Lillemann løp først ned til porten, Snorkfrøken kom noen meter bak, og så kom jeg ned, bærende på en stor koffert og et par poser med utetøy og ei trille til frøkna. Først da går eks-svigerfar ut av bilen, hilser på ungene og ser ikke på meg med et eneste blikk. Jeg prøvde meg med et "hei" og "godt nytt år", fikk bare grynt tilbake til svar. jeg spurte om han ville ha med trilla, eller om jeg bare skulle sette den i barnehagen dagen etter, han svarte surt at han tok den med. Fortsatt så han ikke på meg i det hele tatt.

Jeg sa hadet til ungene, ga klemmer og stakk huet inn i bilen for en klem til, han smelte med bildørene. Jeg smilte pent og sa ha det bra, han grynta hadet og satte seg inn og kjørte avgårde.

Faen til sær oppførsel, asså! Det er HELT greit at han ikke liker meg, (jeg synes ikke de er top 10 people of the world heller akkurat, men de er nå engang besteforeldre til ungene mine.), men det må da kunne gå an å vise vanlig folkeskikk og høflighet så lenge ungene er tilstede, i det minste? Vi hadde ingen avtale om at ungene skulle være ferdig påkledt da han kom, så det var tilfeldig at jeg så at han dukka opp.

Mulig jeg overreagerer, men jeg synes det var skikkelig duste-oppførsel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260303-s%C3%A6r-oppf%C3%B8rsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

41

• Atene

4

• Caloni Makaroni

4

• morsan

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det synes jeg òg! Mine eks-svigerforeldre plaget meg en stund med telefoner og brev, men plutselig snudde de totalt om.

De skrøt av meg som mor til folk og eks-mannen min.... De har alltid vært herlige med ungene mine, men de ble vel bare så skuffet da jeg ville skilles.

Kanskje det går over med dine eks-svigerforeldre! Lov å håpe...

Du taklet ihvertfall situasjonen perfekt, fortsett med det, det gagner ungene!

klem

Jeg er helt enig, det er duste-oppførsel.

Men jeg har lært grundig at blod er tykkere enn vann uansett. Det er ingenting du kan gjøre med det, så slutt å irritere deg, og hold kontakten på et minimum.

Barna er hans blod, sa du? Ja, men utvannet. Hans barn er viktigere.

Tror du det var noe støtte å få hos eks-svigerfamilien da eksen drapstruet meg?

Annonse

Jeg er helt enig, det er duste-oppførsel.

Men jeg har lært grundig at blod er tykkere enn vann uansett. Det er ingenting du kan gjøre med det, så slutt å irritere deg, og hold kontakten på et minimum.

Barna er hans blod, sa du? Ja, men utvannet. Hans barn er viktigere.

Tror du det var noe støtte å få hos eks-svigerfamilien da eksen drapstruet meg?

Det ante meg at du hadde vært ute en vinternatt før, Atene. ;)

Takk for bra innspill. Kontakten er allerede på et minimum...

Du hadde i alle fall den rette handlemåten og innstilling.

Fortsett sånn, hev deg over dine barns besteforeldres sin oppførsel, også våkner di sikkert en dag.

Vennlig hilsen en som syns du var veldig flink:o)

Tusen takk, jeg syntes også jeg var ganske flink, men trengte å høre det fra flere hold. ;)

Det synes jeg òg! Mine eks-svigerforeldre plaget meg en stund med telefoner og brev, men plutselig snudde de totalt om.

De skrøt av meg som mor til folk og eks-mannen min.... De har alltid vært herlige med ungene mine, men de ble vel bare så skuffet da jeg ville skilles.

Kanskje det går over med dine eks-svigerforeldre! Lov å håpe...

Du taklet ihvertfall situasjonen perfekt, fortsett med det, det gagner ungene!

klem

Takk! :)

Jeg håper selvfølgelig at det skal bedre seg. Som jeg sa, de trenger ikke like meg, men de kan vise vanlig folkeskikk.

Det ante meg at du hadde vært ute en vinternatt før, Atene. ;)

Takk for bra innspill. Kontakten er allerede på et minimum...

Jepp. Men jeg holder de fleste private detaljer private.

Det merkelige er jo at jeg prøvde å forklare at jeg ba ikke om hjelp for min egen del, men fordi barna led. Men de er visst ikke like viktige...

Rettsvesenet trodde meg i det minste.

Jepp. Men jeg holder de fleste private detaljer private.

Det merkelige er jo at jeg prøvde å forklare at jeg ba ikke om hjelp for min egen del, men fordi barna led. Men de er visst ikke like viktige...

Rettsvesenet trodde meg i det minste.

Godt å høre.

Du gir alltid veldig gode og kontruktive svar i lignende saker, det har jeg lagt merke til lenge. :)

Annonse

Syns det står respekt av at du håndtere situasjonen så bra, at du beholder høfligheten og vanlig folkeskikk imens din eks svigerfar oppfører seg umodent og barnslig.

Applaus til deg mariaflyfly, prøv å ikke la hans oppførsel nå inntil deg (lettere sagt en gjort, i know) og fortsett slik du gjør nå. Bare hev seg over dette tullet hans ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...