Gå til innhold

Jeg blir visst ikke bestemor jeg...

Anbefalte innlegg

Gjest S.Evie:-)

Min 6-åring opplyste i ettermiddag at hun heller ville være gutt.Hvorfor det spurte jeg? "Jo fordi jeg vil ikke ha noe baby,eller livmor"(jeg har forklart henne at babyen vokser inni livmoren hos mammaen)Hvorfor det da spurte jeg? "Jo fordi jeg vil ikke være på sykehuset,eller gå til den derrre doktoren...." Hvorpå hun begynte å gråte noe alldeles forferdelig!

(Hun har ingen dårlige erfaringer med lege/sykehus/helsepersonell så vidt vi vet.Men hun kom til oss da hun var 2 år)

Jeg forklarte henne at hun kunne velge selv om hun ville ha barn eller ikke når hun ble voksen.Og da gjerne med en kjæreste/eller han hun ville gifte seg med.Da hylte hun om mulig enda høyere,"Hun skulle IKKE gifte seg med noen, og i hvertfall ikke ha noe kjæreste for da fikk man jo baby!!! Neida svarte jeg, så forklarte jeg henne enda en gang om egget og frøet....Vi har ikke kommet dit enda om hvordan frøet kommer inn i mammaen.. Hun godtar at de to tingene sammaen blir en baby inni livmoren.Men at det er HUN som bestemmer om hun ville ha barn eller ikke.

Men jeg vil jo gjerne bli bestemor, du kan jo adoptere da? Det er det samme for meg hvor babyen kommer fra sa jeg. Det var hun helt enig i, og sa høyt i fra om at adoptere, det ville hun. "Eg og" sa broren på 2 år....Han hadde fulgt med på hele scenarioet:-)

Så det ser ut til at jeg kan bli bestemor likevel....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260356-jeg-blir-visst-ikke-bestemor-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...