Gå til innhold

Hjelp, har veddet med mannen min!

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Jeg skrev i et innlegg i går at jeg har helt innpå 1,5 l cola hver dag i 15 år! I går drakk jeg ikke noe cola. I går kveld hadde jeg skikkelig lyst på et glass, så kom det reklame for cola på tv, det var vanskelig å være flink da. Er stolt av meg selv nå.

Nå har jeg og mannen min veddet om hvem som kan gå ned mest på 14 dager. Hvis jeg kutter ut colaen og en stor plate sjokolade om dagen, så hjelper det kanskje på kaloriinntaket mitt...Ellers spiser jeg ryvita knekkebrød og vanlig middag.

Er det noen gode tips her om hvordan jeg kan gå ned mest mulig? Er kjempefornøyd om jeg klarer 3kg, men 2 er også bra. Ikke urealistiske mål det vel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260428-hjelp-har-veddet-med-mannen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• margerita1365380476

12

• Lillemus

4

• org

3

• ilene1365380268

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

margerita1365380476

Vil tro at kutter den colaen og sjokoladen, har du et meeeget bra utgangspunkt. Jeg ville også ha kjøpt meg en skritt-teller, eller gått 1/2-1 time daglig.

Jeg har skritt-teller, men det er bare gøy å bruke den første uka. Skal prøve å gå tur 3 kvelder i uka, har ikke gått tur på veldig lenge.

Børstet støv av pilates videoen jeg kjøpte for 6 mnd siden. Tror ikke det er noe for meg. Ser kjedelig ut med pusting og strekking.

Klarer du å kutte ut 1,5 liter sukker-cola og en stor sjokoladeplate om dagen så har du senket kaloriinntaket med sikkert 1000 kcal pr. døgn, antagelig enda mer!

Rør deg litt mer enn du pleier og du skal se at du går ned, men ikke sats på mer enn en kilo i uka om det skal holde en stund.

Annonse

margerita1365380476

Klarer du å kutte ut 1,5 liter sukker-cola og en stor sjokoladeplate om dagen så har du senket kaloriinntaket med sikkert 1000 kcal pr. døgn, antagelig enda mer!

Rør deg litt mer enn du pleier og du skal se at du går ned, men ikke sats på mer enn en kilo i uka om det skal holde en stund.

Hvor mange kalorier trenger vi i døgnet? (spørs vel hvor aktiv man er)

Hvor leser man om kalorier?

Herregud, jeg har lyst på noe søtt!! Vet det ligger en helnøtt i skapet, den roper på meg! Jeg kommer....

Hvor mange kalorier trenger vi i døgnet? (spørs vel hvor aktiv man er)

Hvor leser man om kalorier?

Herregud, jeg har lyst på noe søtt!! Vet det ligger en helnøtt i skapet, den roper på meg! Jeg kommer....

http://members.chello.se/michaelfalk/stickan/kaloribehov.html

Mitt daglige kaloribehov er ca. 1440 kcal - det var lite! Jeg får sikkert i meg en del mer enn det...

Gjest Fia Fromage

Tips: Ikke kjøp sjokolade og brus i det hele tatt. Gi bort sjokoladen som ligger i skapet, kast brusen. Du trenger den ikke. Ikke alkohol. Gå lange turer. Lag middagsmat fra grunnen av, grønnsakssupper, fisk, salater. Kjøp inn mengder med frukt til mellommåltider og snacks om kvelden hvis dere er vant med det. Gå korte turer også. Planlegg langtur i helga (heldags). Gå i svømmehallen. Drikk mye vann.

margerita1365380476

Tips: Ikke kjøp sjokolade og brus i det hele tatt. Gi bort sjokoladen som ligger i skapet, kast brusen. Du trenger den ikke. Ikke alkohol. Gå lange turer. Lag middagsmat fra grunnen av, grønnsakssupper, fisk, salater. Kjøp inn mengder med frukt til mellommåltider og snacks om kvelden hvis dere er vant med det. Gå korte turer også. Planlegg langtur i helga (heldags). Gå i svømmehallen. Drikk mye vann.

Takk for gode råd! Holder på å lage hjemmelaget lapskaus nå, lukter godt!

Vær nøye med å spise mange måltider. Ellers risikerer du å ødelegge forbrenninngen din, og det vil du jo ikke.

I tillegg til fornuftig kosthold (som sikkert kan reduseres noe i forhold til tidligere) har du kanskje mulighet til å gå turer?

En måte å redusere inntaket av mat er at du spiser rolig. Ta en bit i munnen, legg ned brødskive/bestikk og tygg godt. Da vil du merke at maten smaker bedre, og at du blir mett av mindre mat. Det er forøvrig noe alle mennesker bør gjøre. Helt uavhengig av om man vil gå ned i vekt eller ikke.

2-3 kilo på 14 dager er definitivt ikke urealistisk. Men husk at man går ned mye i starten. Så om du skal fortsette etter at det har gått 14 dager, så kan du ikke forvente at det går like fort hele tiden.

Lykke til:-)

Hvis det kun er 14 dager som gjelder (i første omgang), så burde det gå forholdsvis lett:-)

Fjern alt av cola og sjokolade fra leiligheten - og gjerne alle andre søtsaker også.

Spis frukt mellom de vanlige måltidene når/hvis du føler at du MÅ ha noe i deg.

Spis ikke store prosjoner, men heller lite og ofte.

Ta deg en 1/2 til 1 times gåtur hver dag (i tillegg til at du aldri bruker heisen disse 14 dager på jobb hvis dere har heis der, og du går litt rundt).

Drikk mye vann når du blir tørst, OG til alle måltider.

Klarer du å overholde dette i 14 dager, så har du sansynligvis klart å gå ned 2-4 kg.

Hvis du klarer å fortsette med dette (med noen mindre utskeielser i helgen), så burde du fint klare å gå ned ca 1 kg hver uke.

Og (avhengig av hvor mye du har "til overs") klarer du dette i 2 måneder, så har du da gått ned nærmere 10 kg på en fornuftig måte....

Lykke til!

Annonse

margerita1365380476

Du spiste den ikke vel??

Nei, jeg sprang opp og ned trappa til kjelleren 20 ganger i steden. Ble helt svett. Nå skal jeg lage meg en omelett. Har drukket sikert 3 liter vann i dag. Drikker vann hver gang jeg har lyst på noe søtt..Skjønner de som synes det er vanskelig å slutte å røke!

margerita1365380476

Hvis det kun er 14 dager som gjelder (i første omgang), så burde det gå forholdsvis lett:-)

Fjern alt av cola og sjokolade fra leiligheten - og gjerne alle andre søtsaker også.

Spis frukt mellom de vanlige måltidene når/hvis du føler at du MÅ ha noe i deg.

Spis ikke store prosjoner, men heller lite og ofte.

Ta deg en 1/2 til 1 times gåtur hver dag (i tillegg til at du aldri bruker heisen disse 14 dager på jobb hvis dere har heis der, og du går litt rundt).

Drikk mye vann når du blir tørst, OG til alle måltider.

Klarer du å overholde dette i 14 dager, så har du sansynligvis klart å gå ned 2-4 kg.

Hvis du klarer å fortsette med dette (med noen mindre utskeielser i helgen), så burde du fint klare å gå ned ca 1 kg hver uke.

Og (avhengig av hvor mye du har "til overs") klarer du dette i 2 måneder, så har du da gått ned nærmere 10 kg på en fornuftig måte....

Lykke til!

Jeg er 165 høy og veier 59. Målet er å gå ned til 53, det er min trivselsvekt og det jeg veide før jeg fikk barn. Det er så kjedelig at ingen av de gamle buksene min passer...Målet er å gå ned 6 kg før sommeren, da har jeg god tid. Men jeg er jo en godtegris!

Jeg er 165 høy og veier 59. Målet er å gå ned til 53, det er min trivselsvekt og det jeg veide før jeg fikk barn. Det er så kjedelig at ingen av de gamle buksene min passer...Målet er å gå ned 6 kg før sommeren, da har jeg god tid. Men jeg er jo en godtegris!

Dette klarer du lett hvis du bare er flinkere til å holde deg unna gotteriet:-)

Du må da være kjempeslank fra før! 165 cm og 53 kilo gir en bmi på 19 og da balanserer du mot undervekt. 165 cm / 59 kg gir en bmi på 21 og det er normalvektig.

margerita1365380476

Du må da være kjempeslank fra før! 165 cm og 53 kilo gir en bmi på 19 og da balanserer du mot undervekt. 165 cm / 59 kg gir en bmi på 21 og det er normalvektig.

Jeg er ikke tykk, men det har noe med hva man trives med. Og når jeg tar fram de gamle buksene mine som sitter som pølseskinn! Har fått en liten mage etter siste fødsel som jeg ønsker å bli kvitt. Jeg er redd vekta skal rase videre oppover hvis jeg fortsetter med disse spisevanene mine, og det er jo vanskeligere å bli kvitt kiloene enn å få dem!

ilene1365380268

Nei, jeg sprang opp og ned trappa til kjelleren 20 ganger i steden. Ble helt svett. Nå skal jeg lage meg en omelett. Har drukket sikert 3 liter vann i dag. Drikker vann hver gang jeg har lyst på noe søtt..Skjønner de som synes det er vanskelig å slutte å røke!

høres ut som om du er motivert!

lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...