Gå til innhold

ADHD??

Gjest Bekymret moder

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret moder

Min datter går 2.år på vid.g.skole, og har hittil hatt gode resultater. Men jeg ser at hun sliter veldig med konsentrasjonen, og å oppnå de høye målene hun har satt seg. Hun er også tidvis deprimert.

Grunnen til at jeg legger dette inn på dette forumet er at jeg helt siden hun var liten har hatt mistanke om at hun har adhd. Dette på bakgrunn av hennes væremåte opp i gjennom årene.

For starte med svangerskapet så hadde jeg de siste mnd problemer med å puste som igjen førte til angstanfall.

Under fødselen fikk jeg panikk og fosterlyden var på 240 før jeg fikk epudiral.

De første mnd hadde hun kolikk, og etter det hadde gitt seg var hun våken hver natt helt til hun begynte i barnehage som 3 åring.

Hun har alltid vært veldig aktiv, og som liten måtte vi holde hodet for å se henne i øynene for å få kontakt. Språket var forsinket, men hun krabbet da hun var 5 mnd, og reiste seg da hun var 6 mnd. Finmotorikken var også veldig tidlig på plass og hun skrev og tegnet fine figurer da hun var to år. Helsesøster konkluderte derfor med at når den fysiske utviklingen var så tidlig, så kunne det føre til forsinket språk. Språket kom forøvrig på plass i femårsalderen.

Ellers var hun i førskolealder veldig ustabil på den måten at hun kunne leke rolig, for så å begynne å lage bråk. Ble veldig stressa om det kom noen å ringte på for å ha henne med ut å leke, selv om hun syntes det var veldig morsomt at det kom noen.

Hun har videre opp igjennom skoletida fått mange klager på uro og snakking i timene, men vi har i samarbeid med lærere fått henne til å skjerpe seg. Skolearbeidet har hun gjort bra, ettersom vi hele tiden har lagt stor vekt på rutiner.

I oppveksten hennes har jeg prøvd å holde henne i daglig fysisk aktivitet, og samtidig unngått sukkerholdige matvarer noe som ga merkbar forandring i hennes aktivitetsnivå.

Men tilbake til dagen i dag, hvor jeg ser hun sliter. KAn det være adhd hun har, og i tilfelle, er det noen vits i å få det utredet. I tilfelle hvordan går en fram?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260440-adhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...