Gå til innhold

Kreta, tips hvor vi kan dra?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallo!!

Fly til Chania, 25 min fra flyplassen er et kjempeflott leilighets-hotell som heter Triton. Superkoselige ansatte, nydelig bassengområde, nær strand. Trivelig område rundt også, andre hotell med ok restauranter, litt butikker bl.annet en gigantisk lekebutikk!! Buss inn til chania sentrum går hele tiden. Anbefales!!!

Vi var i Platanias, og jeg var meget skuffet. Kommer aldri til å dra til Kreta igjen, men det er nå min mening.

Bodde på Star Tour sitt anlegg der, og det er ikke å anbefale. Ellers så var jeg ikke imponert over maten i Kreta heller for å si det sånn.

Men om du havner i Kreta, så ligger det et supert badeland mellom Platanias og Chania som er verdt et besøk om du har barn som liker sånt.

Chania er en koselig by.

Vi har vært på Kreta flere somre nå og stortrives der. Første året hadde vi med en 3 åring. Da hadde vi bare flybilletter og en leiebil som ventet på oss på flyplassen. Vi kjørte vestover og bestemte oss for å tilbringe noen dager i Kissamos/kastelli. Så reiste vi videre sydover langs kysten, tilbragte dagen i Fallasarne(fantastisk strand) og på sydkysten ble vi noen dager i Palalachora. Vi tok så ferge langs sydkysten til Chora Sfakia og etter litt leting fant vi Frangokastello hvor vi bare skjønte at var et paradis. Laaaang sandstrand vi hadde nesten helt for oss selv, rolig og hyggelig miljø, fint bosted rett ved stranda. Vi ble her resten av tiden fordi vi trivdes så godt og har vært der ogås etterpå.

I fjor sommer reiste vi igjen, da hadde vi bestilt villa i Frangokastello(1 uke) og en leilighet på Stavros. Begge bostedene var flotte, men litt langt unna stranda så vi var avhennig av leiebilen vi hadde for å komme oss noe sted.

Neste gang kommer vi sikkert til å reise som første gang. Da er vi mye friere til å flytte på oss og tilbringe ferien der vi liker oss best. Vanskelig å vite hvordan et sted er ved å bare se det på bilder.

Kreta er flott å oppleve på egenhånd, vi har hatt ett uhell med leiebilen (ble påkjørt) og alt ordnet seg greit. Husk forsikring!

Det er mange overnattingssteder å velge i så tror ikke dere trenger å være redde for å ikke få noe sted å sove, selv i ferietiden (vi reiser utenom skoleferien).

Og, det blir MYE rimligere å ordne ting selv og reise på egenhånd. I fjor bet. vi ca 7000 for flybilletter, 3000 for leiebil og 3000 for hus/leilighet (14dg). Altså 13000 for 4 personer med hus, leiebil og fly.

Har du fler spm. ang. det å reise på egenhånd på kreta så kan du maile meg på [email protected].

God ferie!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...