Gå til innhold

Oppdatering - snuppelura på sykehuset

Anbefalte innlegg

Vi er ennå innlagt på sykehuset - det har vært en rar jul- og nyttårstid for oss.

Snuppelura har begynt med cellegift, og skal gå på det i fire uker før operasjonen. De følger en europeisk behandlingsprotokoll, der de tar cellegift først, operasjon etterpå. I USA gjøres det omvendt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wilms%27_Tumor

Snuppelura eier ikke matlyst eller lyst til å drikke, så alt går gjennom slanger. Humøret veksler fra å boble over av tull og tøys, til å hyle NEEEEEIIIII til absolutt alt.

Pappan er hjemme i dag og forbereder storebrødrene på hhv skole og barnehage.

Jeg har det helt OK - føler meg litt "utenfor verden" for tida, da det eneste jeg har sett på lang tid, stort sett er sykehuskorridorer og ditto rom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260458-oppdatering-snuppelura-p%C3%A5-sykehuset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint du holder oss oppdatert. Vi blir jo sånne bekymra DOL-hønemødre når vi hører om sånt ;-)

Det er ei rar tid dere skal komme dere gjennom nå og jeg håper denne perioden ikke vil vare så lenge. Satser på at alt går fint med veslejenta! Hvor gammel er hun forresten?

Dette gjør dypt inntrykk. Bare for litt over et år siden ble ei lita jente (5 år) vi kjenner rammet av kreft, og har vært svært medtatt i løpet av året. Da jeg så henne i jula var hun blitt frisk og den gode gamle utadvendte jenta igjen. Det var sååå godt å se.

Med ønsker om alt det beste for 2007, hilsen

Fint du holder oss oppdatert. Vi blir jo sånne bekymra DOL-hønemødre når vi hører om sånt ;-)

Det er ei rar tid dere skal komme dere gjennom nå og jeg håper denne perioden ikke vil vare så lenge. Satser på at alt går fint med veslejenta! Hvor gammel er hun forresten?

Hun fyller to år nå i januar.

Så fint at du fikk skrevet her på nytt, det er sikkert fler enn jeg som har tenkt på dere.

Godt å høre at dere får kyndig hjelp.

Jeg har selv vært innlagt pårørende en gang, og vet at livet utenfor blir nokså fjernt. Det må jo ha vært veldig spesielt også pga. jul og nyttår.

Håper det beste for 2007 for hele familien!

Hun fyller to år nå i januar.

Huff, så liten....men noen ganger tenker jeg at det kanskje er en fordel at de er så små. Da skjønner de ikke helt alvoret i det... jeg har jo selv en toåring og da blir det litt nært :-/

Gi henne er klem fra meg :-)

Annonse

Mrs. Wallace

Stakkars lita - og stakkars stor, også!

Jeg har tenkt på dere, takk for oppdatering. Skjønner godt at du føler deg litt utenfor. Men får du litt støtte og oppfølging du da, KaVa? Jeg håper dere har det så bra som det er mulig å ha det på sykehus!

Mange varme tanker og ønsker om god bedring til lillefrøkna di!

Ønsker dere all lykke videre, håper 2007 blir et fint år for dere alle sammen.

At du lever i en litt merkelig verden nå ved å være innlagt som pårørende kan jeg skrive under på. Jeg håper dere får masse hjelp og støtte fra leger og sykepleiere og ikke minst i hverandre. *klem*

Gjest Kjemomannen kasper:o)

Hei, godt å høre fra deg igjen!

Vil bare si at vi tenker på dere og føler med dere...

Har ei litta jente som selv ble rammet av kreft når hun var 3, og vi vet at det dere skal gjennom er tøft!!

Men du høres så sterk og flink ut, dette går nok kjempe bra!!!

Vår lille tulle er nå 6 år og heeeelt frisk:o)

Kunne du gitt meg en liten oppdatering på hva slags type kreft og hvilken behandling hun vil få? Er dere på Riksen?

Annonse

Kjære KaVa:-)

Først, stakkars lille vennen din som er syk. Er sikkert ikke så greit å være henne heller, tenk på alt hun ikke forstår.

Skjønner godt at du lever i en egen boble.... Har ikke vært i akkurat den situasjonen du er i nå, og kan derfor ikke sette meg helt inn i den.

Vi har noen venner som også har ei datter som går på cellegift nå om dagen, utrolig trist, men til alt hell så går det stort sett bra med barn som får kreft!

Lykke lykke til, krysser fingre for at det går bra med henne.

Hilsen

Dette høres veldig tungt og vanskelig ut. Føler virkelig med dere alle. Og stakkars lille snuppa deres da som er syk, og sikkert ikke skjønner så mye.. Er ikke så rart humøret svinger, sånn gjør det hos meg og når jeg har vært innlagt på sykehus. Følsene svinger fra å være glad for at man blir tatt hånd om av sykehuspersonell til å være redd og sint på alt og alle fordi man føler det er urettferdig at man er syk (ikke det at noen å bli syk mer enn andre) og pga. usikkerhet ang. sykdom..

Håper det går bra med jenta di, og resten av familien. Godt dere har hverandre i en sånn stund. Synes du høres sterk ut, og jenta di høres ut som om hun tar det fint. Sender over masse "god bedrings" vibber til henne. Så håper jeg dette er den eneste jula deres som blir sånn, og at dere fra neste jul kan kose dere sammen igjen. *klem*

Takk for oppdatering, KaVa,

sjølv om det jo er trist å lese at det faktisk var kreft så ser jo prognosane ganske gode ut, trass alt. Men klart det er vanskeleg for dykk no, både for deg og for ho. Mi (foreløpig minste) lille snuppe er også 2 år, og eg får jo heilt vondt inni meg med tanken på å sette oss i dykkar stad :-(

De er med oss i tankane, og om gode tankar kan gjere noko positivt her i verda, så er eg sikker på at de får ei diger bølge frå oss her på DoL!

Lykke til vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...