Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har et godt tips for såre rumper? Yngstemann sliter med magen for tiden, og avføringen er tydeligvis kjempesterk for huden. Han er veldig sår, og blør fra småsår som har utviklet seg. Zinksalve lindrer nok litt, men virker ikke på sårene slik jeg skulle ønske. Er usikker på om jeg skal prøve å dekke til sårene med plaster...Redd for infeksjon...

Takknemmlig for tips. Jeg får så vondt av han når han illskriker og skjelver av smerter under bleieskift...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260484-tips-mot-s%C3%A5r-stump/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Min erfaring er at vanlig sinksalve ikke funker på noen ting omtrent.

Innotyol er kjempebra på skikkelig såre stumper. Du kjøper det på apoteket.

La ham lufttørke etter at du har vasket ham. (Bare med en klut eller lite håndkle over tissen så du ikke får noen ubehagelige overraskelser...)

Smør på tykt med Innotyol. Pass på at du ikke får noe på klærne, for det kan sette flekker.

Skift bleie ofte.

Gjest moren til jente på fire

sinksalve kan faktisk forverre problemet. En ting mange ikke er klar over er at om man bruker sinksalve(som har uttørrende effekt) så skal denne vaskes vekk med olje. Ikke såpe og vann. Man kan rett og slett forverre problemet med at man ikke får vekk alle restene fra salva.

Har 12 års erfaring fra barnehage og har opplevd mange barn som blir verre av sinksalve. Jeg liker derfor ikke sinksalve.Og brukte den derfor aldri på min datter. Jeg brukte vitapan salve med a vitamin. Brukte den forebyggende og ved lett rødhet. Vet ikke om denne er å anbefale på en så sår stump som din unge har da dette er en meget fet salve(og jeg har hørt at man skal unngå fete kremer på sår hud), men den er fin til forebygging iallfall

Håper du raskt får orden på sakene igjen...

Annonse

Støtter resten av gjengen og anbefaler også Inotyol.

Eneste aberet med den er at den er ganske klinete, og setter flekker på alt den kommer borti. Legg derfor ny bleie på plass under stumpen før du smører, og hold ungen i ro :o)

Den kan også være litt seig å få av, så jeg ville latt den virke lenge første gangen (slik at han blir bra/bedre før du må vaske vekk salven igjen). Vær f.eks flink til å lufttørke og skyll stumpen i dusjen i stedet for å vaske med klut i løpet av dagen, og så smører du på Inotyol før han får nattbleien på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...