Gå til innhold

Når fikk deres barn egen mobil?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest josefine1

Hun var 8 år da hun arvet min. Idag er hun 11 år og kjøpte seg en Sony Ericsson W810 i høst. Vi har familieabbonement, så vi ringer alle gratis (kun oppstartsavgift) til hverandre. Hun sender noen meldinger innimellom til klassevenninner, har den med seg hvis hun er ute (slik at vi får tak i henne). Men hun er ingen storforbruker på tellerskritt og sms`er.

Dette er en veldig ålreit MP3 spiller, så hun har lastet ned masse musikk, har headsett så hun bruker den mer til musikk enn til å ringe med.

Annonse

Eldstejenta fikk ifjor når hun var åtte år gammel. Veldig praktisk og greit. I starten brukte hun den endel, men nå kan den stå avslått i flere uker før hun slår den på igjen. Hun tar den med seg når hun f.eks. overnatter hos venninner e.l.

Annonse

4barns mor-77

Det er bare den eldste som har mobiltelefon her. Hun er 11,5 år. Hun fikk mobilen i julegave da hun var 9,5 år. Hun bruker den veldig lite, likevel ønsker hun ny..

Her har de to eldste på 7 og 10 mobil.

Gutten på 10 fikk det når han var 9, fordi at det blir mye greiere å "holde styr" på ham da. Jeg jobber 9-16, og han er da hjemme alene litt hver dag. Da synes jeg det er greit å kunne ringe ham, eller at han kan ringe meg.

Frøkna på 7 arvet en gammel etter meg like før 7 års dagen, men den virket dårlig. Var jo en grunn til at _jeg_ måtte ha ny. Så når hun da etter bursdaen ville bruke bursdags-pengene på ny tlf. fikk hun lov til dèt.

De har begge kontantkort,og han bruker den stortsett til å ringe eller sende mld til meg.

Frøkna bruker den mest til å spille på, og å sende mld med pappa`n som de da bare ser annenhver uke.

Begge har hatt det minste kontantkortet nå i over et halvt år, så det er ikke noe problem med at de bruker de unødvendig.

4barns mor-77

Hehe, ja :-) Hadde tre da jeg var 20, og fikk fjerdemann fire år etter det igjen. Så jeg føler jeg har gjort min innsats for å øke Norges befolkning, ja.

WOW... Og jeg trodde jeg hadde stått på heftig i ung alder.....?

Født i 77 og har barn født 96, 98, 99 og 02.

Mine fikk 12,10 og 8 år. Eldste er nå 16. Det er litt av ei utvikling. Mobil er mer verdt nå enn for få år siden synes jeg. Jeg har ikke angret en dag på at de har fått mobiler. Minsten bruker den skjeldent, men er grei å sende med henne når hun skal andre steder. Jeg liker å få kontakt med ungene når jeg vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...