AAA Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Er det virkelig sant at adoptivsøkere som velger Kina helst ikke vil ha gutter??? Da burde de virkelig gå inn i "tenkeboksen" og ha en samtale med seg selv om menneskeverdi. Hva i allverden er det som gjør at jenter har så mye mer verdi enn gutter for da?? Selv har jeg begge deler og begge er like høyt ønsker. Tanken på at det er mer stas å få en jente har nå aldri slått meg. Som adoptant bør en og virkelig se verdien i å kunne hjelpe et barn til å få en værdig og kjærlig oppvekst, og ikke bare tenke på sitt eget behov.For det er vel det en gjør når en kun ønsker et bestemt kjønn?? En har vel ikke monopol på jenter selv om en adoperer. Nei kjære Kinasøkere, dette var en kraftig ripe i lakken på mitt syn om dere. (selvsagt går jeg ikke ut fra at dette gjelder alle.Det ser jeg jo på de som har skrevet før her, men forstår at det gjelder de fleste) Ang. de tre SN guttene forstår jeg at en kan ha betenkligheter med å velge et barn med et handikapp, men visst det kun er p.g.a.at de er gutter forsår jeg det ikke.Ser jo at jentene som det søktes foreldre til er borte.. Håper virkelig noen av dere kan bli foreldre til disse guttene slik at de her har muligheten til å få et verdigt liv.Har selv et adop.handikappet barn og angrer ikke en dag på valget. Hei! Jeg skulle gjerne visst hvordan du kan anta at de fleste kinasøkere ikke ønsker gutter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260562-barn-s%C3%B8ker-foreldre/page/2/#findComment-2084294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan være mange årsaker Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg har sett på annonsene om guttene jeg, og hadde slett ikke hatt noe imot å bli mamma til en av dem. Men kan ikke av to grunner: - Feil forening - For tett opp til alderen av mitt første barn. I tillegg kommer nok at jeg som enslig mamma er usikker på å adoptere en gutt og dermed ikke kunne gi ham en mannlig rollemodell. Mange syns kanskje ikke dette er like viktig, men jeg syns det, og for meg utgjør det en tilleggsgrunn. Men jeg ville antakelig valgt å overse denne siste grunnen, dersom de to første grunnene ikke var tilstede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260562-barn-s%C3%B8ker-foreldre/page/2/#findComment-2084748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mer enn forundret Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei! Jeg skulle gjerne visst hvordan du kan anta at de fleste kinasøkere ikke ønsker gutter? På vårt siste lokale møte ble det mye snakk om de nye rettningslinjene som var kommet ang. Kina adop. Det ble og da snakket om at det i fjor var kommet langt flere gutter enn forventet og at dette kansje var en ny trend fra Kina. Det kom da tydligt frem fra flere av søkerne at det var nå liksom en jente de hadde i tankene da de satte opp Kina som ønsket land..Så det er faktisk ikke noe jeg antar. Selvsagt var det ingen som direkte sa at de ikke ønsket en gutt, og jeg er 100% sikker på at vil noen av disse fam. få en gutt vil de nok bli overrasket men lykkelige for barnet. Har bare tidligere ikke reflektert over at ønske om en jente var så stort at en valgte land ut fra det. Og tar jeg feil, er det jo gledeligt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260562-barn-s%C3%B8ker-foreldre/page/2/#findComment-2085222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ploppi Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 På vårt siste lokale møte ble det mye snakk om de nye rettningslinjene som var kommet ang. Kina adop. Det ble og da snakket om at det i fjor var kommet langt flere gutter enn forventet og at dette kansje var en ny trend fra Kina. Det kom da tydligt frem fra flere av søkerne at det var nå liksom en jente de hadde i tankene da de satte opp Kina som ønsket land..Så det er faktisk ikke noe jeg antar. Selvsagt var det ingen som direkte sa at de ikke ønsket en gutt, og jeg er 100% sikker på at vil noen av disse fam. få en gutt vil de nok bli overrasket men lykkelige for barnet. Har bare tidligere ikke reflektert over at ønske om en jente var så stort at en valgte land ut fra det. Og tar jeg feil, er det jo gledeligt. Det kan være ulike grunner til at noen ønsker og adoptere ei jente. Det kan være tanker som at man tror det vil være enklere for ei utenlandsadoptet JENTE og vokse opp i Norge enn en gutt. Bare begrunnet i noe så "banalt" som høyde... Og selv om dette ikke nødvendigvis stemmer, så kan det være refleksjoner noen gjør seg. Og man vil jo det beste for barnet sitt. Det er for enkelt og trekke konklusjoner slik du gjør basert på enkeltutalelser du har hørt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260562-barn-s%C3%B8ker-foreldre/page/2/#findComment-2085255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mre enn forundret Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Det kan være ulike grunner til at noen ønsker og adoptere ei jente. Det kan være tanker som at man tror det vil være enklere for ei utenlandsadoptet JENTE og vokse opp i Norge enn en gutt. Bare begrunnet i noe så "banalt" som høyde... Og selv om dette ikke nødvendigvis stemmer, så kan det være refleksjoner noen gjør seg. Og man vil jo det beste for barnet sitt. Det er for enkelt og trekke konklusjoner slik du gjør basert på enkeltutalelser du har hørt. Ikke for å være uhøflig, men jeg trekker ikke konkl. ut fra enkelt utalelser. Med et barn født i Kina omgås vi mange Kina adop.foreldre. Sitter du med annen erf. fra din omgangskretts er jo det flott. Selv valgte vi ikke Kina som et av våres adop.land ut fra ønske om en jente, men fordi vi har / er i - nær tilknyttning til landet.Det gjelder flere enn oss men ikke flesteparten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260562-barn-s%C3%B8ker-foreldre/page/2/#findComment-2085409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 På vårt siste lokale møte ble det mye snakk om de nye rettningslinjene som var kommet ang. Kina adop. Det ble og da snakket om at det i fjor var kommet langt flere gutter enn forventet og at dette kansje var en ny trend fra Kina. Det kom da tydligt frem fra flere av søkerne at det var nå liksom en jente de hadde i tankene da de satte opp Kina som ønsket land..Så det er faktisk ikke noe jeg antar. Selvsagt var det ingen som direkte sa at de ikke ønsket en gutt, og jeg er 100% sikker på at vil noen av disse fam. få en gutt vil de nok bli overrasket men lykkelige for barnet. Har bare tidligere ikke reflektert over at ønske om en jente var så stort at en valgte land ut fra det. Og tar jeg feil, er det jo gledeligt. Hei! Du blander kortene en smule tror jeg. Det at man ser for seg en liten jente når man søker Kina er ikke det samme som at man ikke ønsker gutt. Det er da naturlig at man tror det blir jente når tross alt over 90% av barna som kommer er jenter, uten å bli tillagt allverdens lysskye motiver og meninger av den grunn. Jeg innrømmer gjerne at det var kjoler og musehaler jeg tenke på da vi ventet på barn, og slett ikke fotball og Spiderman. Men det betyr ikke at en gutt ikke hadde vært velkommen hvis det nå hadde vært en gutt CCAA hadde tildelt oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260562-barn-s%C3%B8ker-foreldre/page/2/#findComment-2085799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ploppi Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Ikke for å være uhøflig, men jeg trekker ikke konkl. ut fra enkelt utalelser. Med et barn født i Kina omgås vi mange Kina adop.foreldre. Sitter du med annen erf. fra din omgangskretts er jo det flott. Selv valgte vi ikke Kina som et av våres adop.land ut fra ønske om en jente, men fordi vi har / er i - nær tilknyttning til landet.Det gjelder flere enn oss men ikke flesteparten. Nei, beklager du trekker ikke konklusjoner, men du utaler deg nokså kategorisk om adopsjonsøkende på Kina ut fra det du har hørt blitt sagt i din bekjentskapskrets, og det syns jeg blir litt for enkelt. Jeg syns du tilegger folk egenskaper du ikke kan vite om de har, når du skriver om at du ikke kan skjønne at ingen vil ha SN barna som det står om på AF sine sider. At folk gir utrykk for at det er overraskende få en gutt når de søker adopsjon fra Kina er ikke det minste underlig, fordi det kommer SVÆRT få gutter fra Kina. Det er et faktum som påvirker folk, og det er ikke dermed sagt at Kina søkere er en ensartet gruppe som bare vil ha jenter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260562-barn-s%C3%B8ker-foreldre/page/2/#findComment-2086259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mer en forundret Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Nei, beklager du trekker ikke konklusjoner, men du utaler deg nokså kategorisk om adopsjonsøkende på Kina ut fra det du har hørt blitt sagt i din bekjentskapskrets, og det syns jeg blir litt for enkelt. Jeg syns du tilegger folk egenskaper du ikke kan vite om de har, når du skriver om at du ikke kan skjønne at ingen vil ha SN barna som det står om på AF sine sider. At folk gir utrykk for at det er overraskende få en gutt når de søker adopsjon fra Kina er ikke det minste underlig, fordi det kommer SVÆRT få gutter fra Kina. Det er et faktum som påvirker folk, og det er ikke dermed sagt at Kina søkere er en ensartet gruppe som bare vil ha jenter. Igjen, ikke for å være uhøflig, men du bør lese innleggene mitt rett visst du skal uttale deg om hva jeg skriver. Det du gjør her er at du tillegger meg skylden for din egen feiloppfattelse.Du skriver at jeg i mine innlegg har skrevet at: Jeg ikke kan skjønne at ingen vi ha SN barna på AF sine sider.. Fortell meg hvor jeg har skrevet det?? - I innlegge mitt sier jeg at: jeg KAN FORSTÅ at en kan ha betenkligheter med å velge et barn med et handikap, men visst det KUN er p.g.a.at de er gutter forstår jeg det ikke.. Det er faktisk en stor forsjell på det du siterer og det jeg skriver. Med et barn med handikap selv, ville du aldri fått meg til å si at jeg ikke har forståelse for at andre ikke velger SN barn. Jeg vet faktisk hva det kan kreve av en fam. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260562-barn-s%C3%B8ker-foreldre/page/2/#findComment-2087420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ploppi Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Igjen, ikke for å være uhøflig, men du bør lese innleggene mitt rett visst du skal uttale deg om hva jeg skriver. Det du gjør her er at du tillegger meg skylden for din egen feiloppfattelse.Du skriver at jeg i mine innlegg har skrevet at: Jeg ikke kan skjønne at ingen vi ha SN barna på AF sine sider.. Fortell meg hvor jeg har skrevet det?? - I innlegge mitt sier jeg at: jeg KAN FORSTÅ at en kan ha betenkligheter med å velge et barn med et handikap, men visst det KUN er p.g.a.at de er gutter forstår jeg det ikke.. Det er faktisk en stor forsjell på det du siterer og det jeg skriver. Med et barn med handikap selv, ville du aldri fått meg til å si at jeg ikke har forståelse for at andre ikke velger SN barn. Jeg vet faktisk hva det kan kreve av en fam. Jeg ser at jeg har mikset deg med andre som har skrevet, så jeg har tatt litt feil. Dette beklager jeg virkelig. Men dette har du skrevet: "Er det virkelig sant at adoptivsøkere som velger Kina helst ikke vil ha gutter??? Da burde de virkelig gå inn i "tenkeboksen" og ha en samtale med seg selv om menneskeverdi" Folk som søker om og adoptere fra Kina må regne med at de får ei jente, noe annet ville være en STOR og GLEDELIG overraskelse. Jeg tror at en god del velger Kina fordi de håper og få adoptere ei jente, av mange ulike årsaker-av alle mulige andre årsaker enn at de IKKE vil adoptere en gutt eller..? Det er lov og ønske seg jente, det er ikke det samme som og si at man ikke vil ha en gutt. Alle ønsker seg funksjons-friske barn, det betyr jo ikke at man ikke vil ha barnet om det viser seg at det har en sykdom eller en funksjonshemning? Ellers så tror jeg ikke vi er veldig uenige, men det er ikke alltid like lett og ordlegge seg helt rett... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260562-barn-s%C3%B8ker-foreldre/page/2/#findComment-2087750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mer enn forundret Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg ser at jeg har mikset deg med andre som har skrevet, så jeg har tatt litt feil. Dette beklager jeg virkelig. Men dette har du skrevet: "Er det virkelig sant at adoptivsøkere som velger Kina helst ikke vil ha gutter??? Da burde de virkelig gå inn i "tenkeboksen" og ha en samtale med seg selv om menneskeverdi" Folk som søker om og adoptere fra Kina må regne med at de får ei jente, noe annet ville være en STOR og GLEDELIG overraskelse. Jeg tror at en god del velger Kina fordi de håper og få adoptere ei jente, av mange ulike årsaker-av alle mulige andre årsaker enn at de IKKE vil adoptere en gutt eller..? Det er lov og ønske seg jente, det er ikke det samme som og si at man ikke vil ha en gutt. Alle ønsker seg funksjons-friske barn, det betyr jo ikke at man ikke vil ha barnet om det viser seg at det har en sykdom eller en funksjonshemning? Ellers så tror jeg ikke vi er veldig uenige, men det er ikke alltid like lett og ordlegge seg helt rett... Ser meg nok nå som ferdig med diskusjonen. Ble litt mye miksing synest jeg..Føler nok du svarer på litt feil ting, men greit. Går ut fra at det er Kina som er landet "ditt", og barn derfra-på lik linje med "våres" andre land er fantastisk barn.(selv om våres ikke kan kaller "barn"lengre.Ihvertfall presiserer de det nøye selv.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260562-barn-s%C3%B8ker-foreldre/page/2/#findComment-2087814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mer enn forundret Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg ser at jeg har mikset deg med andre som har skrevet, så jeg har tatt litt feil. Dette beklager jeg virkelig. Men dette har du skrevet: "Er det virkelig sant at adoptivsøkere som velger Kina helst ikke vil ha gutter??? Da burde de virkelig gå inn i "tenkeboksen" og ha en samtale med seg selv om menneskeverdi" Folk som søker om og adoptere fra Kina må regne med at de får ei jente, noe annet ville være en STOR og GLEDELIG overraskelse. Jeg tror at en god del velger Kina fordi de håper og få adoptere ei jente, av mange ulike årsaker-av alle mulige andre årsaker enn at de IKKE vil adoptere en gutt eller..? Det er lov og ønske seg jente, det er ikke det samme som og si at man ikke vil ha en gutt. Alle ønsker seg funksjons-friske barn, det betyr jo ikke at man ikke vil ha barnet om det viser seg at det har en sykdom eller en funksjonshemning? Ellers så tror jeg ikke vi er veldig uenige, men det er ikke alltid like lett og ordlegge seg helt rett... Ser meg nok nå som ferdig med diskusjonen. Ble litt mye miksing synest jeg..Føler nok du svarer på litt feil ting, men greit. Går ut fra at det er Kina som er landet "ditt", og barn derfra-på lik linje med "våres" andre land er fantastisk barn.(selv om våres ikke kan kaller "barn"lengre.Ihvertfall presiserer de det nøye selv.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260562-barn-s%C3%B8ker-foreldre/page/2/#findComment-2087815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.