Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jentungen har (jfr tidl. innlegg) straks bursdag, vi har litt trøbbel med å få henne inn i det sosiale i bhg, så å plukke ut bursdagsgjester har vært litt vanskelig.

En av de jentene hun har "sett seg ut" som potensiell venn har bursdag to dager etter henne. Vi har derfor tenkt å be denne jenta i vår bursdag.

Nå traff jeg mora utenfor bhg og fortalte henne om problemet og at vi har tenkt å be dattera hennes til oss.

Hun hadde faktisk ikke tenkt på vår datter da de sendte ut sine invitasjoner, sa hun, men hun skulle invitere oss allikevel. Hennes jente var visst også litt einstøing..

Så da har jeg nærmest bedt oss selv i bursdag. Hadde aldri gjort det på egne vegne, men jeg må visst stå på litt for at ungen skal finne seg venner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260587-var-jeg-frekk-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke dumt. Og ikke frekt heller.

Vi må stå på for barna våre.

Jeg husker da vi nettopp hadde fått nye naboer, og jeg sporenstrekt presenterte nabojenta og stedatra for hverandre, og lurte på om nabojenta ville komme på besøk. Det gikk veldig bra, og jentene er gode venninner den dag i dag, iallefall ti år etter. :-)

Så lenge du forklarte saken, og ikke bare tok som en selvfølge at hun skulle tenke akkurat som deg, synes jeg slett ikke det var frekt.

Og hun tok det jo akkurat slik du ønsket, noe som viser at hun forsto hva du mente.

Dette går sikkert bra - håper datteren din får en fin bursdag!

Synes det var en grei måte og gjøre det på. :) Hadde jeg vært den mora hadde jeg satt pris på den samtalen deres. Fint at dere kan "hjelpe til" litt med å finne venninner. Ikke alltid like lett å være liten. Synes ikke det var frekt. Hadde synes det hadde vært dumt om jeg hadde vært den mors og vi ikke hadde invitert jenta di hvis jenta mi hadde kommet i jenta di sin bursdag..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...