Gå til innhold

Anbefalte innlegg

7-åringen (jente) har utslett på rompa. Det ser ut som røde prikker, og når de blir store, virker som det væsker litt av dem. Hun har vært til lege flere ganger, men vi finner ikke ut noen grunn. Legen kaller det satelittutslett.

Det eneste som vi finner ut hjelper, er hydrokortison. Men man vil jo helst ikke bruke så mye av det heller. Har noen tips til hva som kan brukes i stedet for hydrokortison?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260591-utslett-p%C3%A5-rompa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare fastlegen. Og så har helsesøstra sett på henne på skolekontrollen.

Spørs om vi må til spesialist, ja.

Det er jo ikke skadelig eller farlig å gå sånn, men ubehagelig og unødvendig.

Jeg fikk henvisning til hudspesialist en gang, da legen min ikke fant ut av et utslett jeg hadde. Fikk en spesiell hydrokortisonkrem av henne (sterkere og annen type som visstnok bare spesialister kan skrive ut?) som hjalp godt. Man skal jo aldri ta hydrokortison over lengre tid, men en mer konsentrert krem, over kort tid, kan gjøre mer godt enn alt mulig annet.

Verdt å be om en henvisning i alle fall, og høre hva spesialisten har å si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...