Kanutten Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Noe kan man ikke mimre formye om.... og her er mine minner...Kom med dine kommentarer!! ;-) Et liten tilbakeblikk på 80-åra 1-Hvite tennissokker med striper utenpå joggebuksen. -Husker stripene, men hadde de ikke utenpå joggebuksen. Joggebuksen var med oppbrett. 2-Alle drakk H-melk. Yepp 3-Tegnet på olabuksen. Nei, lagde flere hull.. 4-Skrev «drittsekk» på skolesekken og festet en smokk knytt med silkesløyfe. 5-Hadde brevvenner (ca 200 stk). Ikke så mange, men noen fra andre land gjennom Youth for understanding (Egypt, Filipinene og Færøyene er de jeg husker) 6-Nektet å bruke lue. 7-Syntes Pusur var stilig, og alle måtte ha Pusursskoledagbok med egne vennesider. Det hadde jeg.. 8-Trodde George Michael var hetro. Selvfølgelig. 9-Syntes blå ullblazer, hvit pologenser og caps var et suverent festantrekk. 10-Trodde Michael Jackson bare var bitte litt eksentrisk (og ikke hakkende, hoppende gal). Dessuten var han brun i huden. 11-Valgte beta-spiller fremfor VHS. Hadde ikke video spiller. Vi leide Movie box på film-shappa! 12-Gikk i Poco Loco-dress på 17. mai. Ikke på 17. mai, men ellers... 13-Sang «We are the World». Kan den fortsatt.. 14-Var overbevist om at nyttårsaften 1999 ville bli tidenes fest. Var gravid da, så jeg var vel ikke helt overbevist... 15-Kjøpte lodd i Pengelotteriet (maks gevinst 50.000). 16-Hadde bankbok. Jada, postsparebankboken 17-Brukte sjekkhefte. Hadde dette de første mnd jeg bodde i by`n... 18-Jo større jo bedre ... vi snakker om skulderputer. I alle jakker, kjoler og bluser... 19-Trodde at en datamaskin var bedre jo større den var. 20-Hadde mobiltelefonen fastmontert i bilen, og måtte ha bæreseler for den som ikke var det. 21-Synes kinamat var litt vel eksotisk. 22-En datamaskin var kun til å spille på. 23-Alle hadde Milét-jakke eller BALL genser. 24-Old Spice var det eneste som kunne brukes som aftershave, og ANAIS-ANAIS var favoritten blant jenter. Anais-Anais hadde jeg ja... 25-Naboens nye 84-modell Mazda 626 var den råeste bilen som eksisterte. 26-Hvite gummistøvler med nedbrett, gjerne påskrevet I love you Ola med blå kulepenn. 27-Minibankkort eksisterte ikke (utrolig!). 28-En kunne få kjøpt Draculakjærlighet og Donaldtyggis. 29-BUGG var en bestselger i hvit, rosa, svart eller gul. 30-Kvitt eller Dobbelt med Knut Bjørnsen var et must. 31-Vi drakk "glasscola" og pommack. 32-Halv Sju var det kuleste programmet som fantes, og PelleParafins Bøljeband var en etterlengtet "serie" hver lørdag. 33-Leiefilmer kostet 25,-. 34-Golf GTI var den raskeste serieproduserte bilen som fantes trodde vi. 35-"Bleieskiftarbeider" med Øystein Sunde var en slager på diskotekene. 36-En pakke sigaretter kostet 17.30,-. (Husker at en 10 pk kostet 10.75 i 1986, nå er det vel 40,-) 37-FFK kunne spille fotball. 38-"Ti i skuddet" samlet hele familien. Tror de fleste progammene ble tatt opp på kasett-spiller`n. Problemet var å klar å trykke på pause rett etter "pling plong", før aplausen startet... 39-Hockeysveis og rottehale. Hadde vel en jente-utgave av hockeysveis Max bruk av hårgele. Clynol var det eneste som funka! 40-Kreppet hår og selvlysende binders. Selvlysende binders i hele penalhuset og noen ganger på bukse-bretten!! 41-Turkis skinnlommebok med 300 passbilder i. Jeg hadde rosa sky-lommebok, med ca 50 bilder av medelever, laget i foto timene (valgfag) 42-Tynt lærbelte i livet og nedrulla sokker 43-Steinvaska bukser med påsydde lapper og selvlysende binders i bretten.... Der var den komentaren ja... 44-Glenn Medeiros, Nik Kershaw, Duran Duran, Jason Donovan, Limahl, Europe og Bon Jovi, The Monroes, Jahn Teigen og Anita Skorgan.... Jeg likte veldig godt "følte-puser"... 45-Mohairgensere strikket sammen i en miks av alle pastellfarger Hjemmestrikket i mange variasjoner. Alle stappet godt ned i ola-buksen, med belte snurpet sammen... 46-Turkise trekanter av plast i ørene, noen kalte dem øredobber Ikke bare turkise... Rosa, gul, oransje, lilla.... 47-Europe - The Final Countdown var en stor hit - Jeg var på Magaluf i 1986, det var da den kom!! 48-Damer i frontalangrep: Sabrina og Samantha Fox Høyvannsbukser med innsydde striper i sidene som løsnet fordi man ikke fikk foreldrene til å sy dem inn. 49-Svenskehandel--> Ikke grensehandel: Målet var Strømstad, Systembolaget og fordi i kjøttvarehandelen fikk du kjøpt HELE griser til jul. Billig bensin! 50-Don Johnson var den tøffeste og kjekkeste i Miami Vice, der han smøg seg med pistolen gjennom gatene i den lekre hvite "dressen". 51-Åttitallsord: kult, lokt, fett, 52-Hippe blader: Penny, tuppen og lillemor, starlet, hjerterevyen, sølvpilen. 53-Når jentene fikk mensen måtte de bruke bleier...selv om de den gang også ble kalt bind. 54-O.B'ene var i utgangspunktet så store som dildoer da de ikke utvidet seg i fuktighet. Kun for drevne damer. 55-Pønkere var IN. (Ihvertfall blant noe kretser) 56-Oransjegul leppestift med marihøne på. Young and Yellow. Hvit med blåskimmer og luktet vanilje. 57-Blåskimret lipgloss i merket Charlie. Dolly (Rødt) og Debbie (Rosa) var også "hippe" sminkemerker. 58-Alle ukeblader inneholdt en ekstragave. Det var et papirhjerte i rosa og under lokket var det blå øyenskygge (også Debbie). 59-Sjokoladepålegg med ku utenpå i rektangulærboks. Sorbits og TOY var de eneste tyggismerkene. 60-Sky Channel - med Pat Sharp, krokodillen Crocker, He Man, Inspector Gadget og Care Bears. 61-Transformers-- ROBOTS IN DISGUISE 62-Diana Ross og Arne Ness giftet seg. 63-Papiljotter gjerne rosa til å ha i håret slik at man fikk krøller. 64-Blå maskara, eyeliner og øyenskygge etterfulgt av knallrosa leppestift også med litt blåskjær. - Yepp, blå maskara og eye liner. Pudder i allmass, kjøpt på H&M og Clynol-spraya høyt hår med striper!! Yes, det var meg anno 1985... Hva med deg?? Solbrillene skulle være svarte og glasset skulle være speil. Det var en herlig tid, dere! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Oi, det var en lang liste - og det var mye humrende gjenkjennelse! :-) Jeg nøyer meg med å kommentere noen får utvalgte. 7-Syntes Pusur var stilig, og alle måtte ha Pusursskoledagbok med egne vennesider. - Jeg hadde ikke det, men husker godt ta Pusur-hysteriet tok av. Husker også HVORFOR han fikk dette navnet! ;-) Det var etter at Søren Superstar i Det Nye hadde hatt et tullekurs i gammelnorsk, der det blant annet var setninger som at "Eirikur heiv Pusur utur dørur". Da tegneseriestripa senere gjorde sin ankomst på SOS-siden ("Svar Oss Søren"), var navnevalget gitt! ;-) 14-Var overbevist om at nyttårsaften 1999 ville bli tidenes fest. Jeg husker godt at vi var spente på overgangen fra 1979 til 1980, fordi det var det første "titalls-skiftet" vi husket! ;-) Samtidig syntes vi at det var litt dumt at vi ville være så innmari gamle som 33 (GISP!!) under nyttårsaften 1999! Da så vi vel for oss at vi satt med kaffe og hjemmelaget likør i sofaen mens tenåringsbarna våre var ute og festet...;-) 63-Papiljotter gjerne rosa til å ha i håret slik at man fikk krøller. LOL, har dem fortsatt jeg! ;-) Har aldri vært deltaker i verdensmesterskapet i flatt hår! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2081065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 "2-Alle drakk H-melk. Yepp" Husker du ikke litt feil her tro? Jeg mener bestemt at skummet- melka kom midt på 80-tallet og at jeg fra første stund bare drakk det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2081068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 "2-Alle drakk H-melk. Yepp" Husker du ikke litt feil her tro? Jeg mener bestemt at skummet- melka kom midt på 80-tallet og at jeg fra første stund bare drakk det. Nei nei!! Skummet melk var her på 70-tallet også. Det var lettmelka som kom senere. Før den tid husker jeg at mange blandet H-melk og skummet melk for å få en mellomvariant. *S* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2081082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Nei nei!! Skummet melk var her på 70-tallet også. Det var lettmelka som kom senere. Før den tid husker jeg at mange blandet H-melk og skummet melk for å få en mellomvariant. *S* Og det var lenge meierienes begrunnelse for ikke å produsere lettmelk - den kunne folk blande selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2081088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basf Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Fytterakkern så gammal jeg følte meg nå! Men kul lesning, da;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2081114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Nei nei!! Skummet melk var her på 70-tallet også. Det var lettmelka som kom senere. Før den tid husker jeg at mange blandet H-melk og skummet melk for å få en mellomvariant. *S* Ok, da var det jeg som begynte å drikke det sent. Lettmelk har jeg aldri drukket. Bruker det bare til sauser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2081133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille my31 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Dette var et morsomt innlegg. Jeg er absolutt av den nostalgiske typen og tenker ofte tilbake til 80-tallet. Jeg syns jeg husker merket Jane Helen som jeg hadde i shampoo, balsam og en lebestift. Det fantes sikkert i mye annet også... Og så husker jeg at jentene brukte skinnslips når vi skulle pynte oss og gjerne minst 20 sånne tynne, runde armbånd i forskjellige farger som skrangla fælt. Og break dance var veldig populært på discoteket. På vinteren brukte vi snowjogg på beina og dunjakke.På sommeren seiler-sko. Vet ikke om dette ble gjort over alt, men mine venninner og jeg sydde på blonder nederst på olabuksene og på bukselommene. Donald-tyggisen og bugg var absolutt mine favoritter, men jeg husker også at noen kroner gikk på de små ti-øres sjokoladene. Jeg hadde sacco-sekk på rommet der jeg satt og hørte på New Kids On The Block. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2081161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonia Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Vil bare legge til på nr 8: Jeg trodde Richard Chamberlain var hetro, også. (I tillegg til George Michael, selvsagt). Richard Chamberalain i prestekjole var noe av det råeste jeg visste. Og han spilte i en eller annen serie til; Centennial, eller noe sånt. Akk, ja. Mang en skuffelse man skal tåle her i livet......... Morsomt innlegg, forresten. Fikk plutselig "god tid" til å mimre litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2081389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Sukk, mitt tiår dette!!! Men jeg fulgte ikke alle trendene. 1-Hvite tennissokker med striper utenpå joggebuksen. -Joda, hadde slike sokker i diverse utgaver. 2-Alle drakk H-melk. Nei, jeg sverget til skummet allerede da. Mor blandet skummet og helmelk - og fikk det som senere ble lettmelk. 3-Tegnet på olabuksen. Nei, men jeg laget hull med frynser... 4-Skrev «drittsekk» på skolesekken og festet en smokk knytt med silkesløyfe. Joda, bortsett fra smokken. Den hadde jeg ikke. 5-Hadde brevvenner (ca 200 stk). Hadde brevvenner, men det var stort sett slektninger i utlandet. 6-Nektet å bruke lue. Brukte lue når det var kaldt - stort sett. 7-Syntes Pusur var stilig, og alle måtte ha Pusursskoledagbok med egne vennesider. Jepp. Har den enda! 8-Trodde George Michael var hetro. Selvfølgelig. 9-Syntes blå ullblazer, hvit pologenser og caps var et suverent festantrekk. Hmmm, kan ikke huske at man brukte så mye caps. Men resten - å ja! 10-Trodde Michael Jackson bare var bitte litt eksentrisk (og ikke hakkende, hoppende gal). Dessuten var han brun i huden. 11-Valgte beta-spiller fremfor VHS. Hadde ikke video spiller. Vi leide Movie box på film-shappa! 12-Gikk i Poco Loco-dress på 17. mai. Brukte ikke dress, men husker dem... 13-Sang «We are the World». Kan den fortsatt.. 14-Var overbevist om at nyttårsaften 1999 ville bli tidenes fest. Jeg husker jeg var litt spent på om det kom til å skje noe spesielt. Hadde termin med førstefødte nyttårsaften 1999, men hun kom litt over 3 uker før. 15-Kjøpte lodd i Pengelotteriet (maks gevinst 50.000). Fikk slike i julegave fra morfaren min. 16-Hadde bankbok. Jada, postsparebankboken 17-Brukte sjekkhefte. Nei, det har jeg aldri hatt. 18-Jo større jo bedre ... vi snakker om skulderputer. I alle jakker, kjoler og bluser... Jeg elsket skulderputene. 19-Trodde at en datamaskin var bedre jo større den var. 20-Hadde mobiltelefonen fastmontert i bilen, og måtte ha bæreseler for den som ikke var det. Hadde ikke mobil, men det hadde faren til ei venninne. Vi fikk låne den når vi var på hyttetur. For et gedigent monster!!! 21-Synes kinamat var litt vel eksotisk. Faktisk spiste vi det rett som det var. 22-En datamaskin var kun til å spille på. 23-Alle hadde Milét-jakke eller BALL genser. Bortsett fra meg... 24-Old Spice var det eneste som kunne brukes som aftershave, og ANAIS-ANAIS var favoritten blant jenter. Anais-Anais hadde jeg ja... 25-Naboens nye 84-modell Mazda 626 var den råeste bilen som eksisterte. 26-Hvite gummistøvler med nedbrett, gjerne påskrevet I love you Ola med blå kulepenn. 27-Minibankkort eksisterte ikke (utrolig!). Jeg fikk da mitt første minibankkort mens jeg gikk på ungdomsskolen. (Koden var nemlig bursdagen til en jeg var forelsket i der.) Så det stemmer ikke. Jeg sluttet på ungdomsskolen i 1986. 28-En kunne få kjøpt Draculakjærlighet og Donaldtyggis. 29-BUGG var en bestselger i hvit, rosa, svart eller gul. 30-Kvitt eller Dobbelt med Knut Bjørnsen var et must. 31-Vi drakk "glasscola" og pommack. 32-Halv Sju var det kuleste programmet som fantes, og PelleParafins Bøljeband var en etterlengtet "serie" hver lørdag. 33-Leiefilmer kostet 25,-. 34-Golf GTI var den raskeste serieproduserte bilen som fantes trodde vi. 35-"Bleieskiftarbeider" med Øystein Sunde var en slager på diskotekene. 36-En pakke sigaretter kostet 17.30,-. 37-FFK kunne spille fotball. Akkurat det brydde meg like lite da som nå! 38-"Ti i skuddet" samlet hele familien. Tror de fleste progammene ble tatt opp på kasett-spiller`n. Problemet var å klar å trykke på pause rett etter "pling plong", før aplausen startet... 39-Hockeysveis og rottehale. Der var ikke jeg. Jeg hadde langt, bølgete hår med sløyfe i... 40-Kreppet hår og selvlysende binders. Selvlysende binders i hele penalhuset og noen ganger på bukse-bretten!! 41-Turkis skinnlommebok med 300 passbilder i. Bortsett fra at min var rosa. 42-Tynt lærbelte i livet og nedrulla sokker 43-Steinvaska bukser med påsydde lapper og selvlysende binders i bretten.... Der var den komentaren ja... 44-Glenn Medeiros, Nik Kershaw, Duran Duran, Jason Donovan, Limahl, Europe og Bon Jovi, The Monroes, Jahn Teigen og Anita Skorgan.... Jeg likte veldig godt "følte-puser"... 45-Mohairgensere strikket sammen i en miks av alle pastellfarger Hjemmestrikket i mange variasjoner. Alle stappet godt ned i ola-buksen, med belte snurpet sammen... 46-Turkise trekanter av plast i ørene, noen kalte dem øredobber Ikke bare turkise... Rosa, gul, oransje, lilla.... 47-Europe - The Final Countdown var en stor hit - 48-Damer i frontalangrep: Sabrina og Samantha Fox Høyvannsbukser med innsydde striper i sidene som løsnet fordi man ikke fikk foreldrene til å sy dem inn. 49-Svenskehandel--> Ikke grensehandel: Målet var Strømstad, Systembolaget og fordi i kjøttvarehandelen fikk du kjøpt HELE griser til jul. Billig bensin! 50-Don Johnson var den tøffeste og kjekkeste i Miami Vice, der han smøg seg med pistolen gjennom gatene i den lekre hvite "dressen". 51-Åttitallsord: kult, lokt, fett, 52-Hippe blader: Penny, tuppen og lillemor, starlet, hjerterevyen, sølvpilen. 53-Når jentene fikk mensen måtte de bruke bleier...selv om de den gang også ble kalt bind. 54-O.B'ene var i utgangspunktet så store som dildoer da de ikke utvidet seg i fuktighet. Kun for drevne damer. Her husker jeg anderledes. Begynte å bruke ob på ungdomsskolen, og de var ikke større enn de er nå. 55-Pønkere var IN. (Ihvertfall blant noe kretser) 56-Oransjegul leppestift med marihøne på. Young and Yellow. Hvit med blåskimmer og luktet vanilje. 57-Blåskimret lipgloss i merket Charlie. Dolly (Rødt) og Debbie (Rosa) var også "hippe" sminkemerker. 58-Alle ukeblader inneholdt en ekstragave. Det var et papirhjerte i rosa og under lokket var det blå øyenskygge (også Debbie). 59-Sjokoladepålegg med ku utenpå i rektangulærboks. Sorbits og TOY var de eneste tyggismerkene. 60-Sky Channel - med Pat Sharp, krokodillen Crocker, He Man, Inspector Gadget og Care Bears. 61-Transformers-- ROBOTS IN DISGUISE 62-Diana Ross og Arne Ness giftet seg. 63-Papiljotter gjerne rosa til å ha i håret slik at man fikk krøller. 64-Blå maskara, eyeliner og øyenskygge etterfulgt av knallrosa leppestift også med litt blåskjær. -Da som nå brukte jeg sjelden sminke. Men det jeg brukte var blå kajal og den tidligere omtalte leppestiften... Solbrillene skulle være svarte og glasset skulle være speil. Det var en herlig tid, dere! Ja, det var en utrolig herlig tid! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2081402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Vil bare legge til på nr 8: Jeg trodde Richard Chamberlain var hetro, også. (I tillegg til George Michael, selvsagt). Richard Chamberalain i prestekjole var noe av det råeste jeg visste. Og han spilte i en eller annen serie til; Centennial, eller noe sånt. Akk, ja. Mang en skuffelse man skal tåle her i livet......... Morsomt innlegg, forresten. Fikk plutselig "god tid" til å mimre litt. Tornefuglene - sukk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2081403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 "2-Alle drakk H-melk. Yepp" Husker du ikke litt feil her tro? Jeg mener bestemt at skummet- melka kom midt på 80-tallet og at jeg fra første stund bare drakk det. Jeg begynte å drikke skummelt melk da jeg var 10 år, det var i 1978, tror den kom på markedet rundt den tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2081654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 "2-Alle drakk H-melk. Yepp" Husker du ikke litt feil her tro? Jeg mener bestemt at skummet- melka kom midt på 80-tallet og at jeg fra første stund bare drakk det. Skummet melk kom på 70-tallet ja. Hjemme hos oss ble den innført med det samme den kom, og siden har den vært der...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2081952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Der var det mye kjent ja...) Artig lesning... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2081960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Debra-irl Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvite sokker utenpå buksen- jada. H-melk: nei- Hull i buksen: dessverre ja. Drittsekk:nei, men husker smokken. To brevvenner. En i Polen og en i Frankrike. Busnellue selvfølgelig! Pusurbok: selvsagt. George M hetro: rart at ingen reagerte etter å ha sett videoen til Club Tropicana. haha Movieboks leide jeg myyye. Kan fortsatt teksten til We are the world. Gledet meg til år 2000, for da var jeg 28 år og sikkert mamma. (og sånn var det) Rød bok hos posten hadde vel alle.....? Ikke snakk om skulderputer og heklede blondekraver. Dunjakke fra Millet var et must. Isbastøvler likeså. Får fortsatt flashbacks når jeg kjenner lukten av anaïs-anaïs. Ikke bretta gummistøvler, men olabukser med sidefelt av stoff eller skinn.... Av tyggis var det kuletyggis, shake eller bugg. Så ikke kvitt eller dobbelt, men Grand prix var fest! Litersflasker med cola av glass var et herk på hyttetur. Vi var på klassetur til NRK for å overvære en innspilling av Ti i skuddet. Kjempegøy. plastøredobber var et must. Starlet, Tuppen og Lillemor ble kjøpt hver uke. 56-Oransjegul leppestift med marihøne på. Young and Yellow. Hvit med blåskimmer og luktet vanilje. Vanilla fra YY hadde jeg, og sprayet meg med Date parfyme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2082163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg var akkurat litt for ung da det sto på som verst, og var en av etternølerne som dro med seg permanent, vest, seilersko og digre skoledagbøker langt inn på 90-tallet :-) Husker venninna mi hadde Sky-channel hjemme, og snakket om Sky og Pat Sharp som om det var en kompis av henne. Jeg bare nikket og jattet med, men fikk bare et bittelite glimt av Sharp en gang jeg var i stua hjemme hos dem. Holdt på å dø av nysgjerrighet! Denne familien hadde forøvrig discokule i taket også, så de var helt klart inne i tida! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2082177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hehe, det var tider ja:-) Kjente meg igjen i det meste her, men jeg brukte ikke Anais-Anais. Jeg og venninna mi brukte Charlie eller Chloé. Husker ikke hvem som kjøpte hvem av dem, men vi byttet flaske med hverandre hver uke for at vi ikke skulle lukte likt. Og så tror jeg du glemte Det Nye. Det var bladet over alle blader. Søren Superstar, Pusur og alt det andre. Jeg leste også OKEJ. Og så Bravo da! Jeg kjøpte det selv om jeg ikke skjønte mer tysk enn det lille jeg hadde snappet opp fra Derrick. De hadde så kule postere, nemlig. Jeg tapetserte veggene med dem. Tenk at det er så lenge siden..:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2082238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Hehe, det var tider ja:-) Kjente meg igjen i det meste her, men jeg brukte ikke Anais-Anais. Jeg og venninna mi brukte Charlie eller Chloé. Husker ikke hvem som kjøpte hvem av dem, men vi byttet flaske med hverandre hver uke for at vi ikke skulle lukte likt. Og så tror jeg du glemte Det Nye. Det var bladet over alle blader. Søren Superstar, Pusur og alt det andre. Jeg leste også OKEJ. Og så Bravo da! Jeg kjøpte det selv om jeg ikke skjønte mer tysk enn det lille jeg hadde snappet opp fra Derrick. De hadde så kule postere, nemlig. Jeg tapetserte veggene med dem. Tenk at det er så lenge siden..:-) Den Nye ja!! Det var jo toppen av lykke... Tror jeg kobler navnet Jan Friis med det bladet, husker ikke helt hva... *elr* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2082604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg var akkurat litt for ung da det sto på som verst, og var en av etternølerne som dro med seg permanent, vest, seilersko og digre skoledagbøker langt inn på 90-tallet :-) Husker venninna mi hadde Sky-channel hjemme, og snakket om Sky og Pat Sharp som om det var en kompis av henne. Jeg bare nikket og jattet med, men fikk bare et bittelite glimt av Sharp en gang jeg var i stua hjemme hos dem. Holdt på å dø av nysgjerrighet! Denne familien hadde forøvrig discokule i taket også, så de var helt klart inne i tida! ;-) *ler av diskokulen* Vi har akkurat kjøpt disko kule til eldste datteren vår på 6 1/2 år til å ha på rommet sitt!! Toppen av lykke ennå det!!! *ler mer* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2082606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Den Nye ja!! Det var jo toppen av lykke... Tror jeg kobler navnet Jan Friis med det bladet, husker ikke helt hva... *elr* Yan Friis, nå kjent fra Herreavdelingen med Finn bjelke. Yan Friis var vel slik musikkspesialist i DN, tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260627-bare-litt-mimring-dersom-du-har-god-tid/#findComment-2082608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.