Gå til innhold

Jente 3,5 år, fallt og slo seg i barnehagen, svie ved urinering

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en liten jente på 3,5 år som fallt og slo seg i underlivet når hun fallt ned på kanten av en benk i barnehagen i dag. De ringte fra barnehagen for hun hadde litt blod i urinen og det svei når hun tisset. Jeg hentet henne og det var ett par små blodspor i trusen, men jeg kunne ikke se noen sår nedentil. Når hun tisset etter å ha kommet hjem grein hun og hadde smerter. regner med at hun har fått ett lite sår som gjør vondt når det kommer urin i. Er dette noe vi burde gått og sjekket? Jeg kan som sagt ikke se noe sår og hun har bare vondt ved vannlating. Hun har aldri hatt problemer med avføring og vannlating. På forhånd takk for svar.

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Jeg tror som deg at det kan være et lite sår eller rift i huden som svir når det strømmer urin over.Jeg ville smøre på litt Bacimycinsalve tre ganger et par ganger om dasgen. For sikkerhets skyld kan du også ta en urinprøve som du tar med til fastlegen din, han kan raskt se om det er blod i urinen.Følg med om smertene vedvarer, evt. hvis så få en sjekk.

Uff, stakkars liten! Husker jeg syklet på en guttesykkel en gang da jeg var 10-11 år, og falt og fikk stangan hardt mellom beina. Gjorda sabla vondt, blødde litt og det svei.

Men jeg husker ikke at vi gikk til lege. Gikk helt fint!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...