Tonette Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Nå er det 3 uker siden gutten min ble operert, og jeg hadde håpet på at han snart kunne begynne å spise igjen. Han klarer å spise yoghurt, is og noen typer kjeks. Dette er det eneste jeg har fått i han i løpet av disse 3 ukene i tillegg til ernæringsdrikk. Vi har innimellom prøvd diverse andre ting, men det ender med at han begynner å hylskrike og spytter maten ut igjen. Nå i kveld fikk han kald fiskepudding, og jeg tenkte at det skulle være en grei ting å spise. Han spiste litt, og så plutselig begynte han å hylskrike igjen. Han ble helt i fra seg, og sa at det var vanskelig å spise. Det er ganske fortvilende dette. Eneste fast føde han spiser for tiden er Tom og Jerry-kjeks. Og når han spiser harker han mye, og det er tydelig at han sliter. Er det noen som vet hvor lang tid det tar etter en mandeloperasjon før man kan spise som normalt igjen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakki1365380609 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Ville tatt ham med til legen. Mine begynte å spise lyst brød uten skorpe dagen etter. Etter en god ukes tid var måltidene noenlunde tilbake i normal gjenge igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Dette ville jeg sjekket opp. Da jeg tok mandlene (en gang i urtiden), spiste jeg flytende føde mens jeg lå på sykehuset. Tror jeg lå der i 5 dager (som sagt - i urtiden). Etter at jeg kom hjem spiste jeg normal mat. Brød, vanlig middag osv. Men jeg ventet litt med rå grønnsaker og harde skorper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg tror det er uvanlig at det tar så lang tid før man kan spise normalt igjen... Mine to eldste har tatt mandlene og det tok ikke mange dagene før de spiste som før. Eldstemann var riktignok syk med feber i ca en uke etterpå, så matlysten var ikke på topp. Jeg ville fått time hos legen for å sjekke om det er komplikasjoner e.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Som de andre sier så ville jeg også tatt en tur til legen. Snuppa var 2 år da hun tok mandlene og spiste normalt etter noen få dager. Jeg tok dem i voksen alder og spiste ikke normalt før etter et par uker. Men 3 uker er litt for lenge til å la være å sjekke det opp synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Dette ville jeg sjekket opp. De to av våre som har fått tatt mandlene spiste brødskive dagen etter operasjonen og etter bare noen dager spiste de helt som vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Kan hende at dette er litt psykisk også. Sneipen min ble operert for mange år siden, og han insisterte (antagelig lenge etter at det hadde sluttet å gjøre vondt) at han bare kunne spise is... Det var nemlig det beste han visste;-) Ta han med innom for en sjekk - og er alt i orden senk skuldrene og introduser alminnelig mat igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Kan hende at dette er litt psykisk også. Sneipen min ble operert for mange år siden, og han insisterte (antagelig lenge etter at det hadde sluttet å gjøre vondt) at han bare kunne spise is... Det var nemlig det beste han visste;-) Ta han med innom for en sjekk - og er alt i orden senk skuldrene og introduser alminnelig mat igjen. Jeg er klar over at det er veldig mye psykisk også. Men her en dagen da han var sulten og veldig klar for å spise potetmos, som er det beste han vet av middag, så begynte han å hyle da også. Stort sett er det vanskelig å få han til å prøve å spise andre ting, men i dette tilfelle virket han veldig motivert for å spise potetmos. Når han ikke greier det så begynner jeg virkelig å lure. Jeg tenker at han får helgen på seg, og hvis han ikke er bedre til mandag, så tar jeg kontakt med lege. Det er som du sier greit å få vite at det ikke er noe fysisk i veien, før vi lar han få vanlig mat igjen. Det hører med til historien at det har vært problemer med spisingen fra han var liten, og skiver spiser han absolutt ikke. Takk til alle for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg er klar over at det er veldig mye psykisk også. Men her en dagen da han var sulten og veldig klar for å spise potetmos, som er det beste han vet av middag, så begynte han å hyle da også. Stort sett er det vanskelig å få han til å prøve å spise andre ting, men i dette tilfelle virket han veldig motivert for å spise potetmos. Når han ikke greier det så begynner jeg virkelig å lure. Jeg tenker at han får helgen på seg, og hvis han ikke er bedre til mandag, så tar jeg kontakt med lege. Det er som du sier greit å få vite at det ikke er noe fysisk i veien, før vi lar han få vanlig mat igjen. Det hører med til historien at det har vært problemer med spisingen fra han var liten, og skiver spiser han absolutt ikke. Takk til alle for svar! Ønsker deg lykke til:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumbria Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Som flere andre her tror jeg hans "spiseproblem" er psykisk. Kan han spise Tom og Jerry-kjeks, som jo er skikkelig harde, kan han nesten spise hva som helst ) Hørtes slitsomt ut - blir jo masse pes for alle ved alle måltider. Har dere vært til etterkontroll med han? Bare så dere vet om det er noe fysisk nedi halsen hans? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Som flere andre her tror jeg hans "spiseproblem" er psykisk. Kan han spise Tom og Jerry-kjeks, som jo er skikkelig harde, kan han nesten spise hva som helst ) Hørtes slitsomt ut - blir jo masse pes for alle ved alle måltider. Har dere vært til etterkontroll med han? Bare så dere vet om det er noe fysisk nedi halsen hans? Etterkontroll er ikke før etter 3 mnd. Det synes jeg er altfor lenge til. Jeg skal ringe til sykehuset på mandag for å høre om vi kan komme til snart. Det er er iallfall fryktelig frustrerende dette her. Nå i ettermiddag var jeg streng med han og sa at han fikk ingenting annet enn middag. Potet med saus er noe han vanligvis er veldig glad i, men han ville absolutt ikke ha. Etter ei stund prøvde han allikevel, men han begynte å hyle, og spyttet det ut igjen. Han spiste en liten kjeks da han kom hjem fra barnehagen. Jeg kan ikke med min beste vilje forstå at det skal gjøre så fryktelig vondt å spise potet mens det går helt greit å spise kjeks. Jeg satser på å få en skikkelig sjekk hos en spesialist, sånn at vi får vite hva vi har å forholde oss til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emin Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Tja, min datter insisterte på normal mat allerede dagen etter operasjonen, så dette tror jeg varierer veldig. Hun nektet å spise is, yoghurt og annen myk mat, men foretrakk brødskiver, frukt og slikt. Hun fikk ikke spise varm mat da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Risifrutti og eplejuice var en høydare for gutten vår da han var nyoperert. Men etter tre uker, spiste han det meste, så vidt jeg husker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vetla23 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 heisann!! mi operert no for snart 14 daga sia hu e 2 år.. hu spise alt som ikke har kvasse kanta.. men dæm sei at etter 14 daga ska dæm kun spis som normalt å værra i normal aktivitet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.